וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ביידן יבקש מראש הממשלה לפיד להרחיב את הסיוע הצבאי לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 6:00

בכירים בממשל האמריקני אמרו שהנשיא יבקש את הרחבת הסיוע בפגישתו עם לפיד היום. אספקת הנשק לאוקראינה היא נקודת המחלוקת האחרונה בין הממשל לבין ממשלת ישראל בנוגע לפלישה הרוסית לאוקראינה. עד כה לא הסכימה ישראל לספק לאוקראינה נשק מתקדם

בווידאו: הנשיא ביידן מבקר בתצוגת צה"ל במתחם נתב"ג/צילום: קונטקט

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יבקש מראש הממשלה יאיר לפיד בפגישתם היום (ה') כי ישראל תרחיב את הסיוע הצבאי לאוקראינה, כך אמרו בכירים בממשל האמריקני בתדרוך לכתבים.

למה זה חשוב:

  • סוגיית אספקת הנשק לאוקראינה היא נקודת המחלוקת האחרונה בין ישראל לבין ארצות הברית בכל הנוגע לפלישה הרוסית למדינה.
  • תחת לחץ של ממשל ביידן, ישראל שינתה בהדרגתיות את מדיניותה כלפי רוסיה, ונקטה בעמדות יותר ויותר פרו-אוקראניות מאלה בהן נקטה מיד לאחר הפלישה הרוסית. עם זאת, עד כה ישראל לא הסכימה לספק לאוקראינה נשק מתקדם.

עוד בוואלה!

המטרה של ביידן - שהישראלים יידעו שהוא אוהב אותם

לכתבה המלאה
טנק אוקראיני, לוהנסק, אוקראינה, יוני 2022. רויטרס
המשלוח החדש יכלול 1,500 קסדות. טנק אוקראיני בלוהנסק, יוני 2022/רויטרס

תמונת המצב:

  • ערב הגעתו של הנשיא ביידן לישראל הודיע שר הביטחון בני גנץ על סיוע ישראלי נוסף לכוחות ההצלה האוקראינים ולארגונים אזרחיים במדינה.
  • משלוח הציוד החדש יכלול 1,500 קסדות, 1,500 אפודי מגן, מאות חליפות מגן לפינוי מוקשים וכן 1,000 מסיכות אב"כ ועשרות מערכות לסינון וטיהור אב"כ.

מה הם אומרים:

  • "הנשיא ידבר עם ראש הממשלה לפיד על הצורך לסייע לאוקראינה. אנחנו מרוצים מהסיוע הנוסף עליו שישראל הודיעה בימים האחרונים אבל יש צרכים ספציפיים של האוקראינים עליהם נדבר עם הישראלים", אמר בכיר בפמלייתו של הנשיא ביידן.
מל"ט בבסיס התת קרקעי באיראן. IRANIAN ARMY/WANA/REUTERS, רויטרס
איראן מתכננת לספק לרוסיה מאות מל"טים לשימוש במלחמה באוקראינה. מל"ט בבסיס תת קרקעי באיראן/רויטרס, IRANIAN ARMY/WANA/REUTERS

במוקד החדשות:

  • בתחילת השבוע הודיע היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן כי איראן מתכננת לספק לרוסיה מאות מל"טים חמושים ולא חמושי לשימוש במלחמה באוקראינה. לדבריו מפעילים רוסים כבר החלו להתאמן באיראן על המל"טים החדשים.

מאחורי הקלעים:

  • אוקראינה ביקשה מישראל כמה פעמים מאז תחילת הפלישה הרוסית לקבל מערכות ישראליות להפלת מל"טים באמצעים אלקטרוניים. לפני המלחמה ישראל כבר הסכימה למכור לאוקראינים מערכות מהסוג הזה, אך הקפיאה את רשיון הייצוא לאחר הפלישה הרוסית.
  • ארה"ב ביקשה כמה פעמים מישראל להרחיב את הסיוע הצבאי לאוקראינה אך בכל פעם נדחתה. ישראל אף דחתה בקשה אמריקנית לאפשר לגרמניה לספק לאוקראינה טילים נגד טנקים שמיוצרים בגרמניה בהתאם לטכנולוגיה ורישיון ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully