וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת בזק: שאול אלוביץ', ניר חפץ ושלמה פילבר הם החשודים שנעצרו

20.2.2018 / 8:05

לפי החשד, ראש הממשלה פעל להטות רגולציות לבזק שבשליטת אלוביץ' בתמורה לסיקור אוהד. גם בנו ואשתו של אלוביץ' נעצרו, וכן מנכ"לית בזק ובכיר נוסף בחברה. הרשות לניירות ערך: החשודים פעלו לשבש הליכי חקירה

מערכת וואלה!

העצורים בתיק 4000 הם יועץ התקשורת ניר חפץ, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה שלמה פילבר, בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', אשתו איריס ובנו אור - כך הותר הלילה (שלישי) לפרסום, בחלוף שתי יממות מרגע מעצרם. כמו כן נעצרו בתחילת השבוע שני בכירים בפירמידת החברות של אלוביץ' - עמיקם שורר, בכיר בבזק שנחשב ליד ימינו של אלוביץ', ומנכ"לית בזק סטלה הנדלר. על פי ההערכות, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר בפרשה.

עם הסרת צו איסור הפרסום הודיעו הבוקר הרשות לניירות ערך ומשטרת ישראל כי "במסגרת החקירה הצטברו חשדות ביחס לעבירות מתחום טוהר המידות, המרמה, חוק איסור הלבנת הון וחוק ניירות ערך, אשר התבצעו לאורך זמן, בתכיפות ובשיטתיות במסגרת מערכות יחסים שהתקיימו בין נושאי משרה בקבוצת בזק לבין עובדי ציבור ומקורביהם וכן חשודים נוספים".

עוד נמסר כי מחומר הראיות עולה חשד כי "כמה מן החשודים המעורבים פעלו באופן בוטה על מנת לשבש הליכי חקירה ולהקשות על מלאכת איסוף הראיות בחקירה". בנוסף לכך, על פי ההודעה "נחקרו ברשות ניירות ערך ובלהב 433 במשותף שורה של עדים נוספים, עובדי ציבור בעבר ובהווה, אנשי תקשורת וגורמים מן המגזר הפרטי והעסקי".

לפי החשד במשטרה, נתניהו שכיהן גם כשר התקשורת פעל להטות שורת החלטות רגולטוריות לטובת בזק, שבשליטת אלוביץ'. בתמורה, חושדים החוקרים, פעל אלוביץ' להבטיח לנתניהו סיקור אוהד באתר וואלה! NEWS, שהוא חלק מקבוצת בזק. בפרשה העידו בין היתר העורך הראשי של וואלה! NEWS אבירם אלעד, מנכ"ל האתר אילן ישועה, והעורך הראשי לשעבר ינון מגל.

תיק 4000. עיבוד תמונה
תיק 4000/עיבוד תמונה

יועץ התקשורת ניר חפץ, שבעבר ערך את העיתון מעריב ואת מוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות, נחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לבני הזוג נתניהו. לא פעם, כאשר התפוצצו פרשות שונות הקשורות לבני הזוג, הופיע חפץ בתקשורת והגן עליהם. בעבר כיהן גם כראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה ובבחירות האחרונות ניהל את מטהה הסברה של הליכוד.

גם שלמה פילבר נחשב מקורב מאוד לנתניהו ומלווה אותו שנים ארוכות, מאז שהיה ראש המטה שלו בתחילת שנות האלפיים. מיד עם כניסתו למשרד התקשורת, במאי 2015, פיטר נתניהו בשיחת טלפון את המנכ"ל הקודם - אבי ברגר - ומינה במקומו את פילבר. מעצריהם של חפץ ופילבר, כמו גם של אלוביץ', בני משפחתו, ושורר, הוארכו עד ליום חמישי. מעצרה של הנדלר הוארך עד מחר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בניין בזק בעזריאלי תל אביב, 21 ביוני 2017. מגד גוזני
בניין בזק בעזריאלי תל אביב, 21 ביוני 2017/מגד גוזני

מטעמו של שאול אלוביץ' נמסר אתמול כי הוא "מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו. אנו סמוכים ובטוחים שכאשר הדברים יתבהרו, ניתן יהיה להיווכח שלא עבר כל עבירה". נתניהו התייחס גם הוא לפרשה וטען שמדובר ב"עוד חקירת סרק בלחץ התקשורת. מסע הציד התקשורתי נמשך במלוא עוזו. אחרי שיצא האוויר מתיקי 1000 ו-2000 ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר ב-3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש - 4000. גם ממנו יצא כל האוויר. כל ההחלטות שנתקבלו בעניין בזק היו בהתאם להמלצות של ועדות מקצועיות ושל גורמים מקצועיים".

מטעמה של איריס אלוביץ' נמסר: "אין שחר לטענות נגד גברת אלוביץ' ואנו משוכנעים שכך יתברר".

מטעמו של אור אלוביץ' נמסר: "קיימות טענות עובדתיות ומשפטיות כבדות משקל שיש בהן כדי לשמוט כל בסיס לחשד בעניינו של אור אלוביץ'. אין לנו ספק שזאת צריכה להיות מסקנת רשויות החקירה בהקדם".

וואלה! NEWS פרסם אתמול הודעה לגולשים בנוגע לפרשה. "בימים האחרונים אתם, גולשי וואלה! NEWS ההולכים ומתרבים, שומעים על חקירות וחשדות שקשורים לפרשת בזק, ובין השאר גם לאירועים שהתרחשו לכאורה בשנים עברו כאן, בוואלה! NEWS", נכתב. "אין לדעת מה יעלה בחקירות אלה, אך אלה חקירות חשובות. לנו, עיתונאי וואלה! NEWS, חשוב שתדעו - היום, יותר מתמיד - שאנחנו עושים את עבודתנו בעצמאות עיתונאית מלאה ומוחלטת. אין לחצים שמופעלים מלמעלה, אין תכתיבים ואין התערבות בשיקולים העיתונאיים שלנו - לרבות סיקור ראש הממשלה ורעייתו".

(עדכון ראשון: 0:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully