וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ על האיחוד בשמאל: "הזדמנות לא רגילה"; הורוביץ: "חדשות רעות לנתניהו"

13.1.2020 / 17:01

הורוביץ ופרץ מסרו הצהרה משותפת ראשונה, שבה אמר יו"ר העבודה-גשר כי "אנחנו לא מסכימים על הכול, אך המחבר בינינו גדול על המפריד". הורוביץ הוסיף כי "כל הצדדים נדרשים לשלם מחירים, גם אני, אבל בחרתי בטובתה של המדינה"

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

לאחר שהודיעו הבוקר על ריצה ברשימה אחת של מפלגותיהם לכנסת ה-23, יושבי ראש מפלגות העבודה-גשר ומרצ עמיר פרץ וניצן הורוביץ מסרו הערב (שני) הצהרה משותפת שבה הסבירו את החלטתם מהבוקר על הריצה המשותפת.

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ אמר בהצהרה כי הוא "גאה לעמוד לצדו של חברי ניצן". הוא הסביר כי "לא על הכול אנחנו מסכימים, אבל המכנה המשותף בינינו גדול יותר מהמפריד". פרץ הוסיף כי "החיבור היום הוא המשתנה העיקרי של בחירות 2020. רק עם העבודה-גשר מרצ גדולה תתחלף הממשלה".

פרץ הבהיר כי "נוצרה פה הזדמנות בלתי רגילה, החיבור הזה הוא מכפיל כוח, נחזק איתו את הדגל החברתי ואת דגל השלום. היום אנחנו קובעים מי יוביל את מדיניות הממשלה הבאה. אנחנו נוביל וננוט את הממשלה הבאה לממשלה של שינוי ותקווה". בנוסף לכך, הכריז פרץ כי "מי שרוצה את דרך רבין צריך להצביע לאיחוד הזה".

לדבריו, ישנם שני שלבים כדי להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "האחד, למנוע את הקמת הגוש של נתניהו, והשני, להקים גוש מרכז-שמאל של 61 בלי ליברמן". פרץ הוסיף כי "היום, באיחוד הזה כבר הצלחנו את השלב הראשון - לא יהיה אובדן קולות במרכז שמאל ולכן לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים".

עמיר פרץ וניצן הורוביץ במהלך מסיבת העיתונאים של מפלגת עבודה- גשר' בבית העיתונאים, ת״א 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"נוצרה פה הזדמנות בלתי רגילה". פרץ והורוביץ בהצהרה המשותפת/ראובן קסטרו

לאירוע הגיעו פעילים וח"כים בודדים ממרצ והעבודה, בהם מרב מיכאלי ואילו גילאון. יו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, לא הגיעה להצהרה.

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ פתח את ההצהרה המשותפת ובירך את פרץ על ההחלטה. "עמיר, עשית כאן צעד היסטורי אני מאוד גאה בחברות איתך. זאת זכות גדולה לעמוד לצידך", אמר הורוביץ. "כמו בכל מהלך של איחוד כל הצדדים נדרשים לשלם מחירים, גם אני, אבל בחרתי בטובתה של המדינה, הגוש ומרצ גם על פני המיקום האישי שלי ברשימה כמספר אחד במפלגה נפרדת", הוסיף.

לדברי הורוביץ, "האיחוד הוא בשורה לכל מי שדוגל בשלום, צדק חברתי, זכויות אדם ואזרח, שלטון החוק ודמוקרטיה והמשך קיומה של מדינת ישראל בגבולות בטוחים עם שכנינו. האיחוד הוא חדשות טובות לגוש המרכז-שמאל וחדשות רעות לביבי ולגוש החסינות שלו".

עמיר פרץ וניצן הורוביץ במהלך מסיבת העיתונאים של מפלגת עבודה- גשר' בבית העיתונאים, ת״א 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
פרץ והורוביץ במהלך הצהרתם, היום/ראובן קסטרו

לפי הסיכום, המפלגות ירוצו תחת הפתק "אמת", כשלוי-אבקסיס תהיה במקום ה-2 והורוביץ יהיה במקום ה-3. ח"כ סתיו שפיר והתנועה הירוקה לא יהיו חלק מאיחוד מפלגות השמאל. "פרץ והורוביץ מתכוונים לתת דגש על בשורת האיחוד המשמעותי ועל התקווה לשינוי פוליטי שיהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה לאחר סיום עידן נתניהו", נמסר בהודעה מטעם המפלגות הבוקר.

למחנה הדמוקרטי יהיו ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה, מתוך שמונת המקומות הראשונים. בחמישייה הראשונה מוקמו: פרץ, לוי-אבקסיס, הורוביץ, תמר זנדברג, איציק שמולי. בנוסף לכך, ח"כ יאיר גולן ואילן גילאון ישובצו בחמישייה השנייה לצד עמר בר-לב, מיכאלי ורויטל סויד. מחר, ועידת מפלגת העבודה וועידת מרצ יתכנסו לאישור הסכם האיחוד בין המפלגות.

ח"כ גילאון בירך על האיחוד בין המפלגות. "אני כבר הרבה זמן דוחף לשותפות הזו, שמציתה את להבת התקווה לחברה צודקת ולמדינה מתוקנת שואפת שלום", אמר גילאון. גם מרב מיכאלי בירכה על הריצה המשותפת, שלדבריה "תציל את מדינת ישראל ותשמור עליה כמדינה ציונית ודמוקרטית של העם היהודי". בציוץ שפרסמה בטוויטר, כתבה מיכאלי: "הבטחנו לעשות כל מה שנדרש כדי להחליף את שלטון הימין המסוכן של נתניהו וזה מה שאנחנו עושות".

עוד בוואלה!

העבודה-גשר ומרצ החליטו על ריצה משותפת לכנסת ה-23

לכתבה המלאה
עמיר פרץ וניצן הורוביץ במהלך מסיבת העיתונאים של מפלגת עבודה- גשר' בבית העיתונאים, ת״א 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
פרץ והורוביץ לפני ההצהרה המשותפת/ראובן קסטרו

שפיר, שלא נכללה באיחוד, אמרה כי "אסור שהחיבור הזה יהפוך לוויתור". לדבריה, היא פעלה "מבוקר עד ערב" למען איחוד בשמאל, אבל "האיחוד הגדול אמור להיות איחוד של שינוי ושקל תקווה. איחוד שנראה כמו רשימת סידורי עבודה רק מרחיק את הציבור מהפוליטיקה, בזמן שהמשימה הכי חשובה שלנו היום במחנה שמאמין בישראל - זה לבנות את האמון מחדש. להציע חזון חדש, להציע דרך מרגשת".

הבוקר שפיר אמרה ל"עולם הבוקר" בערוץ 13 כי היא מאוכזבת, ובמהלך היום "תיאלץ לקבל החלטה קשה". לדבריה, "דווקא חברייך עלולים להיות אלה שמנסים להרחיק אותך במקום להתחזק מהשותפות שיש לנו, זה מאכזב. לפעמים פוליטיקאים מעדיפים את הישן על החדש, אבל הציבור הוא זה שמחליט. ביממה הקרובה אצטרך לקבל החלטה קשה, האם להתמודד באופן עצמאי במסגרת מפלגה או לצאת".

לוח זמנים לבחירות לכנסת ב-23. אין, עיבוד תמונה
לוח זמנים לבחירות לכנסת ב-23/עיבוד תמונה, אין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully