המסחר בוול סטריט ננעל בעליות חדות; אפל טסה 7.3%

רמיזות חיוביות בנושא הצוק הפיסקלי מפי ברק אובמה בדיונים עם נציגי הקונגרס ■ מאקרו: סימנים טובים משוק הנדל"ן ■ מנכ"ל אינטל יפרוש בחודש מאי

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים חדות, לאור האופטימיות ששוררת בעניין הצוק הפיסקלי, לאחר רמיזות חיוביות בנושא מפי נשיא ארה"ב ברק אובמה, בדיונים עם נציגי הקונגרס שהחלו בסוף השבוע, וברקע לעליות שערים חדות בבורסות אירופה מוקדם יותר היום.

כאמור, העליות בוול סטריט נרשמו בהמשך לעליות של כ-3% בבורסות אירופה ועליות חדות באסיה מוקדם יותר. הרקע לאופטימיות בשווקים ברחבי העולם, כאמור, הן ההערכות כי ניתן יהיה להגיע לפתרון בנושא הצוק הפיסקלי בארה"ב.

הצוק הפיסקלי הוא כינוי לשורה של קיצוצים בתקציב והעלאות מסים בהיקף של כ-607 מיליארד דולר, כחלק מהעסקה בין הדמוקרטים לרפובליקנים בשנה שעברה בסוגיית העלאת תקרת החוב של ארה"ב. קרן המטבע הבינלאומית מעריכה כי הצוק הפיסקלי עלול לגלח 4% מהתמ"ג האמריקני, קרי פי 2 מקצב הצמיחה הנוכחי של המשק, ולהכניס את ארה"ב למיתון.

בסוף השבוע אובמה אמר כי שהוא יוכל להגיע להסכם עם הרפובליקנים בקונגרס בנושא, והביא לעליות בוול סטריט גם ביום שישי - המדדים ננעלו בעלייה מירבית של 0.6%. אובמה, נזכיר, תומך בהעלאת מס למשתכרים מעל 250 אלף דולר על מנת להגדיל את ההכנסות ולהימנע מהעלאת המסים על מעמד הביניים - מהלך שהרפובליקנים מתנגדים לו.

סימנים טובים בשוק הנדל"ן האמריקני

מכירות הבתים הקיימים עלו בחודש אוקטובר ב-2.1%, וסנטימנט הקבלנים עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2006. באוקטובר נמכרו 4.79 מיליון בתים בשיעור שנתי - עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המחיר הממוצע לבית קיים עלה ב-11.1% ל-178,600 דולר, והמלאים ירדו ב-1.4% ל-2.14 מיליון בתים, מה שמצביע על מלאי ל-5.4 חודשים. סנטימנט הקבלנים עלה בנובמבר זה החודש השביעי ברציפות, לרמה הגבוהה ביותר מאז מאי 2006 - 46 נקודות.

מדד S&P 500 לקראת זינוק?

לפי ניתוח של סוכנות בלומברג, מדד S&P 500 עשוי להיות בפני זינוק של 26% - כדי להגיע לשווי הממוצע המתאים לשוק שורי. מכפיל הרווח המצרפי של המדד נמצא מתחת לממוצע מכפילי הרווח של כל השווקים השוריים בעשורים האחרונים. כלכלנים מעריכים שהכלכלה הגלובלית תצמח בקצב של 2.6% בשנה הבאה לעומת 2.2% השנה. הצמיחה השנה צפויה להיות האיטית ביותר מזה 3 שנים. בארה"ב צפויה לעמוד הצמיחה בשנה הבאה על 2% בלבד לעומת 2.2% השנה.

רשת חנויות ה"עשה זאת בעצמך" Lowe's פירסמה לפני פתיחת המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. החברה הרוויחה 396 מיליון דולר, או 35 סנט למניה, לעומת 225 מיליון דולר או 18 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

Tyson Foods וגם Agilent Technologies ידווחו היום. החברות Dell ו-GAP ימשיכו להגיב לדוחות שפירסמו ביום שישי. הראשונה פירסמה תחזית עגומה והשנייה שיחררה תחזית חזקה לרבעון הבא.

מנכ"ל אינטל , פול אוטליני, הודיע היום כי יפרוש מתפקידו במאי 2013, לאחר שמונה שנים בתפקיד.

טאואר-ג'אז הודיעה היום כי נבחרה לייצר ל-Xtendwave את הדור הבא של מוצרי WWVB, המיועדים למדידת שעון אטומי. מכירת מוצרים מבוססי שעונים, שאינם מחוברים לרשת, נאמדת בארה"ב בכ- 300 מיליון יחידות בשנה.