וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לילות קיץ" הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב 2021

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 13:36

סרטו של הבמאי אוהד מילשטיין על בנו בן ה-6 קטף את הפרס הגדול בפסטיבל, לאחר שהשופטים קבעו כי הוא הציב "רף חדש ומאתגר כיצד ליצור ולספר סיפור דוקומנטרי". בפרס הבינלאומי זכה "סבאייה" העוסק בנשים שנחטפו על ידי דאעש והפכו לשפחות מין: "סרט שהותיר אותנו ללא מילים"

"לילות קיץ", סרטו של אוהד מילשטיין שבמרכזו בנו עלוה בן ה-6, הוא הזוכה בפרס לסרט הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב ה-23 - כך הוכרז הערב (שלישי). חבר השופטים קבע כי הסרט של כאן 11, שישודר בערוץ בקרוב, הוא "יצירת קולנוע נוגעת, מעוררת מחשבה ומרגשת המייצרת קפסולת מרחב וזמן אינטימית ומפגש בין אב לבנו אל מול הכאב והעונג בחיים ובפרט בילדות". עוד נכתב כי הסרט הוא בגדר "יצירת אומנות המציבה רף חדש ומאתגר כיצד ליצור ולספר סיפור דוקומנטרי".

אוהד מילשטיין, במאי הסרט "לילות קיץ" שזכה בפסטיבל דוקאביב 2021. רחל סטרייף מילשטיין,
"יצירת קולנוע נוגעת, מעוררת מחשבה ומרגשת". אוהד מילשטיין, במאי הסרט "לילות קיץ"/רחל סטרייף מילשטיין

בנוסף, במסגרת התחרות הישראלית זכה תומר הימן בפרס הבימוי על סרטו "כל העצים נושבים ברוח", המתעד מסע של ילד מאומץ על הספקטרום בעקבות הוריו הביולוגיים באמריקה הלטינית, והסרט אף זיכה את צלמיו אורן לוי ואיתי רזיאל בפרס הצילום; פרס חבר השופטים הוענק לסרט "הטיפול" של צבי לנזמן על עולם טיפולי ההמרה; פרס הביכורים ניתן לסרט "איך אומרות שתיקה" של שיר ניומן, המתחקה אחרי טראומה משפחתית שגילתה במקרה; פרס העריכה ניתן לשגיא בורנשטיין ואודי ניר על הסרט "ויראלי" העוסק בשבעה יוטיוברים שמחפשים את דרכם בעידן הקורונה; ופרס התחקיר הוענק ללילי יודינסקי ומיכל ויץ על "קופסה כחולה" החוקר את יומניו האישיים של יוסף ויץ, סבא רבה של הבמאית שהיה מראשי הקרן הקיימת לישראל, ואת המורשת שלו.

יצירות מדוברות אחרות, בהן הסרטים על שושנה דמארי, עמוס עוז וענת קם, יצאו מהפסטיבל בידיים ריקות.

מתוך "סבאייה", שזכה בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב 2021. Lolav Media - Ginestra Film,
"גילויים בלתי נשכחים של אומץ". מתוך "סבאייה"/Lolav Media - Ginestra Film

את פרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר קטף "סבאייה" של הבמאי הכורדי-שוודי הוגיר הירורי. סרטו, שעליו גם זכה בפרס הבימוי בפסטיבל סאנדאנס, נקרא בשם הניתן לנשים שנחטפו בידי דעאש והפכו לשפחות מין, ובהן הוא עוסק. חבר השופטים שיבח אותו במילים נרגשות: "הסרט הזה השאיר אותנו פשוט ללא מילים. לא רחוק מדי מאיפה שאנחנו עומדים עכשיו - באזור שעדיין נשלט בחלקו על ידי דאעש - בלב תהום של סבל אנושי בלתי נתפס, ישנה קבוצה של אנשים יוצאי דופן שנלחמת חזרה. צוות השופטים נדהם מגילויים בלתי נשכחים של אומץ, של נשים שעברו גיהנום עלי אדמות אך סירבו להמשיך להיות קורבנות. האקט ההירואי שלהן, בעודן מסכנות את חייהן, זורח כמו מגדלור של תקווה, לא רק על הקהילה שלהן אלא על הרוח האנושית כולה". בציון לשבח בתחרות הבינלאומית זכה "נשיא", סרטה של קמילה נילסן, המגולל את סיפורה של מערכת הבחירות ההיסטורית בזימבבואה ב-2018.

בין הזוכים הנוספים: "לרחובות", סרטם של נלסון נוורטה ומקס קאייסדו על המחאה העממית נגד שלטונו של מדורו בונצואלה, זכה בפרס "מעבר למסך", הניתן לסרטים "הפועלים ליצירת שינוי במציאות החברתית, הסביבתית והפוליטית"; סרטם של אפי וייס ואמיר בורנשטיין "בגרון" זכה בתחרות "עומק שדה"; "הקשיבו לפעימת הדימויים שלנו" של מקסים ז'אן-בפטיסט ואודרי ז'אן בפטיסט זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר; ואילו "עדר", סרטה של עומר דאידה מבית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר זכה במקום הראשון בתחרות סרטי הסטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully