וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר האורז נפל ב-3.2% בבורסת הסחורות

נפל ב-74.5 סנט למחיר של 22.9 דולר ל-100 פאונד. נשיא הבנק העולמי קרא לעצור את ההגבלות על יצוא המזון המביאות לעלייה במחירים

מחירי החוזים העתידיים על האורז נפלו אתמול בבורסת הסחורות בשיקאגו. מחירו של אורז קשה למסירה ביולי נפל ב-74.5 סנט (3.2%) למחיר של 22.9 דולר ל-100 פאונד.

דו"ח שפרסם משרד החקלאות האמריקאי אמש, הצביע על עלייה בממוצע הזריעה בארה"ב ל-44%, נכון ל-27 באפריל, לעומת 26% בשבוע שעבר. על פי הדו"ח, הממוצע ל-27 באפריל בין השנים 2003-2007 עומד על 58%.

האורז יותר מהכפיל את מחירו בשנה האחרונה, כשהיצרניות הגדולות- סין, ויאטנם ומצרים- החליטו לעצור את היצוא, על מנת להגדיל את הרזרבות המקומיות. מחיר השיא אליו הגיע האורז עמד על 25 דולר, במהלך אפריל. המחסור הצפוי העלה את המתיחות במדינות באפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית, החוששות ממשבר מזון ומהדרדרות לרעב המוני.

המסחר היום, עלול להיות מושפע לרעה בעקבות בקשת ממשלת בנגלדש מחקלאיה להאיץ את קציר האורז, לאור העובדה כי סופה חזקה נמצאת כאלף מטרים מחופי המדינה, וצפויה לפגוע בה בעוד יומיים-שלושה. בשנה שעברה סבלה בנגלדש מסופות ובצורות, שפגעו בכ-3 מיליון טונות אורז, והובילו למחסור מזון חמור במדינה.

לא לאסור יצוא מזון

הבנק העולמי קורא למדינות העולם לא לאסור את יצוא המזון, שרק גורם להחמרה של בעיית עליית המחירים, כך אמר היום (שלישי) נשיא הבנק העולמי רוברט זלייאק.

"אנו מפצירים בכל המדינות שלא להשתמש בהגבלות על היצוא. ההגבלות הללו מעודדות אגירת מזון, גורמת להאמרת המחירים, ופוגעת באנשים העניים ביותר בעולם, אלה שמתקשים להאכיל את עצמם", אמר זלייאק לאחר פגישה עם פקידי האו"ם בנושא. "השבועות הקרובים קריטיים בטיפול במשבר
במשבר המזון". זלייאק הוסיף כי לדעתו מחירי התירס והאורז יישארו גבוהים, וכי מחירי החיטה לא יירדו באופן משמעותי בעתיד הנראה לעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully