וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! חדשות: המחנה הציוני מאבד גובה, יש עתיד מתחזקת

5.2.2015 / 10:30

סיכויי גוש השמאל להרכיב את הממשלה אחרי הבחירות הולכים וקטנים, עם דעיכתם של הרצוג ולבני ל-23 מנדטים. הליכוד ממשיך להוביל וזוכה ל-26 מנדטים. בנט לא מתאושש מפרשת אוחנה, לפיד מטפס לעשרה מנדטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיכויים שבנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה גדלים: סקר TNS טלסקר עבור וואלה! חדשות קובע כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה הגדולה ביותר בכנסת הבאה וזוכה ל-26 מנדטים - כך עולה מתוצאות הסקר שנערך אתמול (רביעי). הנזק שנגרם לנתניהו בעקבות פרשת הבקבוקים, שפורסמה בשבוע שעבר, זניח בלבד, והליכוד בהנהגתו מאבד מנדט אחד בהשוואה לסקר הקודם.

לכל הסקרים וההתפתחויות

בניגוד לליכוד, ששומר על יציבות, רשימת המחנה הציוני רושמת את השבוע הגרוע ביותר מאז הושק קמפיין הבחירות. בכך היא משלימה ירידה של שלושה מנדטים בשבוע אחד – מ-26 מנדטים בסקר האחרון, ל-23 בלבד בסקר הנוכחי.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
צו מניעה לליברמן: לא יוכל לחלק גיליונות של שרלי הבדו
הקרב בין כחלון ונתניהו עולה הילוך: "מי שיתקוף – יותקף"
אחרי פארסת אוחנה, בנט ירד לדימונה להתפייס עם המזרחים

על הרצוג ולבני עבר שבוע קשה, שכלל בין היתר את דרישת הליכוד לחקור את פעילות הארגון V15, בטענה שהוא קשור למפלגה. נוסף על כך, הציגה המפלגה תכנית כלכלית מפורטת, שלוותה בביקורת נוקבת מבית. כל חברי הכנסת החברתיים של המחנה הציוני בחרו שלא להתייצב לאירוע. הנתונים משקפים במידה רבה גם את הרוח השלטת במסדרונות המטה של המפלגה. בכירים ברשימה המשותפת הודו בשיחות סגורות כי הקמפיין שמנהלת המפלגה נראה בעיניהם מיושן, ממלכתי ולא אטרקטיבי לעומת זה של הליכוד והבית היהודי.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בהחלט יכול לחייך, עם עלייה של שני מנדטים – משמונה בסקר הקודם לעשרה מנדטים בסקר הנוכחי. השבוע, השיק לפיד מחוץ לכלא מעשיהו את תכניתו למיגור השחיתות, ועל אף שהוא נמנע מלקדם בקדנציה האחרונה חלקים רבים מהתכנית שכתב, נראה כי הציבור נותן קרדיט מחודש לשר האוצר לשעבר.

הבית היהודי בראשות בנט לא מתאושש מפרשת אלי אוחנה, ונותר על 12 מנדטים, כמו בסקר הקודם. עדיין נותרו 40 ימים לבחירות, ובנט נודע כקמפיינר חד ויצירתי, אולם נראה כי כבר בשלב הזה, לא יהיה זה מופרך לקבוע כי הסערה סביב צירופו של אגדת הכדורגל והפרידה ממנו כעבור 48 שעות, עשתה לבית היהודי נזק תדמיתי גדול שספק אם ניתן יהיה לתקנו בזמן שנשאר.

אריה דרעי בכנס פעילים ונבחרים של ש"ס לקראת הבחירות, ינואר 2015. דייב בוימוביץ'
נשאר יציב. דרעי/דייב בוימוביץ'

מפלגתו של אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, מתחזקת מעט ועולה לשבעה מנדטים. מדובר בנתון מעודד עבור שר החוץ, שעמד בשני הסקרים האחרונים על שישה מנדטים בלבד, ומתרחק צעד נוסף מאחוז החסימה. אמנם זה רחוק מאוד מ-16 המנדטים שהבטיח ליברמן לקבל בקלפיות, אולם הצניחה החדה בתמיכה במפלגתו נבלמה. כולנו, בראשות משה כחלון, עולה אף היא במנדט אחד, משבעה לשמונה מנדטים. זאת, בין היתר, על רקע הצגת התכנית של שר התקשורת לשעבר לרפורמה בבנקים.

הרשימה הערבית המשותפת נותרת יציבה על 12 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה מקבלות שבעה מנדטים כל אחת, כמו בסקר הקודם. המפלגות מרצ ויחד, בראשות אלי ישי, מקבלות כל אחת ארבעה מנדטים, נתונים זהים גם כן לסקר האחרון.

לא רוצים את נתניהו, אך לא מזהים אלטנרטיבה

הסיכויים להרכיב קואליציה נוטים בבירור לטובת ראש הממשלה נתניהו. בגוש השמאל לא מצליחים כבר כחודש וחצי למשוך מנדטים מגוש הימין, ומאז תחילת הקמפיין הוא שומר על יתרון קל של כארבעה מנדטים. מרבית התנודות המספריות הן בתוך הגושים עצמם. נראה כי יצחק הרצוג, אלא אם יצליח לשכנע את הערבים להמליץ עליו לנשיא ובהמשך גם את החרדים ואת לפיד לשבת יחד, לא יזכה להרכיב את הממשלה הבאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניתוח ריאיונות טלפוניים עם 425 נשאלים, המהווים מדגם אקראי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, מעלה כי 52.1% מהם טענו שנתניהו הוא המועמד המתאים לכהן כראש ממשלה. הרצוג, לעומתו, זכה ל-30.8% תמיכה. עבור שניהם, מדובר בעלייה של שלושה אחוזים מהסקר האחרון, ובהתאמה, שיעור המתלבטים ירד מ-23% ל-17.1% בסקר הנוכחי.

התשובות לשאלה "האם אתה מעוניין או לא מעוניין שבנימין נתניהו ימשיך לכהן כראש ממשלת ישראל אחרי הבחירות?", העלו תמונה מורכבת יותר. 38.5% ענו כי הם "לא מעוניינים כלל" שנתניהו ימשיך לכהונה נוספת, ואילו 11.8% אחוז אמרו כי "אינם מעוניינים". זאת, לעומת 26.3% בלבד שאמרו כי הם "מאוד מעוניינים" שנתניהו יכהן בתפקיד קדנציה נוספת, ו-18.8% שאמרו כי הם "די מעוניינים" בכך. יתר הנשאלים לא השיבו על השאלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניתן לראות כי המצביעים לא מתלהבים מהמשך כהונתו של נתניהו מחד, אך לא מזהים אלטרנטיבה אחרת מאידך. בפילוח התוצאות לשאלה זו לפי התמיכה המפלגתית, עולה נתון מעניין נוסף. רוב מכריע של מצביעי כחלון לא רוצה בהמשך כהונת נתניהו. 47% "לא מעוניינים כלל" בהמשך כהונתו, ו-27% נוספים "אינם מעוניינים" שנתניהו יישאר ראש הממשלה לאחר הבחירות.

הסקר נערך על בסיס ריאיונות טלפוניים של 500 נשאלים בגילים 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית היא שני מנדטים.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully