וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באו"ם ציינו שלושים שנים למצעד החיים | גלריה

משלחת ישראל לאו"ם ציינה אתמול, (ב'), בשיתוף עם ארגון "מצעד החיים" שלושים שנים למצעד במטה האו"ם בניו יורק בהשתתפות ניצולי שואה ועשרות שגרירים מרחבי העולם. במסגרת האירוע נפתחה תערוכת "עדות", המציגה צילומים מרגשים של ניצולי שואה וסטודנטים שהשתתפו במצעד מאז שנת 1988. הזמרים מירי מסיקה, עמיר בניון ודוד ד'אור ביצעו הופעה מיוחדת של השיר "האחרון שנשאר" בשפות עברית, אנגלית וערבית.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר במהלך האירוע: "בימים האחרונים אנו עדים לניסונות לסילוף האמת ושכתוב ההיסטוריה. דווקא ממטה האו"ם שהוקם בעקבות הטרגדיה הגדולה ביותר שידעה האנושות, עלינו להתנגד לכל מהלך של שינוי פני היסטוריה ושכתובה מחדש. בכל יום, וביחוד ביום זה חשוב מתמיד לזכור את הנספים ולהנציח את האמת. חובתנו המוסרית להבטיח שההיסטוריה לא תחזור על עצמה."

נשיאת ארגון "מצעד החיים" פיליס היידמן אמרה באירוע: "אל לנו לראות את השואה כאירוע היסטורי, מרוחק, אלא סמל תמידי של חושך ואפלה. ולכן, לימוד השואה ולקחיה היא תקוותה היחידה והאחרונה של האנושות כולה. למען קורבנות העבר וקורבנות ההווה אם לא נשכיל להעביר את לפיד הזיכרון לדורות הבאים ברחבי העולם כולו, הלקח לא יילמד."

דר' שמואל רוזנמן, יו"ר מצעד החיים אמר: "העברת לפיד הזיכרון של השואה והגבורה דרך הניצולים לבני הנוער הוא המסר העיקרי של מצעד החיים, כפי שבא לידי ביטוי בתערוכת "עדים" המוצגת על ידינו במרכז האו"ם בארה"ב. התערוכה משקפת את הקשר שנוצר עם בני הנוער במפגשים השונים במהלך המסע ומדגישה את מורשתו של אלי ויזל ז"ל בדבריו: "כשאתה מקשיב לעדות של ניצול שואה אתה הופך לעד בעצמך". דברים אלו תקפים במיוחד בימים אלה כאשר גלי אנטישמיות גואים בעולם וקבוצות ניאו- נאציות מרימות את ראשם, יש חשיבות עצומה לפעילות העברת לפיד הזיכרון לנוער ברחבי העולם."

עקבו אחרינו גם באינסטגרם לתמונות נוספות

מערכת וואלה! NEWS, Yossi May

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully