וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים זועמים, הרבנים מאיימים: כעס על בנט בשל שריון אוחנה

28.1.2015 / 0:13

יו"ר הבית היהודי כינס ישיבה דחופה של חברי סיעתו, לאור הביקורת על שריונו של כדורגלן העבר במקום השמיני ברשימה. רבנים הודיעו שאילו החלטתו לא תשונה - יקראו שלא לתמוך במפלגה. לפי שעה, בנט לא משנה את דעתו

מתוך קמפיין הבית היהודי

ישיבת החירום של הבית היהודי, אותה כינס השר נפתלי בנט, הסתיימה הלילה (רביעי) בטונים צורמים. בנט כינס את הישיבה לאור הביקורת שנשמעה במפלגתו על ההחלטה לשריין את אלי אוחנה למקום השמיני ברשימה לכנסת, ובכך דחק מועמדים אחרים במורד הרשימה. בתחילת הישיבה אמר בנט לחברים הכנסת המכהנים כי מדובר בעובדה מוגמרת, ואלה אמרו לו בתגובה כי הדבר אינו מקובל.

במהלך הישיבה, חלק מחברי המפלגה הקריאו לבנט הודעות נזעמות של פעילים ושל בוחרים. רונן שובל אף הודיע כי לאור העובדה שמיקומו ברשימה אינו ריאלי, הוא ישתדל לסייע בקמפיין המפלגה "על פי יכולתו בלבד" ולא לפי בקשת המפלגה שיהיה דומננטי בקמפיין הבחירות. סגן שר החינוך, אבי וורצמן, הציע לשריין את אוחנה במקום ה-17. כמו כן, בנט קיבל מכתב מהרב ישראל רוזן, בו נמסר כי אילו שריונו של אוחנה לא ישונה, יקרא הרב למצביעים שלא לתמוך בבית היהודי.

במהלך הישיבה תקפה חברת הכנסת שולי מועלם את בנט, על כך שבחר לצרף את אוחנה בשל הרקע שלו, שלדבריו, עשוי למשוך למפלגה קהלים חדשים. "אתה שאלת אותי פעם באיזה בית גדלתי? גם לי היו תשעה אחים". הח"כים תקפו את בנט בין היתר על כך שהמועמדים שאותם ביקש לקדם, לרבות הרב אביחי רונצקי ורונן שובל, נדחקו לאחור, למרות שבנט הסביר רבות מדוע יש לקדמם ברשימה אך לפני מספר שבועות. בתום הישיבה סיכמו הצדדים כי ימשיכו לדון היום בנושא, אך לדברי גורמים במפלגה, נראה כי לא ניתן יהיה לשנות את דעתו של בנט.

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
שאול מופז פרש: "אינני פוליטיקאי מצטיין"
האלוף במיל' אייל בן ראובן ישוריין במחנה הציוני
כחלון תקף את נתניהו לראשונה: "נוסע לארה"ב, מזניח את הארץ"

סגן שר הדתות, אלי בן דהן, הסביר את ההתנגדות לשריון. "אלי אוחנה הוא לא הדמות המייצגת את הערכים של הציבור הדתי לאומי וסביב העניין הזה מתרכזת הביקורת נגד שריונו ברשימה", אמר. "הרושם הוא שמדובר באדם נהנתן שלא מייצג את בוחרי הבית היהודי".

המפלגה פרסמה הערב בעמוד הפייסבוק שלה את הרשימה הסופית של הרשימה המאוחדת עם מפלגת תקומה לכנסת ה-20, כפי שתוגש לוועדת הבחירות. עם זאת, משום שנותרו יומיים להגשת הרשימה ייתכן שיהיו שינויים של הרגע האחרון. העיתונאי ינון מגל התברג למקום השישי וכדורגלן העבר אלי אוחנה יוצב במקום השמיני. בין השניים, במקום השביעי, יהיה השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך.

נפתלי בנט ראש הבית היהודי עם כדורגלן העבר אלי אוחנה. עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט,
מינוי מפתיע. אלי אוחנה ונפתלי בנט, שלשום/עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

שלשום הודיעו בנט ואוחנה על הצטרפותו של כדורגלן נבחרת ישראל ובית"ר ירושלים בעבר למפלגה. "אלי הוא שונה מה'תבנית' הרגילה", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. "אם אנחנו באמת מתכוונים לפתוח את הבית לכל עם ישראל, זהו מבחננו האמיתי. החוכמה אינה לדבר על 'לחבר את עם ישראל, את האנשים שעושים קידוש ואחר כך צופים בכדורגל', אלא לעשות זאת בפועל. אלי, אחי, שיהיה לך בהצלחה בדרכך החדשה! נפתלי".

בקרב המפלגה היו מי שזעמו על השריון המפתיע, שאם יהיה במקום גבוה עשוי לפגוע במיקומם של חלק מחברי המפלגה ברשימה. בהודעה ששלחה שלשום מספר חברת הכנסת איילת שקד לפעילי המפלגה, כתבה מספר שלוש ברשימה: "נפתלי רצה לצרף מסורתי מזרחי שגדל בילדות קשה והצליח". בהודעתה, שנפוצה ברשתות החברתיות ופורסמה על ידי גלי צה"ל, הוסיפה שקד כי היא מעולם לא דיברה עם אוחנה, אך "נאמר לי שהוא אינטליגנט. אני הלא דתייה היחידה במפלגה. כל חברי הכנסת דתיים ורובם אשכנזים. בואו נהיה כמה שעות בראש פתוח ונשמע מה יש לנפתלי ולו לומר. ביררתי עכשיו והוא חזר בתשובה בעניין ההתנתקות. הוא ימני, הוא רוצה להתעסק בנושאים חברתיים. בואו ניתן לו צ'אנס".

שיריון נוסף שזכה לביקורת הוא זה של ענת רוט, פעילת תנועת "שלום עכשיו" לשעבר המקורבת לבנט. רוט תשוריין בחמישייה השלישית ברשימת המפלגה לכנסת לאחר שלא צברה מספיק קולות בפריימריז.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

(עדכון ראשון: 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully