וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילים מכים למוות עצור פלסטיני; צה"ל: הוא החזיק סכין

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

22.2.2018 / 18:14

לפי הדיווח הפלסטיני, הגבר שנעצר הלילה ביריחו, הוכה למוות על ידי חייל. משפחתו: הוא היה בריא ולא סבל מאף מחלה. בצה"ל טוענים: הפלסטיני רץ עם מוט ברזל ועל גופו נמצאה סכין, נבדקת אפשרות כי החיילים ירו לעברו ולא פגעו, ונאלצו להפעיל כוח פיזי כדי לנטרל את המבוקש

עריכה: שניר דבוש

פלסטיני בן 31 שנעצר הלילה (חמישי) ביריחו, הוכה למוות על ידי חייל צה"ל - כך דיווחה סוכנות הידיעות "ווטניה". על פי הדיווח, משפחת ההרוג אמרה למועדון האסיר הפלסטיני כי בנם נעצר והוכה, וכי לפני כן היה בריא ולא סבל מאף מחלה.

בתיעוד שהופץ בכלי התקשורת הפלסטיניים, נראה העצור, עומר אל-סראדיח, בן 31, רץ באחת מסמטאות העיר, כשבידיו מוט ברזל. בשלב מסוים, החיילים שהסתתרו מאחורי עמודי הסמטה, מפתיעים את האיש ואף נאבקים בו.

עוד בוואלה! NEWS:
מנשה ארביב, מפקד להב 433 לשעבר, הורשע בהסדר טיעון בפרשת פינטו
המפלגה האסלאמיסטית בתוניסיה מריצה יהודי בבחירות: "למען העתיד"
תקרית חריגה: חמוש התפוצץ בסמוך לשגרירות ארה"ב במונטנגרו

חיילים מכים עצור פלסטיני ביריחו. עיבוד תמונה
מתוך תיעוד המעצר שהופץ בכלי התקשורת הפלסטיניים/עיבוד תמונה

בצה"ל אומרים כי האירוע התרחש במהלך פעילות למעצר מבוקשים בעיר, אז התפתחה הפרת סדר אלימה. אותו פלסטיני נטל לידיו את מוט הברזל, ולדברי הצבא, ניסה לתקוף את הכוח. עוד נמסר כי הכוח הגיב בירי, התעמת איתו מטווח קרוב והצליח לבלום אותו.

בצה"ל בוחנים אפשרות כי הקליע שנורה לעבר המבוקש לא פגע בו, מה שאילץ את החיילים להפעיל נגדו כוח פיזי על מנת לנטרלו. בצה"ל יבחנו את מידת הפעלת הכוח, אך יחד עם זאת מדגישים גורמים כי לא ניתן יהיה לבחון באופן חד משמעי אם הקליע פגע במבוקש, ואת הסיבה לפטירתו - ללא נתיחת הגופה.

בנוסף נטען כי על גופו של הפלסטיני נמצאה סכין. הוא פונה על ידי הכוח מהנקודה לקבלת טיפול רפואי. בהמשך נקבע מותו. בתחילה אמרו בצה"ל כי הפלסטיני ניסה לחטוף את נשקו של אחד החיילים אולם טענה זו שונתה לאחר מכן. עוד נמסר מדובר צה"ל כי "נסיבות האירוע נבדקות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יאסין עומר אל סראדיח ההרוג במעצר ביריחו. --, מערכת וואלה! NEWS
העצור הפלסטיני עומר אל-סראדיח/מערכת וואלה! NEWS, --

גיסו של אל-סראדיח, אסמעיל אל מסרי אמר לסוכנות וופא כי מספר גדול של חיילים היכו אותו כשהתקרב לבית דודו שכוח צה"ל פשט עליו. לברי אל-מסרי, החיילים היכו אותו בכל חלקי גופו ובמיוחד באזור הבטן והגב ולאחר מכן עצרו אותו. אחיו של אל-סראדיח אמר "כי החיילים היכו אותו מול התושבים וכי היה בחור בריא". שר האסירים עיסא קראקע אמר כי "אנו נוקטים הליכים משפטיים בכדי להשתתף בניתוח הגופה בנוכחות רופא פלסטיני".


לפני כשבוע הודיעה התובעת הצבאית הראשית שרון זגגי-פנחס כי מצ"ח תחקור את נסיבות מותה של סמאח עבדאללה, שנהרגה מירי של חייל צה"ל לפני למעלה משנתיים. ההחלטה התקבלה רק בעקבות עתירה לבג"ץ והשגה ליועץ המשפטי לממשלה שהגישו עורכי הדין מיכאל ספרד וסופיה ברודסקי מהצוות המשפטי של ארגון "יש דין", בשם אביה של סמאח, עבד אל מומן עבדאללה. בעקבות זאת המדינה מבקשת למחוק את העתירה.

(עדכון ראשון 12:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully