וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם פירות וירקות עלולים להדביק אתכם בקורונה - כך תחטאו אותם נכון

5.4.2020 / 0:03

מומחה לנגיף מזהיר: "אם לא תשטפו בסבון את הפירות והירקות שלכם בדיוק כמו שאתם שוטפים ידיים, אתם עלולים להפוך לנשאים"

Professor Lucy Rogers

אנחנו מרבים לשטוף ידיים ולחטא משטחים כדי להתמודד עם הקורונה, אבל מסתבר שיש לנקוט באמצעי זהירות נוסף: לשטוף בסבון את הפירות והירקות. כך לפחות אמר ל"דיילי מירור" הבריטי טימותי ניוסום, ווירולוג אוסטרלי מאוניברסיטת סידני.

מחקרים ראשוניים הראו שהנגיף שורד על נחושת במשך ארבע שעות, על קרטון במשך יממה שלמה ועל פלסטיק או פלדת אל חלד הוא שורד עד שלושה ימים. אבל מה אם נאמר לכם שהוא עלול לעבור מהאוכל שלכם? ניוסום מזהיר שהסיכוי להידבק מפירות וירקות שעמדו חשופים בסופרמרקטים ונחשפו לאדם חולה בקורונה הוא גבוה כמעט כמו הסיכוי להידבק כתוצאה ממגע עם האדם עצמו.

"אנשים צריכים להיות מודעים לכך שהנגיף מסוגל לשרוד כל מיני חומרים וכל מיני מקומות, לפעמים למשך ימים", הוא אומר. "הוא שורד בקושי כשמדובר בנחושת, אבל לצערנו החומר הזה לא משמש אותנו כל כך ביומיום".

עוד בוואלה! אוכל

האם זה בכלל בטוח להזמין אוכל במשלוח?

לכתבה המלאה
שטיפת לימונים במים. ShutterStock
צריך לשטוף גם את הפירות והירקות/ShutterStock

הוא מוסיף ש"כנראה שאף פעם לא נוכל להפוך את הסיכון להידבק לאפסי, אבל תמיד אפשר לצמצם אותו למינימום. כדי לעשות את זה, אני ממליץ לשטוף את הפירות וירקות באותו סבון שאתם משתמשים בו לשטיפת ידיים, עם מים חמימים ברגע שאתם מגיעים איתם הביתה, תפעלו בדיוק כמו שאתם שוטפים ידיים, אחרת אתם עלולים להידבק מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully