וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיכולוגים נגד תשדיר "הפרעת האישיות" של יהדות התורה: "מזלזל וציני"

27.2.2020 / 19:28

בעקבות סרטון התעמולה של המפלגה נגד ליברמן, בו נעשה שימוש במונח "הפרעת אישיות", תקפו בפורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית את ליצמן ותהו "איך ייתכן שמפלגתו של שר הבריאות תציג קמפיין כל כך פוגעני?". השר: "פעילותי למען המתמודדים בבריאות הנפש ידועה ומוכרת"

יעקב ליצמן באולפן וואלה!NEWS, פברואר 2020 כולל סטרייפים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, AP, דוברות משרד החוץ, עריכת וידאו: ניר חן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בישראל האשים היום (חמישי) את שר הבריאות, יעקב ליצמן, ביחס "מזלזל וציני לבריאות הנפש", בעקבות נוסח של תשדיר בחירות של יהדות התורה.

התשדיר מעורר המחלוקת נפתח בתקציר ערך הוויקיפדיה "הפרעת אישיות". תחת הכותרת נכתב כי "פיצול אישיות היא הפרעה נפשית. בהפרעה זו יותר מאישיות אחת מתקיימת באדם בתקופת חיים מסוימת". לאחר מכן, מוצגות כמה דוגמאות בהן ליברמן התבטא באופן מנוגד לדעה שהציג בעבר, כמו בעניין גיוס חרדים.

הערכת מצב בנושא נגיף הקורונה בהשתתפות רה״מ בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן, חמ״ל משרד הבריאות, ת״א. תומר נויברג, פלאש 90
ליצמן/פלאש 90, תומר נויברג

"איך ייתכן שמפלגתו של שר הבריאות תציג קמפיין כל כך מעליב ופוגעני?", תהו בפורום, והאשימו כי ליצמן "מצליח שוב להפתיע ברמת הניתוק שלו מהמציאות הכואבת והקשה של מאות מתושבי המדינה, המתמודדים עם מצוקות נפשיות". הפסיכולוגים ביקשו מכלל המפלגות "לחדול משימוש פוגעני ומשפיל במצוקה נפשית במסגרת הקמפיינים ולזכור שיש לנבחרי הציבור אחריות למיגור הסטיגמה נגד מצוקה נפשית".

קמפיין יהדות התורה נגד ליברמן טוען שיש לו פיצול אישיות. יהדות התורה, אתר רשמי
"שימוש פוגעני ומשפיל במצוקה נפשית". מתוך תשדיר התעמולה של יהדות התורה/אתר רשמי, יהדות התורה

עוד טענו בפורום הארגונים כי "מערכת בריאות הנפש, ושירותי הפסיכולוגיה הציבורית בפרט, נמצאים בקריסה חופשית, והאחראי הישיר לכך הוא שר הבריאות". הם הוסיפו כי "לאורך שנות כהונתו בתפקיד, מתקשים אזרחי המדינה לקבל מענה פסיכולוגי בזמן סביר ובמרחק הגיוני ממקום מגוריהם. יתרה מכך, השר סירב לפגוש את גופי הפסיכולוגים ודחה כל ניסיון להידברות וחשיבה על האפשרויות לחיזוק מערך השירותים הפסיכולוגיים הציבוריים. המחיר שכולנו משלמים על ההזנחה הזו הוא אדיר, הן ברמת הסבל האנושי והן במחיר הכלכלי הכבד שמשלם המשק הישראלי כתוצאה מהתמודדותם של מאות אלפי ישראלים עם מצוקה נפשית".

ליצמן: "פעילותי למען המתמודדים בבריאות הנפש ידועה ומוכרת"

"מדובר בהיטפלות מיותרת חסרת טעם ובסיס, במטרה ליצור רושם מטעה וכותרת תקשורתית", נמסר בתגובה מטעם שר הבריאות. "הפעילות של ליצמן כשר הבריאות למען המתמודדים בבריאות הנפש ידועה ומוכרת ואינה זקוקה לאישור מאף אחד. לדוגמה ממש - ההשקעה בבינוי ושיפוץ בבתי חולים בבריאות הנפש, קידום הרפורמה בבריאות הנפש לאחר שנים ארוכות של דשדוש במקום וחוסר הכרעה, תוספת תקנים ומיטות, את כל אלה ועוד, פגש השר ליצמן מקרוב ובאופן אישי בביקורי פתע שערך בבתי חולים לבריאות הנפש ובסיורים בשטח בקביעות, בהיות התחום קרוב לליבו".

עוד נמסר כי "יש לדחות בשאט נפש, ניסיונות נלוזים מצד גורמים אינטרסנטיים להשתמש במסרים פוליטיים כדי לקדם אג'נדה הנוחה להם, תוך שימוש ציני בצרכי המטופלים והמתמודדים. בנוסף יש לראות בחומרה התערבות פוליטית מצד ארגון רשמי שאמור לייצג את העיסוק בעבודת הקודש של המטפלים, לצורכי תקשורת והכפשה. גם אם יש מה לשפר ולייעל את מצבם של המטופלים, ויש הרבה מה לשפר, הרי שזו לא הדרך".

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully