וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד המבקרים החריפים של נתניהו: הכלכלן ירון זליכה נערך להתמודדות בבחירות

23.12.2020 / 18:28

לוואלה! NEWS נודע כי זליכה, ששימש כחשב הכללי תחת נתניהו, החל בהיערכות לכניסה לפוליטיקה, אך עדיין לא ברור עם מי ובאיזו מסגרת. הכלכלן הוא אחד המוחים הבולטים נגד רה"מ והשחיתות בעשור האחרון, ונחשב למקורב לניסנקורן. זליכה: "כשיהיה לי מה להודיע - אודיע"

בווידאו: לוין מודיע על פיזור הכנסת ה-23/צילום: ערוץ הכנסת

הכלכלן ירון זליכה, ששימש כחשב הכללי במשרד האוצר, נערך לכניסה לפוליטיקה ולהתמודדות בבחירות הבאות, אך עדיין לא ברור עם מי ובאיזו מסגרת - כך אמרו הערב (רביעי) לוואלה! NEWS גורמים פוליטיים.

זליכה, שעומד כיום בראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו, החל את דרכו הציבורית תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמינה אותו לחשב כללי ב-2003 עם מינויו לשר האוצר. עם זאת, בעשור האחרון הוא הפך לאחד ממובילי ההתנגדות למדיניות הכלכלית-חברתית של נתניהו והליכוד ומראשי המאבק בשחיתות.

"כמו רבים מאזרחי המדינה, אני חרד לעתידה הכלכלי חברתי של ישראל", מסר זליכה בתגובה לוואלה! NEWS. "אי אפשר להישאר אדיש נוכח הניהול הכושל של המשבר וההחלטות הנגועות בפוליטיזציה זועקת לשמיים. בשבעות האחרונים פונים אליי אזרחים ואישיים פוליטיים שאומרים שחייבים שינוי וזה הזמן לעשות מעשה. לכולם אני משיב כי טרם החלטתי מהו האמצעי הנכון וכשיהיה לי מה להודיע אודיע".

ירון זליכה, במהלך הפגנת הדגלים השחורים ברעננה 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
הפך לאחד ממובילי ההתנגדות למדיניות הכלכלית-חברתית של נתניהו . זליכה/ראובן קסטרו

זליכה היה אחד מכוכבי המחאה החברתית של 2011, ממובילי המחאה נגד מתווה הגז, ובשנה האחרונה הוא מככב במחאות ובהפגנות נגד השחיתות בבלפור ומוקדים אחרים, ותוקף בחריפות את ההתנהלות הכלכלית סביב משבר הקורונה. במישור הפוליטי, הוא תמך פומבית ביו"ר מפלגת העבודה לשעבר שלי יחימוביץ', במדיניות הכלכלית של מרצ, ובסבבי הבחירות האחרונים הביע תמיכה בכחול לבן.

הכלכלן נחשב למקורב מאוד לשר המשפטים אבי ניסנקורן ושימש כיועצו בתקופתו כיו"ר ההסתדרות. גורמים פוליטיים מעריכים כי השניים עשויים לשתף פעולה. ניסנקורן צפוי לעזוב את כחול לבן המתפרקת, והוא בוחן בימים אלה חבירה למפלגתו החדשה של רון חולדאי, חבירה ליש עתיד, או התמודדות על ראשות מפלגת העבודה אחרי התפטרותו של עמיר פרץ.

עוד בוואלה!

בשיא המשבר הכלכלי: עלות הבחירות למשק - כ-2.7 מיליארד שקל

לכתבה המלאה
רה"מ נתניהו בהצהרה מהכנסת, 22 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מינה את זליכה לחשב הכללי ב-2003. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בשבועות האחרונים זליכה הגביר את פעילותו ברשתות החברתיות, ובתחילת החודש אף פתח לראשונה חשבון טוויטר רשמי, בו הוא מצייץ בעיקר על הניהול הכושל של משבר הקורונה, היעדר התקציב, שר האוצר וכמובן - נתניהו.

בימים האחרונים אף הועלו ברשתות החברתיות סרטונים ערוכים של זליכה מההפגנות נגד נתניהו בחודשים האחרונים, תחת הכותרות "מדינות מושחתות הן מדינות נחשלות", או "הם לא גונבים מקופה עלומה, הם גונבים מהכיס שלנו".

בפוסט ארוך בפייסבוק הסביר השבוע "מה הקשר בין שחיתות לבין רמת החיים שלנו", בו תקף את "כלכלת המקורבים החזירית" שנתניהו ניהל בשבוע האחרון ואת "המונופולים, הטייקונים, הגזלנים וקבוצות הלחץ" שגרפו הון עתק על חשבון הציבור.

"אף אחד מבין ראשי המפלגות שרוצים להיות ראשי ממשלה, לא העז לצאת נגדם או נכון יותר, אך אחד מהם לא העז להילחם למען הציבור", כתב. "חיסון לקורונה יהיה בקרוב אינשאללה אבל חיסון מפני מנהיגות כלכלית חלשה, רופסת ועלובה אין ולא יהיה. הפתרון היחיד בדמוקרטיה בריאה הוא לשלוח אותם הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully