וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מידע שגוי לבית המשפט: המשטרה תפצה נאשם מ"חתונת השנאה"

לאחר שחוקר המשטרה טען כי "ישנו קושי לאתר אותו", קיבל בית המשפט את תביעתו של אחד הנאשם בהסתה שהשתתף בחתונת השנאה בירושלים - והורה לשלם לו פיצויים. פרקליטו טען כי האירוע "מעורר גם שאלות כבדות לגבי התפקוד של אותו שוטר"

עריכת וידאו:ניר חן

בית המשפט הורה למשטרה לפצות נאשם בהסתה ב"חתונת השנאה" ב-10 אלף שקלים מאחר שנתנה מידע שגוי לבית המשפט בדיון בבקשת מעצרו. שופט בית המשפט השלום בירושלים, אופיר יחזקאל, קבע כי לנאשם הוצא צו מעצר עקב המידע השגוי שמסרה בדיון משטרת ש"י, שלפיו יש קושי לאתר אותו ולגרום לו להתייצב לחקירה, וציין כי מדובר ברשלנות ובהתנהלות שאינה כדין.

בתיעוד מחתונתם של בני הזוג יקיר ורוני אשבל שנערכה לפני כשלוש שנים, באולמי שירת ירושלים בבירה, נראים המשתתפים רוקדים עם כלי נשק וסכינים, שרים שירי נקמה, ומניפים את תמונתו של עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע בדומא, תוך שכמה מהם דוקרים אותה עם סכין. בעקבות זאת, נעצרו כמה מהמשתתפים והוגש נגד 13 מהם כתב אישום בגין עבירות של הסתה לאלימות או לטרור.

עוד בוואלה! NEWS:
יצירה של בנקסי השמידה את עצמה אחרי שנרכשה במעל מיליון ליש"ט
אחרי הפרות הסדר בגבול: ליברמן הורה לצמצם את מרחב הדיג ברצועה
הדרוזים בסוריה מתחילים להתחמש אחרי הטבח הקטלני: "זה כמו סיוט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד מחתונת השנאה, דצמבר 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

טל נווה, שעל פי כתב האישום דקר את תמונת דוואבשה "בתוקפנות ובהתלהבות" במהלך החתונה, הגיש תביעה לבית המשפט השלום בירושלים לתשלום פיצויים בטענה למעצר לא חוקי. זאת לאחר שבדיון בקשת צו המעצר אמר חוקר המשטרה טל מזרחי לשופטת ג'ויה סקפה שפירא כי "לשאלת בית המשפט מדוע אנו מבקשים צו מעצר אני משיב כי מניסיון בתיקים קודמים ישנו קושי לאתר את החשוד ולגרום לו להתייצב לחקירה. הוא לא התייצב לחקירות קודמות". טענה זו הופיעה בדיונים של משתתפים נוספים בחתונה ונווה טען כי מדובר בהצהרת שווא.

בתגובה טענה המדינה בפני בית משפט השלום כי הדברים לא נאמרו כך על ידי החוקר, אלא שמדובר היה בהתייחסות כללית, וכן בטעות בפרוטוקול של השופטת או של הקלדנית. כמו כן, טענה המדינה כי צו המעצר הוצא על סמך תיק החקירה ולא בהתבסס על אמירה זו. עם זאת, חומרי החקירה לא הוצגו בדיון בתביעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אירוע שמציף בעיה חמורה וכללית של שקרים בהליכי מעצר"

השופט יחזקאל קיבל השבוע את התביעה ודחה את טענות המשטרה. עוד קבע כי לא ניתן להתבסס על עדות החוקר מאחר שלא זכר באופן ברור את כל מה שאירע בדיון. "מסירת דברים שאינם נכונים לבית המשפט - על ידי חוקר, המעיד באזהרה, לצורך ביסוס קיומה של עילת מעצר נגדו, היא בגדר רשלנות והפרת חובת זהירות מושגית וקונקרטית כלפי החשוד", הוסיף יחזקאל.

בנוסף לכך, טען נווה בתביעתו כי החיפוש שנעשה על גופו אינו חוקי מאחר שהמעצר אינו חוקי. השופט יחזקאל קבע כי גם החיפוש נערך בעקבות מידע שגוי ו"העצים את הזנק הכרוך במעצר". לפיכך, קבע כי על משטרת מחוז ש"י לפצות את נווה ב-10,000 שקלים, וכן לשלם שכר טרחת עורך דין בסכום של 4,000 שקלים והוצאות משפט בסך 764 שקלים. תביעה אזרחית של נאשם נוסף בחתונת השנאה בנוגע לשבירת הטלפון שלו נדחתה על ידי בית המשפט שקבע כי לא ניתן להוכיח ששוטר שבר לו אותו.

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
תמונת התינוק עלי דבוואשה מונפת ב''חתונת השנאה''/צילום מסך, חדשות 10

בתלונה נגד השופטת סקפה שפירא בגין המעצרים, קבע נציב התלונות על השופטים בשנה שעברה כי העובדה שטענות המשטרה ונוסח ההחלטות זהים בעשרה פרוטוקולים יש בה בכדי ליצור רושם "שמא בית המשפט משמש כחותמת גומי לבקשות המשטרה". כמו כן, קבע הנציב אליעזר ריבלין כי "ראוי היה שבית המשפט היה יוצר שוני מאבחן בין התיקים השונים, ומקפיד לוודא שטענת המבקשת, כי החשוד 'לא התייצב לחקירות קודמות', אכן מבוססת".

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, שייצג את נווה בתביעה, אמר כי "שופט ושוטרת נמצאים באולם הדיונים בהעדר החשוד, ללא סנגור מטעמו ועושים יד אחת ומוציאים 12 צווי מעצר כנגד אזרחים, צווים שרובם ככולם לא חוקיים. לאחר שהתנהלותם נחשפת, השוטר זורק את האשמה על השופטת, והשופטת מטילה אותה על השוטר". יאדו הוסיף כי "מדובר באירוע חמור מאוד, אירוע שמציף בעיה חמורה וכללית של שקרים בהליכי מעצר שנידונים במעמד צד אחד ללא ביקורת. האירוע מעורר גם שאלות כבדות לגבי התפקוד של אותו שוטר מטעם ימ"ר ש"י".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully