וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד: "ברוך שפטרנו מעונשו של פייגלין"

1.1.2015 / 21:00

גורמים במפלגת השלטון הביעו את נחת רוחם מכך שמשה פייגלין לא הצליח להתברג למקום ריאלי בפריימריז. "זיהם את הסביבה הפוליטית". בקרב בין דיכטר לחוטובלי, דיכטר התברג לתחתית הרשימה בפער של כ-900 קולות בלבד

צילום: יותם רונן, עומר מירון, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

עם סיום ספירתם של 99% מהקולות בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת, בכירים בליכוד שחררו אנחת רווחה עם התבהרות התמונה, לפיה ח"כ משה פייגלין יישאר מחוץ לכנסת הבאה. "ברוך שפטרנו מעונשו של פייגלין ומהמיתוס שהוא ואנשיו יכריעו גורלות", אמרו בכירים בליכוד בשיחה עם וואלה! חדשות. "הם לקחו בשבי תנועה שלמה וחברי כנסת ושרים, ועכשיו החגיגה הזאת נגמרה".

ח"כ משה פייגלין בישיבת מרכז הליכוד, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
"החגיגה הזו נגמרה". פייגלין/ראובן קסטרו

הבכירים הוסיפו כי דמותו של פייגלין לא תאמה את רוחה של מפלגת השלטון ואף פגעה בתדמיתה בכך שגרם למפלגה להיראות, לדבריהם, קיצונית משהיא באמת. "האיש הזה פגע בתדמיתה של הליכוד וזיהם את הסביבה הפוליטית של המפלגה", אמרו. מתפקדי הליכוד הבינו שהנוכחות של פייגלין ואנשיו היא הרסנית, וסילקו את מי שבגללו התעקשו להדביק לתנועה תארים של קיצוניות.

בחירות 2015 בוואלה! חדשות:
הסודנים הם סרטן, כפיים: הדרך של רגב לפסגת הליכוד
פטרונו של ישי: "מוכן לבקש מדרעי שיחזור לש"ס"
הרצוג ולבני על רשימת הליכוד: השמות שהביאו אותנו למצב הזה

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שר הפנים גלעד ארדן מגיע להצביע בפריימריז של הליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
הראשון ברשימה. ארדן/ראובן קסטרו

לדבריהם, ההתרחקות של פייגלין תסייע לקרב אוכלוסיות נוספות למפלגה. "הליכוד היא תנועת ימין שפויה ואחראית וטוב שפייגלין לא ייצג אותה בכנסת הבאה", אמרו. "כך נוכל לקרב אלינו קהלים רבים שלא היו מצביעים לליכוד כשפייגלין הוא חבר כנסת בה".

יחד עם ההודעה על כך שפייגלין יישאר בחוץ, שר הפנים גלעד ארדן הגיע למקום הראשון ברשימה ויהפוך לראשון ברשימת הליכוד לכנסת, אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו. מוקדם יותר, התנהל קרב צמוד בין יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לבין ארדן על המקום הראשון. אחריו, אדלשטיין הגיע למקום השני. שר התחבורה ישראל כץ השתלב במקום השלישי ברשימה, ואחריו מירי רגב נכנסה למקום הרביעי והפכה להיות האישה הראשונה ברשימת הליכוד. בהמשך העשירייה הראשונה, דורגו השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, שר הביטחון משה יעלון, יו"ר הקואליציה זאב אלקין, סגן שר החוץ צחי הנגבי, דני דנון, שר המודיעין יובל שטייניץ ויריב לוין.

ציפי חוטובלי ואבי דיכטר. יואב דודקביץ', מגד גוזני, עיבוד תמונה
נשארה חוץ בתום הקרב הצמוד. חוטובלי ודיכטר/עיבוד תמונה, יואב דודקביץ', מגד גוזני

בתוך כך, בתחרות הצמודה על המקום ה-20 הרשימה בין אבי דיכטר לבין ציפי חוטובלי, זכה דיכטר בפער של כ-900 קולות בלבד. דיכטר התברג למקום ה-15 ברשימה הארצית, ולאחר השתלבות נציגי המחוזות והשריונים, יהפוך למקום ה-20 ברשימה הסופית. חוטובלי, שהגיע למקום ה-16 ברשימה הארצית, השתלבה רק במקום ה-26 ברשימה הסופית. על פי הסקרים, לא מדובר במקום שצפוי להיות ריאלי בבחירות.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully