וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבחון התנהלות המשטרה בפרשת ריקו שירזי"

גלעד גרוסמן

22.5.2013 / 13:04

בלשכת עורכי הדין דורשים לבדוק את אופן קבלת ההחלטות במשטרה ובפרקליטות לאור קיום חקירה שבה עלה חשד שפרקליטו של שירזי, משה שרמן, ניסה לשחד את עד המדינה נגדו

לשכת עורכי הדין צפויה לפנות היום (רביעי) לשרת המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה והשר לביטחון פנים, בדרישה לבחון את התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת ריקו שירזי, לאחר שהתברר כי המשטרה ניהלה חקירה בתיק כיוון שעד המדינה בפרשה טען כי פרקליטו של שירזי, עורך דין משה שרמן, ניסה לשחד אותו.

השבוע נודע כי פרקליטו של עד המדינה נחקר במסגרת הפרשה לאור טענתו של העד לפיה עורך דינו פנה לשרמן כדי לקבל ממנו את הכסף שהובטח לו כביכול. עורך הדין הכחיש בחקירה את החשדות והתיק נסגר. במסיבת עיתונאים שכינס נציג לשכת עורכי הדין, עורך דין אבי עמירם, הוא אמר כי לעורכי דין אין חסינות מפני חקירה פלילית, אולם מדובר בנושא רגיש ויש לבחון האם המשטרה פעלה כראוי. הוא הוסיף כי ראוי שמשפטו של שירזי יופסק עד בירור הנושא.

הגשת כתב אישום נגד ריקו שירזי, נובמבר 2011. קובי אליהו
"קנוניה במסגרת החוק". עו"ד משה שרמן/קובי אליהו

"נעשתה פה קנוניה, והכל במסגרת החוק", אמר עורך דין שרמן. "הסתירו מאתנו מידע שעשוי היה להוביל לשחרורו של ריקו שירזי ואף לזיכויו. ברור שעד המדינה שקרן. המטרה לא מקדשת את האמצעים, ולא יעלה על הדעת שמסתירים מאתנו מידע מהותי. הדבר עלול להוביל לאנרכיה ולהרס שיטת המשפט". עורך דין שרמן הוסיף כי בכוונתו לפנות למחלקה לחקירות שוטרים כדי שיבחנו את התנהלות המשטרה. פרקליטו של שרמן, עורך דין איתן און, הודיע כי בכוונתו לפנות לבית המפשט בדרישה לקבל את כל חומרי החקירה בתיק, הקשורים למרשו.

ההסכם עם עד המדינה נגד שירזי בוטל

בתחילת החודש החליטה הפרקליטות לבטל, בכפוף לשימוע, את ההסכם שנחתם עם עד המדינה במשפטו של שירזי, הנאשם בשורה ארוכה של עבירות הלבנת הון, עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים ושורה של מקרי איומים בפרשת חשבוניות. ההחלטה התקבלה לאחר שפרקליטיו של שירזי חשפו במהלך המשפט הקלטה שבה נשמע עד המדינה אומר לעד אחר של התביעה כי הוא יכול לעזור לו לסגור תיק נגדו בתמורה לכסף. על פי כתב האישום שהוגש נגד שירזי לפני כשנה וחצי, הוא ואחרים הוציאו חשבוניות פיקטיביות בסך של למעלה מ-25 מיליון שקלים, כאשר שירזי עצמו התחמק מתשלום מס על הכנסותיו במע"מ בגובה של למעלה מ-3.5 מיליון שקלים. כמו כן מייחסים לשירזי ברשות המסים עבירות של הלבנת הון בשווי של למעלה מ-14.5 מיליון שקלים. בנוסף לעבירות הכלכליות, שירזי נאשם כאמור גם בעבירות איומים.

מלשכתו של עו"ד שרמן נמסר כי הטענות משוללות כל יסוד עובדתי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully