וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בריאיון לוואלה! NEWS: "ממש לא מתכוון לבקש עסקת טיעון"

28.2.2020 / 18:12

רה"מ הכחיש את הטענות על כוונתו להשיג הסדר טיעון וטען כי לא דן עם עורכי דינו בנושא. את האפשרות כי אחרי הבחירות יוגש בג"ץ שאינו רשאי להרכיב ממשלה כינה "שערורייתית", ולא פסל חקיקת פסקת התגברות. על הקלטות יועץ גנץ: "הוא בישל את הדייסה". הריאיון המלא - מחר

צילום סטילס: ניב אהרונסון, צילום וידאו: ניב אהרונסון ויותם רונן, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שבועיים לפתיחת משפטו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש בריאיון עם וואלה! NEWS כי הוא מתכוון לבקש עסקת טיעון. בתשובה לשאלה האם ינסה להשיג עסקת טיעון, אמר נתניהו: "אפס, ממש לא. העסקה היחידה שאני רוצה להגיע אליה זו 'עסקת המאה', שמביאה ברכה ובשורה ענקית למדינת ישראל".

בשבועות האחרונים יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען כי ראש הממשלה חותר להשגת עסקת טיעון, אולם נתניהו הכחיש שדיבר על כך עם עורכי דינו. "ממש לא, ואני דחיתי כל ניסיון של עיתונאים ואחרים לקדם דבר כזה", טען. "אמרתי, אני הולך לנפץ את כל הטענות ההזויות ותיקי הסרק שתפרו לי. אני דורש שקיפות מלאה. דרשתי את זה בשימוע שלי, אבל היועץ המשפטי סירב".

"אבל גם מסרבים בתוקף לחשוף את קלטות אשכנזי-מנדלבליט מפרשת הרפז", המשיך נתניהו. "עד לאחרונה סירבו גם לחקור את פרשת השחיתות של 'הממד החמישי' של בני גנץ. לא חקרו את יואב סגלוביץ' ששיבש הליכי חקירה כשהיה ראש אגף החקירות עם ידידו גבי אשכנזי. אני דורש שיסירו את צווי איסור הפרסום מיד. זכות הציבור לדעת - לכולם".

ראיון של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בית רה"מ, ירושלים 28 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
נתניהו בריאיון במעונו, היום/ניב אהרונסון

נתניהו הדגיש כי אם אחרי הבחירות יוגש בג"ץ שיקבע כי אינו יכול להרכיב ממשלה, והעתירה תתקבל, "זה יהיה דבר שערורייתי". לדבריו, "בדמוקרטיה מי שקובע מי ינהיג את העם - זה העם".

עם זאת, ראש הממשלה לא פסל את האפשרות שיחוקק פסקת התגברות: "אני לא מעלה על דעתי שבית המשפט יקבל החלטה כזו. קשה לי להאמין. זה יהיה דבר שייפגע אנושות בדמוקרטיה".

בני גנץ יו"ר כחול לבן,כפר המכביה, 26 בפברואר 2020. קובי ריכטר, TPS
תקף את יכולותיו של יריבו. גנץ/TPS, קובי ריכטר

נתניהו הקדיש את רוב הראיון למתקפות על יכולתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ להרכיב ממשלה ולכהן כראש ממשלה, והתייחס בהרחבה להקלטות שפורסמו אתמול בחדשות 12 מפיו של יועצו של גנץ, ישראל בכר, בהן הוא נשמע מטיל ספק ביכולתו להנהיג.

לדברי נתניהו, "אם מישהו הולך להיות ראש ממשלה, הוא צריך להיות קודם כל במצב שהוא יכול לעמוד מול דברים כאלה. בכל מקרה הציבור צריך לדעת". הוא הכחיש כל קשר להקלטות או לרב שביצע אותן, למרות שהיום פורסם שנתניהו פגש אותו השבוע. "מי שבישל את הדייסה הזאת, זה בני גנץ עצמו. בחולשה שלו, בהססנות שלו, בחומר המנהיגות שלו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully