וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני הודיעה בדמעות: לא נתמודד בבחירות הקרובות

יו"ר התנועה כינסה הצהרה לתקשורת שבה הודיעה כי התנועה בראשותה לא תתמודד בבחירות "כדי לא לבזבז את קולות המאמינים בדרך". לדבריה, אחרי הדשדוש בסקרים וכישלונות מאמצי האיחוד היא שמה את עצמה בצד: "אין לי את הכוח הפוליטי להמשיך להיאבק"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

לבני פורשת מהפוליטיקה - עדכונים אחרונים:

-יו"ר התנועה הודיעה: לא נתמודד בבחירות הקרובות
-לבני: "שמה את עצמי בצד, לא אסלח לעצמי על בזבוז קולות"
-על איחוד בגוש: "האמנתי שכל השותפים צריכים לשלב ידיים, זה לא קרה"
-על שלטון נתניהו: "אם זה לא ייעצר - זו תהיה המערכה האחרונה על הדמוקרטיה"

יו"ר התנועה ציפי לבני הודיעה היום (שני) כי היא פורשת מהמערכת הפוליטית - והתנועה בראשותה לא תתמודד בבחירות. "אני שמה את עצמי היום בצד ומודיעה שהתנועה בראשותי לא תתמודד בבחירות הקרובות", אמרה לבני בדמעות בהצהרה שנתנה לתקשורת בבית העיתונאים בתל אביב.

לבני אמרה כי האמינה ש"כל השותפים לדרך צריכים לשלב ידיים ולשכנע ביחד בצדקת הדרך שלנו, בלי לקרוץ לצד ובלי לגמגם. להתייצב מול דרך אחד גוש אחד ליצור פה תקווה ומהפך".

"זה לא קרה", המשיכה. "מעולם לא הסתרתי את הדרך שלי או את החזון שלי ואני לא מפחדת מאיך יקראו לי. זו המשמעות של הנהגה".

הצהרתה של לבני מגיעה אחרי שבסקרים האחרונים התנועה בראשותה לא עברה את אחוז החסימה. "אני מאמינה שהעמדות שלי טובות למדינת ישראל והצדק עמן", הוסיפה. "יש בי את הכוח הפנימי להמשיך ולהיאבק, אבל אין לי מספיק כוח פוליטי לממש את הדרך הפוליטית שלי. לא אסלח לעצמי אם קולות המאמינים בדרך יתבזבזו".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"היחידה להגנת הדמוקרטיה": לבני השיקה את קמפיין הבחירות
3-4 מנדטים באוויר: התלבטות בימין אם להתאחד עם אלי ישי ועוצמה יהודית
הדיון הסגור חשף: ישראל לא ערוכה למנוע התערבות זרה בבחירות

ציפי לבני כינסה מסיבת עיתונאים והודיעה על פרישה מפוליטיקה, 18 בפברואר 2018. רויטרס
"אין לי את הכוח הפוליטי להמשיך". לבני/רויטרס

לדבריה, "השנים האחרונות היו קשות לי במיוחד לי ולדברים שאני מאמינה בהם. המובן מאליו הערכי הפך לשנוי בחלוקת שלום הפכה למילה גסה דמוקרטיה למתקפה".

את המשך דבריה ניצלה כדי לתקוף את נתניהו: "את ניסיונות ההיפרדות מהפלסטינים החליפו רעיונות הסיפוח שיובילו לרוב ערבי. עכשיו השליט ישתלט על הצדק. הוא תוקף את התקשורת החופשית. הדי-9 שהופיע במערכה הראשונה כבר התחיל בעודה ואם לא ייעצר זו תהיה המערכה האחרונה של הדמוקרטיה בישראל. דווקא מול מסע ההשתקה תפקידה של הנהגה גם מהמרכז להגן על חופש הביטוי של אלה שאינם מסכימים עם דעותיהם בלי להיכנע לקמפיין התיוגים השקרי".

לבני סיימה את הצהרתה בכך ש"ישראל חזקה. יש לה עבר מפואר ומלא השראה ועתידה יכול להיות בהיר ומלא תקווה. אין לי ספק שהדרך שלנו תחזור ותנצח, ואני מקווה שהבחירות האלה יובילו את ישראל לדרך שאני מאמינה בה".

ח"כ חסון: "רגע עצוב בשביל מדינת ישראל"

יו"ר סיעת התנועה יואל חסון אמר כי הוא שמח על הזכות שהייתה לו לשרת את הציבור במשך יותר מעשור בכנסת. על לבני אמר כי "זה רגע עצוב בשביל מדינת ישראל וגם עבורי באופן אישי. בעיניי, לישראל יש את הצורך באנשים כמוה, עם יכולות וניסיון בהנהגת המדינה".

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, שהתמודד איתה בבחירות האחרונות בראשות "המחנה הציוני", אמר על לבני כי היא "מנהיגה ישראלית פטריוטית וחשובה שתרמה ועוד תתרום רבות למדינת ישראל ולעם ישראל. יחד הקמנו בבחירות 2015 את המחנה הציוני - כח פוליטי מרכזי, מתון ורחב שהביא להישג יוצא דופן והפיח תקווה בליבם של רבים".

חבר כנסת יואל חסון בלשכתו בכנסת 1 בנובמבר 2017. טל אנגלנדר
"שמח על הזכות". חסון/טל אנגלנדר

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי "הפוליטיקה בישראל מאבדת היום קול צלול וחשוב". לדבריו, "ישבתי עם ציפי לבני בממשלה ובקבינט, ישבתי איתה באופוזיציה. לא על הכול הסכמנו אבל אני מעריך את היושרה ואת השכל, את העובדה שיש לה מצפן ערכי ברור ואת זה שהיא תמיד שמרה על הזהות שלה, גם כשהיה קשה".

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "לבני הייתה נקודת אור בכנסת חשוכה וגזענית ועמדה לצדנו במאבק על הדמוקרטיה הישראלית, נגד חוק הלאום ובעד הקהילה הגאה. מוערכת במיוחד הדרך שעשתה מהימין העמוק לאחד הקולות המובהקים בעד השלום והדמוקרטיה ונגד ההסתה גם כשאחרים התקרנפו ושתקו. אין ספק שהיא תחסר בכנסת הבאה, אני בטוחה שעוד נכונו לה עלילות".

ראיון עם יצחק הרצוג לכבוד סיום כהונתו בכנסת. ראובן קסטרו
"מנהיגה ישראלית פטריוטית וחשובה". הרצוג/ראובן קסטרו

לבני ניסתה בשנתיים האחרונות לקדם את רעיון הגוש הדמוקרטי ולהביא לחיבורים בגוש המרכז-שמאל כדי להביא להחלפת שלטון נתניהו, ואולם מאז שאבי גבאי פיטר אותה בשידור חי ופירק את המחנה הציוני הרעיון הזה נתקל בקשיים. גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וגם יו"ר חוסן לישראל בני גנץ לא רצו לייצר איתה חיבורים, ובימים האחרונים נעשו ניסיונות לחבר בינה לבין יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ונבחנה גם ריצה משותפת שלה עם מרצ, אך לבני לא הייתה מעוניינת באף אחת מהאפשרויות האלה. בסקרים האחרונים, מאז פירוק "המחנה הציוני", קיבלה התנועה בין 1% ל-2% - הרחק מאחוז החסימה, ולבני אמרה למקורביה כי היא לא רוצה לבזבז קולות של גוש המרכז-שמאל.

מהליכוד ועד היום

לבני החלה את דרכה במפלגת הליכוד בשנות ה-90 ונכנסה לכנסת לראשונה בשנת 1999. עם הקמת מפלגת קדימה בשנת 2005 היא פרשה מהליכוד והצטרפה למפלגתו החדשה של אריאל שרון. שלוש שנים לאחר מכן, היא נבחרה לראשות מפלגת קדימה וכמעט זכתה בראשות הממשלה אחרי שקיבלה 28 מנדטים בבחירות, אך לא הצליחה להרכיב ממשלה.

את מפלגת התנועה הקימה בשנת 2012 והיא שימשה מטעמה שרת המשפטים תחת ממשלתו הקודמת של נתניהו. לקראת הבחירות לכנסת ה-20 היא התמודדה יחד עם מפלגת העבודה בראשות יצחק הרצוג ברשימת "המחנה הציוני". בתחילת החודש שעבר הפתיע אותה גבאי כשהודיע בפומבי על פירוק "המחנה הציוני" בישיבת הסיעה, ללא הודעה מוקדמת.

ציפי לבני כינסה מסיבת עיתונאים והודיעה על פרישה מפוליטיקה, 18 בפברואר 2018. רויטרס
נכנסה לכנסת לפני 20 שנה. לבני/רויטרס

בעקבות הודעתה של לבני אמרו בליכוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים ביממה האחרונה שיחות טלפון עם ראשי מפלגות הימין, רבנים ואישי ציבור, על מנת להבטיח איחוד נוסף בגוש הימין שימנע בזבוז קולות. "בשעה שציפי לבני פורשת מהפוליטיקה כדי לא לבזבז קולות ולפגוע בגוש השמאל, וגנץ פועל לאיחוד עם אורלי לוי כדי לא להפסיד אף קול בשמאל - 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' חייבים לגלות אחריות ולפעול ללא דיחוי לאחד את כל הכוחות מימין, אחרת גוש השמאל ינצח, גנץ יקים ממשלת שמאל וזו תהיה בכייה לדורות".

(עדכון ראשון: 11:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully