וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע החשש להיעלמות מרצ והעבודה: יש עתיד לא תשכנע מצביעי שמאל להצביע למפלגה

מרכז לוגיסטיקה של ועדת הבחירות המרכזית בשוהם 20 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
מרכז לוגיסטיקה של ועדת הבחירות המרכזית בשוהם 20 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו
  • 21:35/יש עתיד לא תשכנע מצביעי שמאל להצביע למפלגה

    ברקע החשש שמרצ ומפלגת העבודה לא יעברו את אחוז החסימה, ביש עתיד הורו לפעילים הפועלים במטה המתלבטים לא לפעול לשכנוע מצביעי מפלגות השמאל להצביע עבור המפלגה. בימים האחרונים בכירים במרצ ומפלגת העבודה העבירו ביקורת על יו"ר המפלגה ראש הממשלה יאיר לפיד שמקדם את קמפיין המפלגה הגדולה ועלול לסכן את מפלגות השמאל, שמקבלות 4-5 מנדטים בסקרים, מתחת לאחוז החסימה. בעקבות החשש, במטה יש עתיד הנחו את המוקד הטלפוני שפונה לבוחרים מתלבטים להמליץ למי ששוקל להצביע עבודה או מרצ - לא להצביע ליש עתיד.

    לפיד עצמו אמר היום בראיון לערוץ 12 כי הוא אינו מכיר אף סקר שבו העבודה ומרצ לא עוברות את אחוז החסימה והוסיף: "אני לא עובד על מרצ והעבודה". לדבריו, מדובר ב"שתי מפלגות ראויות, שצריכות להיות בקואליציה הבאה". הוא טען כי במטה יש עתיד עוקבים אחר הסקרים "כל הזמן" כדי לוודא שיש עתיד לא גדלה ומסכנת את המפלגות הקטנות.

    ראש הממשלה, יאיר לפיד בכנס הארץ 24 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
    ראש הממשלה יאיר לפיד, השבוע/ראובן קסטרו
  • 23:06/שקד מנהלת מגעים עם קארה לפרישתו מהמרוץ לכנסת ולתמיכתו בה

    איילת שקד ואביר קארה מנהלים מגעים לפרישתו של קארה מהמרוץ לכנסת ה-25 בבחירות הקרובות וכן על פרסום הודעה פומבית שלו על תמיכה בה ובמפלגת הבית היהודי. זאת, בתמורה להבטחה של שקד לתת לו תיק כלכלי אם היא תעבור את אחוז החסימה ותהיה חלק מהממשלה הבאה.

    שקד העבירה לקארה את ההצעה והוא שוקל אותה ואמור להחזיר לה תשובה ביממה הקרובה. קארה עזב את מפלגת ימינה בחודש אוגוסט בעקבות ויכוח עם שקד על מיקומו ברשימה לכנסת ה-25. הוא דרש את המקום הרביעי אך היא סרבה ובהמשך הוא הקים את מפלגת חופש כלכלי שאינה עוברת את אחוז החסימה בסקרים.

    המהלך אמור לסייע לשקד לעבור את אחוז החסימה ולהוסיף לה מספר נוסף של אלפי קולות. קארה מבחינתו יפרוש מהמרוץ שבו וייתכן כי אם המרוץ של הבית היהודי יסתיים בהצלחה הוא אף יקבל תיק בממשלה.

    אביר קארה ואיילת שקד. מארק ניימן, לע"מ,
    אביר קארה ואיילת שקד/מארק ניימן, לע"מ
  • 16:46/ציפי לבני תנאם בעצרת רבין, אף ראש מפלגה בגוש המרכז-שמאל לא הסכים לנאום

    ציפי לבני תנאם בעצרת לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שתיערך בכיכר ציון בירושלים במוצאי השבת הקרובים. מיכאלי הזמינה לעצרת גם את ראשי המפלגות בגוש המרכז-שמאל - יאיר לפיד, בני גנץ וזהבה גלאון - לנאום בעצרת, אך אף אחד מהם לא נענה להזמנה.

    ציפי לבני 12 ביולי 2022. ראובן קסטרו
    ציפי לבני/ראובן קסטרו
  • 16:19/בן גביר נגד גנץ אחרי הריאיון בוואלה!: "חלש מול הטרור, גורם לנזק בינלאומי"

    יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר תקף את בני גנץ וטען כי "מה שגורם יותר מכל לנזק בינלאומי הוא המראות של חיילי צה"ל סופגים אבנים ובקבוקי תבערה ממחבלים כאשר הם מנועים מלהגיב, בהוראתו של בני גנץ שמפקיר את חייהם". זאת, לאחר שגנץ אמר בריאיון באולפן וואלה! כי ממשלה עם בן גביר עלולה לגרום לנזק בינלאומי. "החולשה של גנץ מול הטרור, גורמת לו להרים ראש - וגורמת לקהל הבינלאומי לתפוס את מדינת ישראל כמדינה חלשה שאינה מסוגלת להגן על עצמה", טען בן גביר.

    לכתבה המלאה >

    איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
    בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל
  • 15:33/הערכת מצב במשטרה לקראת יום הבחירות: "נמצאים בכוננות גבוהה הן בשטח והן ברשתות החברתיות"

    השר לביטחון הפנים עמר בר-לב קיים הערכת מצב לקראת יום הבחירות, בהשתתפות מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ובכירים נוספים במשטרה ובשב"ס. בר-לב ציין כי המשטרה "נמצאת במוכנות גבוהה להגיב במהירות ולסכל כל ניסיון לפגוע בסדר הציבורי ובטוהר הבחירות (...) הן בשטח והן ברשתות החברתיות". הוא קרא לאזרחים שנתקלים בחשד לפגיעה בטוהר הבחירות לפנות לשוטר, שיימצא בכל מוקד של ארבע קלפיות ויותר.

  • 14:21/נתניהו: בן גביר ודרעי יהיו כמובן בממשלה, יש עתיד עלולה לעקוף את הליכוד

    יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הזהיר כי "אם הליכוד יקבל פחות מנדטים מיש עתיד, והיא תהיה המפלגה הגדולה ביותר והליכוד יהיה שני - פירוש הדבר שלפיד יוכל לטעון שיש עתיד גדולה יותר וצריך להטיל עליו את מלאכת ההרכבה". את הדברים אמר בביקור במאחז גבעת הראל בכנס של פורום ההתיישבות הצעירה. הוא הוסיף, "איתמר בן גביר ויהדות התורה ודרעי כמובן, כולם יהיו בממשלה".

    יצוין כי בניגוד לדברי נתניהו, גם אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה, זה לא בהכרח יוביל לכך שלפיד יקבל ראשון את המנדט להקמת הממשלה. שכן, לנשיא המדינה יש שיקול דעת והוא לא מחויב לתת את המנדט לראש המפלגה הגדולה, אלא למועמד שיש לו הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב ממשלה.

  • 13:19/בן גביר תובע את זהבה גלאון ב-300 אלף שקל: "לשקרים וההכפשות יש מחיר"

    יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיש היום (רביעי) תביעה על סך 300,000 שקלים נגד יו"ר מרצ, זהבה גלאון - לאחר שלטענתו פרסמה נגדו "הכפשות ושקרים ברשתות החברתיות שלה" נגד בן גביר וכינתה אותו בין היתר "תומך הטרור היחיד בכנסת". גלאון אינה חברת כנסת, ולא עומדת לה זכות החסינות, ולכן היא תאלץ להתמודד עם התביעה של בן גביר.

    לכתבה המלאה >

  • 12:22/סמוטריץ' ובן גביר יערכו הערב כנס משותף ראשון

    ראשי רשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, יערכו הערב כנס בחירות משותף ראשון. הכנס יתקיים בשדרות, בשעה 19:30.

  • 12:04/יו"ר יהדות התורה: "אל תתרשמו מהסקרים"

    יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, התייחס היום לשאננות במגזר החרדי לקראת הבחירות הקרובות ביום שלישי הבא ואמר בראיון לרדיו "גלי ישראל": "אל תתרשמו מהסקרים, אנחנו רואים מה הולך בציבור (החרדי), השטח עובד חזק. אני רגוע". גולדקנופף טען כי "לחרדים יש אופי לא לענות לסקרים בטלפון, הם אומרים לעצמם 'אולי זה מס הכנסה אולי זה ביטוח לאומי תעזוב אותי'" והוסיף כי "אם הפלוגות שלנו שיוצאות כל לילה לשטח יביאו את התוצאה - נביא 9 מנדטים"

    יצחק גולדקנופף. צילום: ראובן קסטרו. ראובן קסטרו
    יצחק גולדקנופף. צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו
  • 12:00/מנכ"לית ועדת הבחירות: 6,788,804 ישראלים רשאים להצביע באחת מ-12,400 קלפיות

    מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, ציינה היום כי 6,788,804 ישראלים הם בעלי זכות הצבעה, ויכולים להצביע באחת מכ-12,400 קלפיות - 11,707 רגילות ו-5,100 נגישות. בבתי הסוהר ישנן 55 קלפיות. עדס הוסיפה, "אין מועד ב' ולכן הכול צריך להיות באפס טעויות. אין לנו רגע של חסד, אנחנו עושים את זה בשלוש השנים וחצי האחרונות. אף על פי שזו הפעם החמישית, אנחנו לא שאננים ומקווים שלא נידרש לתרחישי קיצון".

  • 10:00/הדר מוכתר ופעילים במפלגתה חוסמים את נתיבי איילון

    הדר מוכתר ופעילים במפלגתה "צעירים בוערים" חסמו הבוקר (רביעי) כמה נתיבים בדרך איילון בתל אביב, וכוחות משטרה הגיעו למקום, שחסימתו עשויה להוביל לעומסי תנועה כבדים. "אם נהיה חמודים ושקטים, הם ישרפו אותנו", צעקה מוכתר שישבה על גג של מכונית כשהיא לובשת חולצה עם הכיתוב "מצב חירום נדל"ני".

    מוכתר אינה מתמודדת לכנסת, משום שהיא לא הייתה בת 21 בעת סגירת הרשימות. לפי כל הסקרים, מפלגתה רחוקה מאחוז החסימה.

    בווידאו: הדר מוכתר חוסמת את איילון/צעירים בוערים
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully