וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נאפשר לסגור את העיר": אלפי תושבי אשדוד מפגינים נגד ההדתה

27.1.2018 / 18:11

בעקבות הכוונה לאכוף בעיר את החוק האוסר את פתיחתם של עסקים בשבת, והכפייה הדתית, הגיעו התושבים בפעם השלישית למחאה מול בניין העירייה. התושבים טענו כי ראש העיר לסרי משתף פעולה עם גורמים המקדמים כפייה דתית. "המאבק פה הוא על החופש שלנו

צילום: שי מכלוף

אלפים מתושבי אשדוד הגיעו הערב (שבת) בפעם השלישית ברציפות להפגין מול בניין העירייה במחאה על הכוונה לסגור עסקים בשב ועל ההדתה ברחבי העיר. כ-1,500 מתושבי אשדוד הגיעו למתחם העירייה למרות מזג האוויר הסוער. המפגינים מניפים שלטים הקוראים לראש העיר דר יחיאל לסרי להתפטר, "להיות עם חופשי בארצנו" ו"אשדודים מסרבים להיות אויבים. לסרי, אטימותך תוביל למלחמת אחים".

אריה, אחד המפגינים במקום אמר כי "הגעתי לכאן כדי להחזיר את אשדוד לקדמותה. יש כפיה דתית, אין לצעירים מקומות בילוי וגם לא למבוגרים. אנחנו נגד כפיה דתית ורוצים לתת לכולם לחיות כפי שהם רוצים לחיות. לא נפריע לחרדים אבל שהם לא יפריעו לנו. למה שקורה במדינה, לכניעה בחרדים, יש השפעה על מה שקורה באשדוד". אשתו איילה הסבירה כי "מה שקורה בעיר הוא לא בסדר. אנחנו רוצים לחיות עם כולם בשלום. אין ברירה. חייבים להחליף את ראש העיר".

הפגנה נגד הכפייה הדתית באשדוד 27 בינאור 2018. שי מכלוף
ההפגנה באשדוד, הערב/שי מכלוף

ח"כ אילן גלאון (מרצ) שהגיע להפגנה אמר כי "אשדוד זו עיר ההכלה מאז שנוסדה. גרתי בשכונה ליד בית כנסת. הילדים הלכו לבית כנסת ואחר כך לים. הכל היה מקובל. להדליק נרות בשבת ואז את הסיגריה מהנרות, והכפייה הזאת לא תתקבל. כשהייתי סגן ראש העירייה פתחנו את כל האזור המערבי באופן מוחלט. גם המתקנים העירוניים הציבוריים היו פתוחים בשלב. זה היה 'חיה ותן לחיות'. כל אחד הולך על פי דרכו בסוף השבוע".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמר בהפגנה כי "לא נאפשר לאף אחד לחלק ציונים ביהדות, ואיש לא יקבע לנו איך לבלות בשבת שלנו - שבת ישראלית. נגרום לממשלה הזאת להתעורר ולהבין כי לא נשלים עם חוק המרכולים ועם חוקים הזויים אחרים. כשם שאנו לא כופים את דרך חיינו על אחרים, לא נסכים לכפייה דתית. יש כאן ותיקים ועולים. זו אינה הפגנה מגזרית - היא של כולנו. בעוד במקומות רבים ברחבי הארץ שמבקשים ישראל יהודית - לא אורתודוקסית. דמוקרטית וחופשית - לא מדינת הלכה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנה נגד הכפייה הדתית באשדוד 27 בינאור 2018. שי מכלוף
ההפגנה באשדוד, הערב/שי מכלוף
הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
ההפגנה באשדוד, בשבוע שעבר/לירון מולדובן

ראש העירייה יחיאל לסרי, הגיב השבוע לראשונה על המחאה בעירו נגד סגירת בתי עסק בשבת והחלת חוק המרכולים עליה. "התפתחויות חדשות בחיי העיר בשנים האחרונות, הובילו להפרת האיזון באופיה של השבת באשדוד ואני נחוש להשיב את המצב על כנו ולהחזיר את העיר לשביל הזהב ולשקט הפנימי המאפיין אותה, תחת הפשרות וההסכמות שהיו מקובלות בעבר", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

סיון מרילי בת ה-35, תושבת רובע ג' באשדוד סיפרה כי "מה שהביא אותי לתוך המאבק היה הצעד שנקט לסרי לפני כשבועיים, בכך שהורה לשלוח פקחים לחלק התראות בשלושה מתחמים שהיו מחוץ לתחום, ושהוסכם עליהם מראש במסגרת הסטטוס קוו בעיר, פעולה שבוצעה בניגוד לדעת הרוב העיר. מתחם הביג פאשן, מתחם הסטאר סנטר ובתי העסק בטיילת לאורך קו החוף. מדובר במתחמי בילוי שממוקמים בפאתי העיר, שאין להם נגיעה לציבור החרדי, רחוקים מרובעים מיושבים. לא נאפשר לאף גורם לסגור לנו את העיר ופנינו מופנות למאבק בלתי מתפשר עד שנביא לביטול מוחלט של הוראת הקנסות ותיקון לחוק העזר העירוני".

הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
ההפגנה באשדוד, בשבוע שעבר/לירון מולדובן
הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
ההפגנה באשדוד, בשבוע שעבר/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully