וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אפי נוה: המשנה לראש לשכת עורכי הדין ושני סגניו התפטרו

15.1.2019 / 18:52

עורכי הדין שהיו חלק מהקואליציה של נוה בלשכה הארצית התפטרו וכתבו לראש הלשכה כי "התנהלותך בחודשים האחרונים אינה תורמת לכבוד המקצוע". בסוף החודש שעבר הוגש כתב אישום נגד נוה בגין כניסה ויציאה מישראל שלא כחוק וקבלת דבר במרמה

עריכת וידאו: ניר חן

המשנה לראש לשכת עורכי הדין ושניים מסגניו התפטרו היום (שלישי) מתפקידיהם בעקבות טענות על התנהלותו של יו"ר הלשכה אפי נוה בחודשים האחרונים. עורכי הדין משה טייב, מעיין אמודאי ושחר אורגד שלחו מכתב לנוה ובו כתבו כי "התנהלותך בחודשים האחרונים אינה תורמת לכבוד המקצוע".

נווה עומד בפני כתב אישום על קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק הכניסה לישראל, לאחר שנתפס כשהוא מנסה לסייע לבת זוגו להיכנס לישראל מבלי להירשם בביקורת הדרכונים. הוא השעה עצמו מחברותו בוועדה למינוי שופטים, אולם נכון לעכשיו הוא עדיין עומד בראש הלשכה. שלושת המתפטרים היו חלק מהקואליציה של נוה במועצה הארצית הלשכה.

אפי נווה ראש לשכת עורכי הדין ת"א. אוגוסט 2014. דרור עינב
נוה/דרור עינב

"בשנים הראשונות הובלת את הלשכה בראש מורם והבאת אותה לפסגות חדשות, אולם כעוצמת הנסיקה - כך עוצמת ההתרסקות", כתבו לנוה שלושת הבכירים המתפטרים. "לשכת עו"ד איננה עסק פרטי של איש ולכן להבדיל מ'הנהגת הלשכה' שבחרה לתמוך בך בפן החברי, אנו החלטנו להציב את הציבור בראש סדר העדיפויות, לוותר על כיסאותינו ולהתפטר מתפקידנו".

המשנה לראש הלשכה, עו"ד טייב, אמר כי "בעת הזו לא נותרה לנו ברירה אלא לקבל החלטה קשה וכואבת. אני מבין שאפי נמצא בסערת רגשות ואני מזדהה עם המצוקה האישית שלו, אך לטובת הלשכה וציבור עורכי הדין החלטנו להתוות את הדרך באמצעות דוגמה אישית ולהתפטר".

שלושת המתפטרים הוסיפו כי "חשוב לנו לעשות את ההפרדה בין אפי נווה האדם, שלו אנו מאחלים מעומק הלב שיוכיח את חפותו וייחלץ מהתקופה הקשה שהוא חווה, לבין אפי נווה איש הציבור וראש לשכת עורכי הדין. כאשר איש ציבור נקלע למערבולת כזו, אסור לו לכבול אליו את הגוף שבראשו ולפגוע בו".

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה להתפטרות שלושת הבכירים: "התפטרות חברי הקואליציה המדוברים נובעת אך ורק ממניעים אישיים ולא על רקע אידיאולוגי כפי שהם מנסים להציג את הדברים. משה טייב שימש כיו"ר החברה הכלכלית ורק לפני שבוע הודח מתפקיד זה על ידי הוועד המרכזי עקב אי אמון גורף של הוועד המרכזי בתפקודו המקצועי. לגבי מעיין אמודאי, מדובר במי שיו"ר ועדת האתיקה הארצית ויו"ר ועדת ההתמחות הארצית ביקשו שניהם להעבירו מתפקידיו בשל התנהגות בלתי הולמת והנושא נמצא על סדר יומו של הוועד המרכזי. לכן זאת התפטרות ממניעים שונים בתכלית מהעטיפה שבה נעטפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully