וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלח בחלב ומגבת עם הירקות: דרכים מוזרות להארכת תוקף המזון

4.12.2019 / 0:00

דיאטנית מובילה הציעה כמה טריקים שיעזרו לכם להאריך את חיי המדף של האוכל שאתם מחזיקים במקרר או במזווה, כולל כמה דברים שכנראה לא הייתם חושבים עליהם לבד בבית

אתר רשמי

הדיאטנית המובילה באוסטרליה, סוזי בורל, חשפה לאחרונה כיצד ניתן לחסוך בהוצאות האוכל שלכם על ידי כמה טריקים שיעזרו לכם בכלכלת הבית.

למשל: ידעתם שאם תשימו פרוסת לחם בתוך קופסת העוגיות - ישמור אותן במצב הכי טוב שלהן, ושאם תעטפו את הקצה של הבננות בנייר כסף, זה יאריך את חיי הפירות הסמוכים אליהן? ושאם תעטפו את עלי המאכל הירוקים במגבת מטבח לחה ותוסיפו קמצוץ מלח שולחן לחלב זה יכפיל את חיי המדף שלהם? אלו הם רק חלק מהטיפים שיש לסוזי עבורכם.

צפו בכל הטיפים שלה מתוכנית הבוקר האוסטרלית

כך תאריכו את חיי המזון שלכם

1. אחסנו ירקות עם מגבת מטבח

אם תזרקו את הירקות שלכם ישר למקרר, הם יהפכו מהר מאוד לרכים וירקבו בתוך ימים. כדי להאריך את חיי המדף של ירקות כמו ברוקולי או כרובית סוזי ממליצה לטבול מגבת מטבח במים ולעטוף איתה את הירקות הטריים. "זה יאריך מאוד את החיים בעיקר של ירקות עליים, שיכולים להיות די יקרים -
כך שזה עוזר לחסוך".


2. שימו לחם בקופסת העוגיות וסלרי ליד הלחם

אמנם קופסת העוגיות היא לא המקום הראשון שתחשבו לאחסן בו את כיכרות הלחם והבגטים שלכם, אבל אם תשימו שם אפילו רק פרוסה אחת של לחם זה בהחלט יעזור. הלחם יספוג לחות מהעוגיות, מה שישאיר אותן קריספיות וקראנצ'יות יותר לאורך זמן במקום שיהפכו לרכות ימים ספורים אחרי שהוצאתם אותן מהאריזה.

ובהליך הפוך - אם תשימו מקל סלרי ליד כיכר לחם זה ימנע ממנה מלפוך למעופש ועבש. "פשוט שימו קצת סלרי, שעשיר בנוזלים, בשקית ביחד עם פרוסות הלחם. הלחם יספוג את הנוזלים מהסלרי וזה יעזור לו להפוך לרך ונפוח שוב", טוענת בורל.

3. הוסיפו נגיעת מלח לחלב

אם תוסיפו קצת מלח שולחן או סודה לשתייה לחלב זה יגדיל את אורך החיים שלו בעוד שבעה ימים, על ידי הורדת הפעילות הבקטריאלית שמתרחשת בחלב, מגלה סוזי: "אתם רק צריכים כמות קטנה, ואל תדאגו שזה יגדיל את רמת הסודיום או יפגע בטעם".

4. תעטפו את הקצה של הבננה

בננות גורמות לפירות אחרים להתקלקל, בגלל הריכוז הגדול של גז אתן שהן מייצרות במהירות וכך הורסות כל דבר שבא במגע איתן. אחת הדרכים הקלות להאריך את חיי המדף של הבננות, וכל דבר שמסביבן, הוא לעטוף את החלק השחור עם ניילון נצמד, נייר כסף או סרט דביק- שאוטמים את הגז, ושומרים את הבננה וכל מה שבאזור שלה במצב טוב לאורך זמן גדול יותר. ברגע שהבננות בשלות - שימו אותן במקרר כדי להאריך את חיי המדף שלהן.

עוד באותו נושא

הטריק הגאוני והפשוט ששומר על טריות הפירות לאחר שנחתכו

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • מזון
  • תוקף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully