וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחוזות התת קרקעיות בהן יבלו העשירים בזמן שאנחנו נמות באפוקליפסה

31.5.2018 / 9:05

קבלו הצצה לבונקרים המעוצבים של אנשי האלפיון העליון המתכננים לברוח לשם בעת אסון אפוקליפטי. במקום קופסאות שימורים ומיטות קומותיים, תמצאו שם שלל פינוקים כמו בריכות שחייה, מתחם ספא וקולנוע, תיאטראות ומרתף יינות

בונקר המיליארדרים: מקלט הפאר שנבנה עבור עשירי תבל/גלובס TV

מחפשים סיבה לפנק את עצמכם ביחידת דיור תת קרקעית על כל אסון שיגיע? כי אנחנו יכולים למנות לכם כמה: המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה, איומים מצפון ומדרום, התפשטות וירוסים אלימים, התחממות גלובלית שרק הולכת ומסלימה או התרסקות אסטרואיד. אנחנו מוקפים בסיבות למות - ושום דרך אמיתית להגן על עצמנו ממצב כזה (לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו תכננו לצרוח ולרוץ במעגלים. אולי זה יעזור). לעומתנו, האנשים הפשוטים, יש לא מעט עשירים שכבר בנו על מצב כזה ושריינו לעצמם בונקרים יוקרתיים שיעזרו להם לשרוד כל אסון אפשרי. ולא, אנחנו לא מדברים אתכם על בונקרים צבאיים רוויים בקופסאות שימורים ומיטות קומותיים - אלא על מבנים שלא נופלים באיכות המחיה שהם מציעים מכל וילה או אחוזת יוקרה ממוצעת.

מרבית מיזמי הנדל"ן המעניינים הללו תוכננו כבר בשנות ה-80, אולם רק בשנים האחרונות הם נחשפים בכל רחבי העולם - וחלקם עדיין מוצעים למכירה לכל המעוניין. אל תבנו על זה חבר'ה, זה לא זול. על פי השמועות, ביל גייסט הוא אחד מאותם אנשי אליטה שיכלו להרשות לעצמם להוסיף בונקר מעוצב לרשימת אחזקות הנדל"ן הפרטיות שלהם. מיחידות פרטיות ועד קומפלקסים למגורים משותפים, כולם מתאימים לשהייה של בין 5 ל-10 שנים בניתוק מוחלט מהעולם שבחוץ. בונקרי היוקרה מחופים בקירות בטון וחסינים לכל סוג של הפצצה או אסון טבע. רובם היו למעשה בונקרים שנבנו לצרכים צבאיים במלחמות ויצאו מכלל שימוש. חברות נדל"ן רוכשות אותם מממשלות ומסבות אותם למבנים תת קרקעיים יוקרתיים.

עוד באותו נושא

סוף העולם כבר כאן: האם האפוקליפסה התחילה מבלי שאף אחד הרגיש?

לכתבה המלאה
בונקרים לעשירים במקרה של אפוקליפסה. MEGA, צילום מסך
לא תאמינו מה מסתתר שם מתחת לאדמה/צילום מסך, MEGA
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הבונקרים של העשירים, שם הם יחיו בזמן שכולנו נמות/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד ב"אסור לפספס":

אחד הפרויקטים הגדולים ביותר בתחום הוא ה"אופידום", בסיס דו-מפלסי ענק בצ'כיה, בו יכולים המתגוררים ליהנות מבריכה, ספא, מתחם קולנוע, ספרייה ואפילו מרתף יינות. הם גם יכולים לשוטט להנאתם בגינה מוארת באור שמש המעניקה להם הרגשה של בחוץ, למרות שהם למעשה עמוק מתחת לאדמה. המקום מצויד גם בחדרי ישיבות, קליניקה רפואית, מרכזי פיקוד עם ציוד המיועד לתקשר עם העולם החיצון ועוד. בנייתו של האופידום החלה במהלך המלחמה הקרה בשנת 1984 והסתיימה עשר שנים לאחר מכן. הבונקר צפוי לאפשר לעשירים לשרוד עד עשור שלם ללא צורך לעלות על פני הקרקע. דובר האופידום מסר בעבר: "הבונקר יוכל לאפשר מגורים ארוכי טווח לתושבים - עד 10 שנים אם צריך - ללא צורך באספקה חיצונית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האופידום: זה רק נראה שאפשר לצאת החוצה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם מרתף יינות תמצאו שם/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה-"Vivos xPoint", בונקר "יום הדין" השני ברשימה שלנו הוא אסופה של 575 בונקרים קטנים בדרום דקוטה, שיצאו משימוש צבאי בשנת 1967. חברת "פרזנטלי" הפכה את המתקן לכזה המסוגל לארח עד 10 אלף איש, כשכל יחידה אישית מגיעה במחיר של 25-200 אלף דולר, תלוי בהיקף השירותים המוצעים. גם הפרויקט הזה מציע לתושביו ליהנות בזמן הפנוי מאולם קולנוע, כיתות לימוד והרצאות, גינה הידרופונית, מרכז רפואי, ספא וחדר כושר. בסרטון שמעניק הצצה לפרויקט הזה, נראה אחד מעובדי המתחם מתאר אותו כ"גיבוי לאנושות". "פוליסת ביטוח למין האנושי חשובה לכל אדם. מחיר של 25 אלף דולר ליחידת דיור זה כלום, אז זה מטורף לא לרכוש לעצמכם יחידה. זה כמו ביטוח חיים".

דלתות הכניסה לבונקרים לעשירים בלבד. צילום מסך
מכאן נכנסים ל-Vivos היוקרתי/צילום מסך
בונקרים לעשירים בלבד. MEGA, צילום מסך
בונקרים לעשירים בלבד: בחדר הזה יוכלו לנסות לתקשר עם מי שעוד נותר בחיים מחוץ לבונקר/צילום מסך, MEGA

הפרויקט השלישי שאולי יעניין אתכם הוא ה- Vivos Europa One. גם הוא יותר מדי יקר לכיס שלכם, אבל בתכלס עדיף להישאר צנועים ולמות עם כולם, לא? על מי אנחנו עובדים. הפרויקט האחרון נחשף רק בשנת 2015 והוא זכה לשמות "תיבת הנוח המודרנית" ו"הימלטות יום הדין האולטימטיבית". נשמע מבטיח. גם זה היה בעברו בונקר צבאי ומאז הפך ליחידה הישרדותית מלאת פינוקים. המבנה, הממוקם בגרמניה, נחצב בסלע מתחת להר בגובה 120 מטרים בזמן המלחמה הקרה. המתחם משתרע על שטח של כ-307 דונם ובו תמצאו בנוסף לבריכות ותיאטראות גם מסעדות ומאפיות, בית חולים קהילתי ואפילו כבישים שיעזרו לכם להגיע ממקום למקום. רוברט ויסיניו, מייסד ומנכ"ל ויווס, טוען כי הבונקר צפוי לשרוד פיצוץ גרעיני משמעותי או אסון טבע. הוא אמר לפורבס: "אנחנו גאים להשיק את הפרויקט המהפכני הזה בזמנים מסוכנים כמו אלה".

בתוך מתחם ה-Vivos Europa One לעשירים בלבד. אתר רשמי
בתוך מתחם ה-Vivos Europa One לעשירים בלבד/אתר רשמי
בתוך מתחם ה-Vivos Europa One לעשירים בלבד. אתר רשמי
בתוך מתחם ה-Vivos Europa One לעשירים בלבד/אתר רשמי

המקלט הרביעי והאחרון ברשימה שלנו שייך לחברת "סורבייבל קונדו", שרכשה כבר לפני עשר שנים מהצבא האמריקאי מתקן אחסון טילים תת קרקעי עצום בקנזס בסכום של יותר מ-20 מיליון דולר, והסבה אותו לקומפלקס דירות יוקרה תת קרקעי שיתאים לשהייה של 75 אנשים למשך חמש שנים. החברה מוכרת את הדירות במחירים של 1.5 מיליון דולר, 3 מיליון דולר ו-4.5 מיליון דולר תמורת יחידת מגורים, חצי קומה או קומה שלמה בהתאמה. גם בו תמצאו אולם קולנוע, חדר כושר, בריכת שחייה עם מגלשת מים, ספא, מטווח ירי ואפילו אזור ספורט עם קיר טיפוס. כדי להימנע מתחושת הקלסטרופוביה, על קירות המתחם יוקרנו "חלונות" שהם למעשה מסכי LED חדישים המאפשרים להסתכל "החוצה" אל נוף בבחירה אישית. במתחם השקיעו רבות כדי להעניק לתושבים את ההרגשה שהם יכולים להמשיך בשגרת החיים החוץ קרקעית שלהם - על אף שהם למעשה תקועים מתחת לאדמה.

"אנחנו רואים מגוון הולך וגדל של איומים כמו סופות טורנדו והוריקן, התפרצויות שמש סולריות, מגיפות ומחסור במזון", אמר מנכ"ל החברה לארי הול בראיון לתכנית 60 דקות וסיפק לנו עוד סיבות לפחד. "יש כל כך הרבה דברים שקורים בכל יום בכל העולם ואנשים רק מקווים שזה לא יקרה להם. אבל מה אם זה כן יקרה?"

הסורבייבל קונדו - בונקר לעשירים בלבד. צילום מסך
הצצה לפרויקט הסורבייבל קונדו/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully