וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל שטייניץ: "המאבק החשוב ביותר - למנוע אבטלה"

בדברי הפתיחה שנשא שר האוצר יובל שטייניץ בכנס ישראל שדרות לחברה במכללת ספיר הדגיש השר את חשיבות השמירה על חוזק הכלכלה. פעילים חברתיים קטעו את דבריו מספר פעמים במהלך הנאום

שר האוצר יובל שטייניץ נשא הבוקר (שלישי) את דברי הפתיחה בכנס ישראל-שדרות לחברה שמתקיים במכללה האקדמית ספיר. בדבריו התייחס שטייניץ למשבר הכלכלי העולמי והדגיש את חשיבות ההתנהלות הכלכלית האחראית נוכח המשבר הכלכלי העולמי. "מבחינה כלכלית אנחנו מזה שלוש שנים בקרב, מלחמת מגן על כלכלת ישראל. הקרב הוא קרב הגנה לא רק על כלכלת ישראל אלא גם על אזרחי ישראל. אנחנו נאבקים כדי למנוע מראות קשים של אבטלה המונית כמו במדינות אירופה ובארה"ב", אמר שטייניץ.

בשלב זה התפרצו פעילים חברתיים לדבריו של שר האוצר ומנעו ממנו לדבר במשך כדקה. שטייניץ אמר בתגובה לקריאות הביניים כי המאבק החשוב ביותר בתקופה זו הוא למנוע את מראות האבטלה. "הנושא הכי חשוב מבחינה חברתית זה למנוע אבטלת המונים. לפני שלוש שנים כשנכנסתי לתפקידי היו תחזיות אבטלה של 10-15% .זו מכה כלכלית וחברתית קשה ביותר. אבטלת המונים מגדילה פערים, פוגעת במיליוני אנשים, משפילה ופוגעת קודם כל בפריפריה ובשכבות החלשות". לדברי שטייניץ, "בראש ובראשונה אנחנו צריכים כלכלה שצומחת ויוצרת מקומות עבודה, לכן אנחנו מזה שלוש שנים מגנים על כלכלת ישראל כי העולם הכלכלי במהומת אלוהים. זה לא צחוק וזה מחייב אותנו למאמץ מיוחד. זו מלחמה על הבית. בגלל הקריסה לאירופה יש פחות ייצוא, בגלל קריסת הבנקים בעולם יש פחות השקעות בישראל, ואנחנו נאבקים ונמשיך להיאבק".

שטייניץ מנה את הישגיו במהלך כהונתו כשר האוצר והדגיש את המאבק בחברות האנרגיה באמצעות ועדת ששינסקי. "התנהל כאן בשנה האחרונה, לפני המחאה, מאבק אדיר על השאלה למי שייכים אוצרות הטבע של מדינת ישראל, בעיקר גז ונפט אבל לא רק. לפני שנה וחצי אחרי דיון באוצר החלטתי לשים סוף למצב בו אזרחי מדינת ישראל לא נהנים מהחלק הראוי במאגרי הנפט והגז הענקיים שהתגלו בים התיכון. זה היה הקרב הכי גדול בתולדות מדינת ישראל על 200 מיליארד שקל שאני קבעתי שילכו לפי הסטנדרטים המקובלים לטובת האינטרס הציבורי", אמר שטייניץ, "גדודים של לוביסטים ארגנו הפגנות נגדי ונגד ששינסקי. בתחילת המאבק גם לא היה לי רוב בכנסת. רוב בכירי האוצר המליצו לי להימנע כי המאבק חסר סיכוי. תבעתי חלוקה צודקת שגם אזרחי מדינת ישראל. שילשתי את חלקה של המדינה ל-60 אחוז וכל גדודי הלוביסטים לא הצליחו", הוסיף.

בנוסף הדגיש שטייניץ את הצעדים בהם נקטה הממשלה לצמצום הפערים. "אנחנו המדינה היחידה שבשיא המשבר העלנו את שכר המינימום. היתה ביקורת רבה אבל באפריל העלנו את שכר המינימום". שטייניץ הוסיף כי "הדבר השני שעשינו הוא מס הכנסה שלילי, אחרי שמדברים על זה כבר 15 שנים. שני צעדים אלה משמעותיים לצמצום פערים במדינת ישראל".

לבסוף, התייחס שר האוצר גם לנושא תקציב הביטחון. לדבריו, חרגה מערכת הביטחון מתקציבה, גם אחרי שהוגדל, ב-12 מיליארד שקלים. "כשאני מדבר על קיצוץ, זה לא קיצוץ בכלל - זה לא לחרוג", הדגיש שטייניץ. "ניתן לחסוך מיליארדים וזה בסופו של דבר מועיל גם לצה"ל. אני נאבק על העלאת גיל הפנסיה ללא לוחמים – אין סיבה שאדם יצא לפנסיה בגיל 42. היה מאבק ולפני שנה הוא התחיל לעלות בהדרגה ל-56", אמר שטייניץ. "הדבר השני זה עניין השקיפות והבקרה – נכניס קריטריונים של שקיפות בתקציב הביטחון ונדע לא רק במעורפל אלא נראה לאן הולך הכסף".

עוד בנושא:

נתניהו: "לזרוק הצעות חוק פופוליסטיות לאשפה"
6 מפגיני מחאת הדיור נעצרו מול בית שטייניץ
עשרות אלפים הפגינו בכיכר: "העם דורש - העם מקבל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully