וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההצהרות לאורך השנים: הח"כ היוצא פרי לא שירת בצבא

תחקיר "עובדה" הציג את הגרסאות השונות של ראש השב"כ לשעבר לגבי שירותו הצבאי, ובהן לוחם שנפצע וחצוצרן בתזמורת צה"ל. ואולם, מסמכים חושפים כי פרי מעולם לא הצליח לערער על הפטור הרפואי שקיבל - ובזמן הזה למד באוניברסיטה העברית וניגן למחייתו

צילום: באדיבות חדשות 2

תחקיר שפורסם אמש (רביעי) ב"עובדה" העלה שאלות בנוגע לשירותו הצבאי של חבר הכנסת יעקב פרי (יש עתיד), ראש השב"כ לשעבר, וחשף כי למעשה מעולם לא שירת בצה"ל. אתמול התפטר פרי מהכנסת, שעות לפני שידור התחקיר, שבו נבדק באיזה תפקיד ובמשך כמה זמן שירת פרי בצה"ל. התחקיר בוחן שלוש גרסאות סותרות על שירות צבאי אותן הציג פרי לאורך השנים, וניסה להוכיח כי אינן עומדות במבחן המציאות.

חבר הכנסת לשעבר התייחס הבוקר לראשונה בקולו לתחקיר שפורסם ואמר כי הוא מרגיש טוב ו"רוחו לא נפלה". כשנשאל פרי בריאיון ב-103 FM על תקופת שירותו, ביקש ראש השב"כ לשעבר לסיים את השיחה.

הטענה הראשונה שמנסה התחקיר להפריך היא כי פרי שירת בצנחנים, למרות שבפרסומים רבים מופיע כי הוא סיים את שירותו בדרגת טר"ש (טוראי ראשון), דרגה נמוכה. עם זאת, באתר השב"כ מצוין כי השלים את שירותו הצבאי. לפי גרסה אחרת, אותה כתב באוטוביוגרפיה שלו "הקם להורגך", שפורסמה ב-1999, מציין פרי ששוחרר מצה"ל עקב בעיה בריאותית, אך נלחם כדי להתגייס ליחידה קרבית.

הוא כותב כי התקבל לטירונות בצנחנים, וזמן קצר לאחר גיוסו שבר רגל ולכן נאלץ לסיים את שירותו כחייל בתזמורת צה"ל. עם זאת, שורה של נגנים ששירתו בתזמורת צה"ל העידו כי פרי מעולם לא ניגן בה. לפי גרסה נוספת, הוא שוחרר מהצבא לקראת סוף השירות בגלל ששבר רגל.

השר לשעבר יעקב פרי. נמרוד סונדרס
התפטר ביום פרסום התחקיר. ח"כ פרי/נמרוד סונדרס

ואולם, ב"עובדה" נחשף כי פרי מעולם לא הצליח לערער על הפטור הבריאותי שקיבל. במסמכים צבאיים נכתב במפורש שפרי לא שירת בצה"ל, כיוון שהיה "בלתי כשיר תמידית". בשנים שבהן לרוב משרתים בצבא, למד לימודי מזרח תיכון והיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטה העברית. במקביל, התפרנס כחצוצרן בתזמורות שונות ובמופעים, בהם בתיאטרון "הבימה".

פרי טען בתגובה כי הוא מעולם לא הסתיר את "העובדה כי בעיות בריאותיות מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא". לדבריו, "בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל. כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי בשירות הביטחון הכללי".

הוא הוסיף כי "לאור העובדה כי הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב השנים למען ביצור בטחונה של מדינת ישראל וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד, החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת".

פרי הודיע הגיש אתמול את התפטרותו ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בשל "הפרסומים המגמתיים", כלשונו. בחודש שעבר פורסם בתכנית "עובדה" תחקיר, ולפיו פרי הדליף מידע לכאורה לאריה דרעי במהלך משפט לפני כ-20 שנה בשעה שהיה ראש השב"כ. ממפלגת יש עתיד נמסר כי הם "מכבדים את החלטתו" להתפטר. את מקומו בכנסת תמלא ח"כ לשעבר פנינה תמנו שטה.

עוד באותו נושא

אחרי התחקיר: יעקב פרי הודיע על התפטרותו מהכנסת

לכתבה המלאה

יעקב פרי בריאיון ל-103 FM: "אני מרגיש טוב, רוחי לא נפלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully