וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטבח של רמה נשרפה כליל

25.11.2016 / 19:53

מסעדת המטבח של רמה בנטף נשרפה היום כליל, 20 שנה אחרי פתיחתה. סיפורה העצוב של המסעדה הייחודית בהרי ירושלים

צילום: אודי גל

מסעדת המטבח של רמה בנטף, התפרסמה בזכות לא מעט סיבות: חומרי גלם מקומיים שמתכתבים עם מיקומה, אוויר הרים יבש וצלול, נוף יוצא דופן על צלע הר המוקף בטבע מקסים של הרי ירושלים ומשתלה בשטח של 8 דונם שהיוותה בסיס לתפריט המסעדה. למרבה הצער, אותו הטבע המקיף אותה מכל הכיוונים ומהווה חלק בלתי נפרד ממנה, היה בעוכריה הערב, כשהמסעדה נשרפה כליל בשריפת הענק שפרצה הערב בנטף, חלק גל השריפות שפוקד את ישראל בימים אלו.

המטבח של רמה בישוב נטף. יעל אילן,
המטבח של רמה בימים יפים יותר/יעל אילן

המסעדה הוקמה בשנת 1996 על ידי רמה בן צבי בחצר ביתה שבנטף. השמועה על מסעדה שפועלת אי שם בהרים ופתוחה לקהל רק בסופי השבוע של האביב והקיץ, עברה מפה לאוזן, והירושלמים מיהרו להגיע. בהמשך, נודעה המסעדה בכל רחבי הארץ. לאורך השנים שעות הפעילות התרחבו, התפריט המצומצם השתנה והתרחב, עד שבשנת 2008 עברה המסעדה פאזה; השף תומר ניב (שעבד בעבר מסעדת Fat Duck בלונדון) הצטרף, החליטו השניים לפתוח את המסעדה גם בחורף. מנקודה זו ואילך התבססה המטבח של רמה כמסעדה מקומית ייחודית, כשבן צבי וניב שיקפו את מיקומה של המסעדה באידיאולוגיה מוצהרת שלהם: מתן ביטוי בתפריט לחומרי גלם מקומיים, על בסיס הגינה במקום, הגינות השכנות ובשיתוף עם מגדלים מהאיזור.

במרכזו של התפריט עמדו צמחי התבלין מהמשתלה של רמה עם שפע הכולל לואיזה, זעתר, לבנדר, רוזמרין, פרחי אמנון ותמר ועוד. בתפריט שולבו גם גבינות ממחלבות בהרי ירושלים, טלאים בגידול מקומי, ומנות רבות שנאפו בטאבון המסעדה. בן צבי וניב הקפידו להתאים את התפריט לעונות השנה המתחלפות, ולשלב בתפריט גם יינות מקומיים. המסעדה הגישה גם בראנצ'ים על רקע הנוף היפה בשעות היום כמו גם ארוחות מוקפדות יותר בערב, עם טאץ' הגורמה של ניב. בנוסף התקיימו במסעדה גם אירועים, שאחד מהם נערך ממש בערב השריפה.

למרות המחירים הלא זולים והמנות המוקפדות, לא ניתן היה לסווג את המסעדה כמסעדה יוקרתית. חצר המסעדה הייתה מעין סוכת ענק עם קרקע על בסיס חצץ, כזו ששררה בה אווירה נונשלנטית ונעימה, ברוח המיקום.

בביקור האחרון שלו במטבח של רמה בשנת 2014, כתב מבקר המסעדות של וואלה, אבי אפרתי:" לא חסר בישראל – בגליל, בהרי ירושלים ובנגב – טבע שבו אפשר למקם מסעדות. חסרות כאן, מאד, מסעדות שיודעות להשתמש נכון במשאבי הטבע הללו, שלא לדבר על לספק אוכל שמתכתב עם מה שהטבע המקומי, הטרואר, מעניק. בהקשר זה, גם אם, כאמור, "רמה" אינה מסעדה של זיקוקי דינור קולינריים, מדובר במקום מזן נדיר".

מצוות המסעדה נמסר כי כרגע כולם עדיין בהלם ומנסים לעכל את האסון שקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רמה בן צבי. יעל אילן, ספק 500
רמה בן צבי במשתלה. גם ביתה בסכנה/ספק 500, יעל אילן
תומר ניב. אנטולי מיכאלו,
תומר ניב. אידיאולוגיה מוצהרת/אנטולי מיכאלו
המטבח של רמה. צילום: אביב נווה,
חצר הפונה למשתלה/צילום: אביב נווה
המטבח של רמה. צילום: אביב נווה,
הרבה מנות מהטאבון/צילום: אביב נווה
המטבח של רמה. קרדיט: אנטולי מיכאלו,
מנות מוקפדות/קרדיט: אנטולי מיכאלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully