וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מזהיר: אם ארה"ב תפרוס טילים חדשים באירופה - היא תהיה מטרה

20.2.2019 / 21:53

נשיא רוסיה אמר בנאומו השנתי לפרלמנט כי מוסקבה לא מחפשת עימות, אבל היא תצטרך להגיב במקרה שוושינגטון תפרוס טילים גרעיניים באירופה. זאת על רקע הפרישה של ממשל טראמפ מהסכם הגרעין שנחתם במלחמה הקרה. וושינגטון: "דבריו הם תעמולה"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (רביעי) פריסת טילים חדשים של ארצות הברית באירופה לא תשים רק את אותן מדינות כמטרה, אלא את ארצות הברית עצמה. הוא אמר כי מוסקבה לא מחפשת עימות ולא תנקוט את הצעד הראשון לפריסת טילים בתגובה לפרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין שנחתם בזמן המלחמה הקרה.

בנאומו השנתי בפני הפרלמנט במוסקבה, אמר פוטין כי התגובה של רוסיה לכל פריסה של טילים גרעיניים לטווח בינוני תהיה "תקיפה". הוא הוסיף כי על מקבלי ההחלטות בארצות הברית לחשב את הסיכונים בטרם הם נוקטים צעדים בנושא. במחלקת המדינה בוושינגטון דחו את דבריו כ"תעמולה" שנועדה להסיט את הדיון מההפרות שלה.

רוסיה השעתה את מחויבויתיה להסכם בתחילת החודש, בעקבות מהלך דומה שעשתה ארצות הברית הטוענת כי היא הפרה את האמנה שנחתמה ב-1987 בין הנשיא רונלד רייגן למנהיג ברית המועצות מיכאיל גורבצ'וב. מוסקבה דוחה זאת, וללא הסכמות חדשות בין המעצמות, ההסכם יבוטל סופית בעוד כחודשיים.

לקריאה נוספת על המתיחות בין המעצמות
אולטימטום של חצי שנה: ארה"ב החלה בפרישה מהסכם הגרעין עם רוסיה
פוטין: נייצר בקלות טילים אם ארה"ב תפרוש מהסכם הגרעין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפרלמט במוסקבה, 20 בפברואר 2019. רויטרס
שולח מסר לארה"ב. פוטין בנאומו בפני הפרלמנט, היום/רויטרס

אלו היו דבריו התקיפים ביותר של פוטין עד כה ביחס לאפשרות של מרוץ חימוש חדש עם ארצות הברית, שיחסיה עם רוסיה הדרדרו לשפל שלא נראה כמוהו מאז המלחמה הקרה חרף הרצון של הנשיא דונלד טראמפ לשקם את היחסים עם פוטין.

"זאת זכותם לחשוב כפי שהם רוצים, אבל הם יודעים למדוד? אני בטוח שכן. תנו להם למדוד את המהירות והטווח של כלי הנשק שאנו מפתחים", אמר נשיא רוסיה אל מול מחיאות כפיים של בכירי האליטה הפוליטית הרוסית. האמנה אוסרת על שני הצדדים להציב טילים יבשתיים לטווח קצר ובינוני על אדמת אירופה.

פוטין הבהיר כי הוא לא מעוניין לעשות זאת, אך גם כי יסלים את צעדיו אם ארצות הברית תעשה זאת. הוא אמר כי למוסקבה לא תהיה ברירה אחרת במקרה שארצות הברית תציב טילים באירופה, מאחר שזה יצמצם בצורה משמעותית את זמן הפגיעה של טילים אמריקניים ברוסיה, שבעיניו מהווה איום ישיר על ארצו.

הוא אמר כי רוסיה רוצה קשרים טובים עם ארצות הברית, אבל הוסיף כי היא מוכנה עם תגובתה ההגנתית אם יידרש. "אנחנו יודעים איך לעשות זאת ואנחנו ניישם מידית את התכניות שלנו, אם האיומים (של ארה"ב) יהפכו למציאות", הזהיר פוטין.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ במהלך תדרוך לשריפים ומפקדי משטרה בוושינגטון ארה"ב, 13 בפברואר 2019. רויטרס
ארה"ב השעתה ראשונה את חברותה באמנה. טראמפ/רויטרס

ארצות הברית מאשימה את רוסיה בפיתוח טיל שיוט, המפר את האמנה. הטיל הבעייתי הוא טיל השיוט 9M729, שמכונה על ידי נאט"ו SSC-8. ארצות הברית מתעקשת על כך שהוא מפר את הטווח האסור - 500 עד 5,500 ק"מ - וגם הצגה שעשה בחודש שעבר משרד ההגנה הרוסי בפני כתבים זרים לא שכנע את הממשל האמריקני החושש שכבר כמה טילים מתקדמים מסוג זה כבר נפרסו.

(עדכון ראשון: 12:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully