וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו על תמיכת נתניהו ב"עוצמה יהודית": "לא מתערבים בבחירות"

24.2.2019 / 23:24

ברקע הגינוי שהשמיעה איפא"ק לאיחוד מפלגת הימין הקיצוני עם הבית היהודי בתמיכת ראש הממשלה, סירב שר החוץ האמריקני לגנות את המהלך. "העם בישראל צריך לעסוק בזה", הבהיר. "אני בטוח שכשהבחירות יסתיימו - ארה"ב עדיין תשמור על יחסים טובים, חזקים ועמוקים עם ישראל"

מערכת וואלה

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, סירב היום (ראשון) לגנות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על התמיכה באיחוד מפלגת "עוצמה יהודית" עם מפלגת הבית היהודי, והשריון במקום ה-28 של נציג הבית היהודי בליכוד. פומפאו טען כי ארצות הברית לא מתערבת בבחירות בישראל, זאת על אף שתנועת "כך" שבה תומכת המפלגה מוגדרת כארגון טרור באמריקה.

שר החוץ האמריקני התייחס למהלך הפוליטי בריאיון לרשת CNN והבהיר לשאלת המראיין כי אינו מודאג מהקשר שנוצר עם מפלגת הימין הקיצוני. "ארה"ב לא מתערבת בבחירות בישראל או בכל מדינה דמוקרטית, הדגיש. "העם בישראל צריך לעסוק בזה. קמפיינים לבחירות הם קשים, אזרחי ישראל יחליטו מה יהיה ואני בטוח שכשהבחירות יסתיימו - ארה"ב עדיין תשמור על יחסים טובים, חזקים ועמוקים עם ישראל".

השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק גינתה בסוף השבוע את האיחוד שנעשה בתמיכת ראש הממשלה. ברקע לגינוי, שאל המראיין ג'ייק טאפר את פומפאו האם זה לא אחריותה של ארה"ב להזהיר את ישראל במידה ומתבצעים מהלכים שעלולים לפגוע ביחסים בין המדינות. פומפאו השיב כי "הבית הלבן הגיב כשראינו הפרות של זכויות אדם, בכל מקום. חברים, אויבים, בנות ברית - זה לא משנה לנו. תמיד עשינו זאת, ותמיד נמשיך לעשות זאת".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו על הביקורת נגד הדיל בימין: צביעות ומוסר כפול של השמאל
רשמי: שדולת איפא"ק הודיעה כי נתניהו ינאם בוועידת הארגון בחודש הבא
מי שמתחבר עם כהניסטים ומוכן לרמוס הכול - יאבד את אמריקה

פומואו לא מבקר את נתניהו על האיחוד בימין, 24 בפברואר 2019. מערכת וואלה
"אזרחי ישראל יחליטו מה יהיה". פומפאו במהלך הריאיון, היום/מערכת וואלה

השדולה הפרו ישראלית, שראש הממשלה צפוי להשתתף בוועידה מטעמה בחודש הבא, פרסמה אמש באופן חריג ביקורת נגד ההחלטה לשלב את נציגי "עוצמה יהודית" ברשימת הבית היהודי. השדולה נמנעת בדרך כלל מהבעת ביקורת נגד ישראל בכלל ונגד מפלגות ספציפיות בפרט. באיפא"ק החליטו לשתף בטוויטר הודעת גינוי למהלך מפי ארגון יהודי אחר, AJC, וכתבו: "אנחנו מסכימים. לאיפא"ק יש מדיניות ארוכת שנים לא לפגוש נציגים מן המפלגה הגזענית וראויה לגינוי".

בהודעת AJC נכתב בין השאר כי הארגון אינו נוהג להביע עמדות ביחס לבחירות בישראל, אולם "לאחר ההודעה כי מפלגת 'עוצמה יהודית', מפלגה חדשה שנוסדה בידי תלמידיו של הרב כהנא, כעת מועמדת לבחירות לכנסת, נכפה עלינו להשמיע את קולנו". עוד צויין כי "השקפת העולם של המפלגה מגונה. ערכיה לא משקפים את ערכי היסוד שעליה מבוססת מדינת ישראל". הם הסבירו כי קיימת אפשרות שחרף קיצוניות המפלגה לדבריהם, היא תיכנס לכנסת.

עוד באותו נושא

איפא"ק נגד עוצמה יהודית: "מפלגה גזענית, לא ניפגש עם אנשיה"

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 24.2.2019. רוני כנפו
לא גינה את ראש הממשלה על המהלך. נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רוני כנפו

נתניהו עצמו לא התייחס ישירות לגינוי מצד הארגונים היהודיים והגיב אתמול לביקורת משמאל לדיל עם הימין הקיצוני. "איזו צביעות ומוסר כפול של השמאל". לדבריו, "הם מגנים גוש חוסם בימין עם מפלגות ימניות, בזמן שהשמאל פעל להכניס את האסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת כדי לייצר גוש חוסם".

לאחר ששיחותיהם נקלעו למבוי סתום, נתניהו פעל להשגת הסכמות בן הבית היהודי ועוצמה יהודית. נתניהו סיכם עם יו"ר הבית היהודי רפי פרץ להקמת בלוק טכני לפיו יחול חוק נורווגי מורחב לכל שרי המפלגה להתפטר לטובת הכנסתם של נציגים נוספים מהרשימה לכנסת. נתניהו התחייב לשריין את מקום 28 ברשימת הליכוד לנציג "הבית היהודי-האיחוד הלאומי", כשלאחר הבחירות יועבר הנציג למפלגה המאוחדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully