וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מארבעה: נמנענו מקבלת טיפול רפואי עקב מחירו

מרבית הציבור רואה בבריאות את הצורך הבסיסי החשוב ביותר ומוכן לשלם הרבה על מנת לזכות לשירותים טובים, כך עולה מסקר שערך המרכז האוניברסיטאי באריאל. רבים תומכים גם בסיוע לחלשים

מסקר שערך המרכז האוניברסיטאי אריאל שבשומרון לקראת כנס אריאל ה-5 לבריאות שייערך ביום חמישי, עולה כי הצורך בבריאות נתפס כצורך הבסיסי החשוב ביותר וכי הציבור סבור שעל המדינה לממן את שירותי הבריאות למתקשים בכך. לפי הסקר שנערך בקרב 500 גברים ונשים בוגרים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל, 48% מהציבור סבורים כי הבריאות היא הצורך החשוב ביותר, לעומת 20% שבחרו בחינוך, 18% שנקבו בדיור ו-12% שציינו בבחירתם מזון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הסקר כשני שלישים מהציבור חושבים כי בעלי אמצעים יכולים להשיג טיפול רפואי טוב יותר גם במערכת הבריאות הציבורית מאשר מחוסרי אמצעים. רק 20% מהציבור אינם מסכימים כלל עם קביעה זו. מרבית הציבור (55%) גם חש כי הסכום אותו הם משלמים עבור שירותי בריאות גבוה מבעבר ו-28% סבורים שבישראל שירותי הבריאות יקרים יותר מאשר במדינות המערב. כמעט רבע מהציבור (23%) ציינו כי ויתרו על שירות רפואי לו נזקקו עקב עלותו הכספית הגבוהה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, עולה מהסקר כי 81% מהציבור סבור כי על המדינה לממן את שירותי הבריאות למתקשים בכך לעומת 7% בלבד המתנגדים לכך. כמו כן, 75% סבורים כי על מס הבריאות להיות פרוגרסיבי – תלוי בהכנסת משלם המס, זאת לעומת 17% המתנגדים. שיעור ההסכמה לכך היה גבוה יותר בקרב גברים, בקרב בעלי השכלה גבוהה ובקרב המשתכרים מעל הממוצע. 39% מהנסקרים אמרו כי היו מעדיפים לשלם יותר אם היו מקבלים שירותי בריאות מקיפים יותר. רק 11% אמרו כי היו מעדיפים לשלם פחות ולהיעזר במידת הצורך בשירותי רפואה פרטיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר גם בדק את עמדות הציבור בנוגע לדרישות הרופאים המתמחים הנאבקים בימים אלה על תנאי העסקתם. 28% מהציבור ציינו את הקטנת תקציב הביטחון כמקור המועדף להיענות לדרישותיהם ו-11% סבורים שיש להעלות את מס הבריאות. כמעט חמישית מהנשאלים, 18%, סברו כי אין להיענות לדרישות המתמחים ו-21% אמרו כי אין להם דעה בנושא. בנוגע לסיוע לאחרים עולה מהסקר כי יותר ממחצית מהנשאלים – 56% הביעו נכונות לעזור לאוכלוסיות חלשות – ניצולי שואה, עניים וחולים סופניים בסכום של עד 100 שקלים בחודש ו-11% הביעו נכונות לסייע לאוכלוסיות אלה בסכום של עד 25 שקלים לחודש.

  • עוד באותו נושא:
  • בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully