מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בתחנת הרכבת בויטנאם, 26 בפברואר 2019. AP
מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בתחנת הרכבת בויטנאם, 26 בפברואר 2019/AP

70 שעות נסיעה, סיגריה אחת: המסע המפרך של קים ברכבת לווייטנאם

26.2.2019 / 11:36

מנהיג קוריאה הצפונית בחר לעשות את הדרך הארוכה מארצו להאנוי, ונצפה באחת התחנות בסין כשהוא שואף עשן ומשוחח עם בכירי משטרו. בווייטנאם הוא התקבל במשמר כבוד שבסיומו מאבטחיו הנאמנים רצו לצד הלימוזינה שלו

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הגיע היום (שלישי) לווייטנאם, אחרי מסע מפרך ברכבת המשוריינת שלו שנמשך כמעט 70 שעות. במהלך הנסיעה הוא תועד על ידי הרשת היפנית TBS כשהוא מעשן באחת התחנות בסין, בזמן שהוא משוחח עם גורמים במשטרו. אישה, ככל הנראה אחותו קים ג'ונג יונג, שהיא אחת הנשים החזקות ביותר בקוריאה הצפונית, נראתה אוחזת במאפרת קריסטל.

קים חולם על וייטנאם משלו

קים, שידוע כמעשן כבד, לקח הפסקת סיגריה לפני הפסגה השנייה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שתתקיים ביומיים הקרובים בהאנוי במטרה לפתור את המשבר סביב תכנית הגרעין של פיונגיאנג. לא ברור אם הוא אכן מוכן לוותר על הגרעין שלו בזמן הקרוב, ואת אותו הדבר אפשר להגיד על הרגלי העישון שלו.

על אף שהוא קידם קמפיין למאבק בעישון, קים נצפה לעתים קרובות עם סיגריה בידיו. ביולי 2017, הוא נראה בטלוויזיה הרשמית של קוריאה הצפונית כשהוא מעשן בזמן הכנות לשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי. בנובמבר באותה שנה תועד קים, יחד עם בכירים אחרים במשטרו, מציתים ומדליקים סיגריות בעקבות הצלחת שיגור נוסף בטיל בין-יבשתי.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בתחנת הרכבת בויטנאם, 26 בפברואר 2019. AP
לא מצליח להיגמל. קים מעשן סיגריה בתחנת רכבת בסין/AP

לא ברור מדוע בחר קים לנסוע אלפי קילומטרים דרך סין במקום לטוס לווייטנאם ישירות, אך חלק מהמומחים מעריכים כי הייתה זו מחווה עבור בעלת בריתו המרכזית בייג'ינג, שתמיכתה במשטרו חיונית לשיחותיו עם טראמפ. בנוסף לכך, קים שולט בסגנונו של סביו ומייסד המשטר קים איל סונג, שנהג לנסוע ברכבות לעתים קרובות, וייתכן שהייתה זו דרכו לעורר נוסטלגיה בקרב האזרחים.

מפת המסלול של קים אל ווייטנאם. עיבוד תמונה
מפת המסלול של קים אל ווייטנאם/עיבוד תמונה

בזמן הפסקת הסיגריה בסין, נראה ברציף גם היון סונג וול, בכיר במפלגה שעומד בראש להקת הבנות "מורנבונג" שנבחרות על ידי קים עצמו. הצטרפותו למשלחת העלתה ספקולציות שלפיהן וושינגטון ופיונגיאנג עשויות להגיע להסכמים על קיום אירועים תרבותיים משותפים כחלק מניסיונן לנקוט צעדים לשיפור היחסים.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בתחנת הרכבת בויטנאם, 26 בפברואר 2019. רויטרס
הרכבת של קים עושה את דרכה אל וייטנאם/רויטרס
מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בתחנת הרכבת בויטנאם, 26 בפברואר 2019. רויטרס
מתכונן לפסגה נוספת עם טראמפ. קים בווייטנאם, היום/רויטרס

אל וייטנאם הוא נכנס דרך עיירת הגבול דונג דנג, שם הוא התקבל על ידי בכירי הממשל ועל ידי משמר כבוד בטרם נכנס למרצדס שלו. מאבטחיו רצו סביבה עם תחילת נסיעתה אל הבירה האנוי, שם הוא ישהה ביומיים הקרובים.

מאבטחיו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מלווים את מכוניתו עם הגעתו אל וייטנאם, 26 בפברואר 2019. רויטרס
מאבטחיו של קים מלווים את הלימוזינה שלו, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully