וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הקול הרוסי: בישראל ביתנו בוחנים פעולה משפטית נגד הליכוד

13.7.2019 / 7:19

אחרי שבליכוד פנו לשורת חברי מועצות וראשי סניפים בישראל ביתנו כחלק מהניסיון להעביר מנדטים מהמגזר הרוסי, במפלגתו של ליברמן העבירו את ההצעות ליועצים משפטיים "כדי לבחון אם מדובר בשוחד בחירות". בליכוד מסרו בתגובה כי "לא הובטח תפקיד לאף אחד"

.

בישראל ביתנו בוחנים את האפשרות לפעול משפטית נגד ניסיונות הליכוד לגייס חברים במפלגה למטה הבחירות של המגזר הרוסי. במסגרת המאמץ לכרסם בקול הרוסי ולפגוע בכוחו של אביגדור ליברמן, בליכוד פנו בשבועות האחרונים לשורה של חברי מועצות וראשי סניפים בישראל ביתנו עם הצעות לעזוב את המפלגה ולהצטרף לקמפיין.

לדברי גורמים בישראל ביתנו, חלק מההצעות שהגיעו לידיעתם הועברו בסוף השבוע לעיונם של עורכי דין ויועצים משפטיים, "כדי לבחון אם מדובר בשוחד בחירות ואם ניתן לפעול משפטית נגד הליכוד". מהליכוד נמסר בתגובה: "לא הובטח אף תפקיד לאף אחד. אחרי 20 שנה שבהם ישראל ביתנו לא עשו כלום למען העולים, הגיע הזמן למעשים ולא לדיבורים".

בחירות 2019, מועד ב' - עוד בוואלה! NEWS:
ישראל ביתנו נגד שרה נתניהו: "יש לה יותר עוצמה מכל ראשי הממשלה"
בידור להמונים: אהוד ברק והסרטונים הם מתנה משמיים לנתניהו
כחול לבן קורצת לחרדים; ליצמן: לא מתדיינים איתם כל עוד לפיד שם

אורלי לוי סופה לנדבר אביגדור ליברמן יצחק אהרונוביץ ישראל ביתנו 2009. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
תפקידים הוצעו תמורה תמיכה. לנדבר לצד ליברמן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, בליכוד קיימו מגעים בשבועות האחרונים עם שניים מבכירי ישראל ביתנו לשעבר השרה סופה לנדבר ויו"ר הסיעה רוברט אילטוב, ולדברי גורמים פוליטיים אף הוצעו להם תפקידים תמורת תמיכתם - מינויים לשגריר או ראשית דירקטוריון של חברה ממשלתית. לנדבר, כך לדברי הגורמים, ביקשה לחזור אחרי הבחירות לתפקידה הקודם כשרת העלייה והקליטה מבלי להיות ח"כית. בסוף השבוע פורסם ב"מעריב" כי גם פאינה קירשנבאום, מנכ"לית ישראל ביתנו לשעבר שעומדת למשפט בפרשת ישראל ביתנו, קיבלה בעבר הצעות לחתום על הסכם עד מדינה כדי שתעיד נגד ליברמן.

בנוסף לכך, בליכוד עושים חריש מוניציפלי עמוק בקרב חברים לשעבר בישראל ביתנו: חברת הכנסת לשעבר טלי פלוסקוב, שהייתה ח"כית מטעם כולנו וקודם לכן שימשה ראשת עיר מטעם ישראל ביתנו בערד, התחילה לעבוד במטה באחרונה; סגן ראש עיריית ראשון לציון, מקסים בביצקי, שהיה בעבר יו"ר סניף ישראל ביתנו בעיר והתמודד הפעם ברשימה עצמאית, וסגנית ראש העיר חיפה לשעבר יוליה שטראים, צפויים להצטרף בימים הקרובים. בישראל ביתנו טוענים שהליכוד הצליח עד כה לגייס בעיקר "לשעברים", אנשים שהודחו מהמפלגה, אבל פנו גם לפעילים בהווה, חברי מועצות וראשי סניפים מכהנים עם הצעות לנטוש את ליברמן ולעבור לליכוד. על בסיס חלק מההצעות האלה הם בוחנים כעת את האפשרות לפעול נגד המהלכים, בטענה שמדובר בשוחד בחירות.

המנדטים יחזרו הביתה?

בליכוד זיהו 25 ערים שבהם מתמקד מאגר הקולות של ליברמן. לפי ההערכה, ישנם 15-16 מנדטים ברחוב הרוסי, שבבחירות הקודמות התחלקו בין ישראל ביתנו (5), הליכוד (5), כחול לבן (1-2), והשאר למפלגות קטנות. נכון להיום, ליברמן התחזק דרמטית בסקרים לאזור ה-8-9 מנדטים. בליכוד ומתכוונים לנהל פעילות שטח נרחבת במטרה להחזיר הביתה 2-3 מנדטים שעברו אליו מאז הבחירות האחרונות, והפקידו את ראש עיריית נצרת רונן פלוט על ניהול השטח.

לפי הסקרים האחרונים ישראל ביתנו בראשות ליברמן מקבלת 7-9 מנדטים ולגוש הימין-חרדים הקלאסי של נתניהו אין רוב של 61 שיאפשר לו להרכיב את הממשלה הבאה. ליברמן הכריז כי המטרה שלו אחרי הבחירות היא לכפות ממשלת אחדות לאומית שבה ישבו הליכוד, כחול לבן, וישראל ביתנו - ללא החרדים, ואף הצהיר כי הוא ימליץ על מי שיעמוד בראש המפלגה הגדולה ביותר להרכיב את הממשלה הבאה.

נתניהו באירוע 40 שנה למועצה אזורית שומרון. רויטרס, רויטרס
הפעילות נועדה להחזיר 2-3 מנדטים מהמגזר הרוסי. נתניהו/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully