נעילה חיובית בוול סטריט לאור אופטימיות בנוגע לצוק הפיסקלי

נשיא ארה"ב דן עם נציגי הקונגרס במטרה להימנע מ"צוק פיסקלי" בהיקף 607 מיליארד דולר בקיצוצי הוצאות והעלאות מסים ■ הייצור התעשייתי באוקטובר נפגע מ"סנדי" ■ תחזית עגומה ל-Dell; תחזית חזקה ל-GAP

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים ובנימה אופטימית יותר לאור תחילת הדיונים על הצוק הפיסקלי, בניסיון למנוע מהלך של העלאות מס וקיצוצים בהוצאות הממשלתיות שעלול לגלח אחוזים נכבדים מהתמ"ג האמריקני ולגרור את ארה"ב למיתון.

נשיא ארה"ב ברק אובמה החל היום בסיבוב ראשון של שיחות עם נציגי הקונגרס שמטרתן להימנע מאותו "צוק פיסקלי" בהיקף 607 מיליארד דולר בקיצוצי הוצאות והעלאות מסים. "אנחנו מצפים לסבב דיונים מורכב מאוד שעלול להימשך אפילו מספר חודשים. לכל הפחות, אובמה והרפובלינקנים יידחו את העניין עד כמה שאפשר", אמרו הכלכלנים איתן האריס וגוסטבו רייס מבנק אוף אמריקה.

אובמה נמצא במצב בעייתי מול הקונגרס, הרפובליקני ברובו. הנשיא האמריקני תומך בהעלאת מס למשתכרים מעל 250 אלף דולר על מנת להגדיל את ההכנסות ולהימנע מהעלאת המסים על מעמד הביניים - מהלך שהרפובליקנים מתנגדים לו.

ג'ון ביינר, יו"ר הקונגרס, הביע אופטימיות בסיום הפגישה: "אני מאמין שאנו יכולים לעשות את זה ולהמנע מהצוק הפיסקלי". גם מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, הביע עמדה דומה, כשאמר כי "אנו מבינים מה הבעיה, ואני מרגיש טוב מאוד לגבי הדברים שהצלחנו לדבר עליהם".

תוצרת המפעלים בארה"ב נפלה באוקטובר באופן בלתי צפוי, על רקע פגיעת הוריקן "סנדי" בחוף המזרחי בחודש שעבר, מה שפגע קשות בייצור באזור, כך הודיע היום הפדרל ריזרב. הייצור נפל ב-0.4% בחודש אוקטובר, לעומת הצפי בוול סטריט שעמד על עלייה של 0.2%. על פי ההערכה, ההוריקן פגע וגילח כ-1% מהתוצרת.

באירופה נרשמו היום ירידות שערים , ובאסיה מוקדם יותר היום נרשמה נטייה ברורה לעליות שערים בהובלת הבורסה ביפן שזינקה ב-2.2% על רקע הערכות כי המפלגה "הליברלית-דמוקרטית" שנמצאת כיום באופוזיציה תעלה לשלטון בבחירות שיתקיימו ב-16 בדצמבר, והיא תומכת בהקלה מוניטרית אגרסיבית וללא הגבלה לשווקים.

תחזית עגומה ל-Dell; תחזית חזקה ל-GAP

יצרנית המחשבים Dell שיחררה אמש לאחר סיום המסחר תחזית עגומה להכנסות ברבעון הרביעי. החברה צופה מכירות בהיקף 14 מיליארד דולר, פחות מצפי השוק למכירות של 14.5 מיליארד דולר לפחות. הרווחים ברבעון השלישי נפלו ב-47% וההכנסות ב-11%.

מנגד, חברת האופנה GAP דווקא עדכנה מעלה את התחזיות לרווח בשנת 2012 הפיסקלית. החברה צופה רווח של 2.2-2.25 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת שלה לרווח של 1.95-2 דולר למניה. הרווחים זינקו ב-60% ברבעון השלישי.

לעומתה, חברת הקמעונאות סירס דיווחה אמש כי המכירות בחנויות הזהות נחלשו ברבעון.