וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היו קרבות שאני לא גאה בהם": הספר שכתב דורון רובין לפני מותו

21.1.2018 / 8:34

יום לפני מותו נפגש אלוף רובין עם מו"ל ספרו, נתנאל סמריק, שפורש את "האני מאמין" שלו עבור חיילי צה"ל. בעבודה על הספר הביע ביקורת כלפי הצבא והיה מודע להתנגדות שהוא צפוי לעורר. "כתב על מפקדים נערצים ועל פרות קדושות"

צילום: מתוך יוטיוב

ביום חמישי האחרון, יום לפני שאלוף (במיל') דורון רובין הלך לעולמו, הוא נפגש עם צוות הוצאת הספרים "קונטנטו נאו", בהובלת נתנאל סמריק, בה אמור היה להוציא לאור את ספר העיון שכתב בשנים האחרונות. רובין הציע לקרוא לספר "קרב חיי", אבל מיד חזר בו כי "זה שם של אנשים שעומדים למות", ובתום הפגישה אמר: "ניפגש בראשון או בשני".

"הכרנו לראשונה ביום ההשקה של הספר של האלוף במילואים יום טוב סמיה. הוא אמר 'יש לי טיוטה של ספר ואני לא יודע איך להוציא את זה לאור'", סיפר המוציא לאור נתנאל סמריק. הספר שכתב רובין הוא לא ספר אוטוביוגרפי אלא ספר עיון שמספר על מנהיגות, קרבות, מבצעים ומלחמות כמו מלחמת יום הכיפורים ומלחמת שלום הגליל, שבו מתפרק ונבנה מחדש האתוס, בהתאם לתפיסת עולמו. הספר מתאר את הקריירה הצבאית שלו לצד תובנות על היערכות למערכות הבאות. "הוא היה מאוד ביקורתי כלפי עצמו בספר וזה בער בו להוציא את זה החוצה", הוסיף.

סקיצת העטיפה לספר המיועד של דורון רובין ז"ל, 19 בינואר 2018. קונטנטו נאו, מערכת וואלה! NEWS
התכוון להעביר את מורשתו ללוחמים. סקיצת עטיפה לספרו של רובין/מערכת וואלה! NEWS, קונטנטו נאו

לדברי סמריק, תחושה של דחיפות הורגשה בפגישה, שהתקיימה בסיום עבודת עריכה והגהה, עיצוב והוספת תמונות, פרמוט ושלבי מפתח נוספים לפני פרסום הספר שנמשכו כמה שנים. השם המסתמן שנבחר היה "בדרכי" ורובין הביא לצוות ההוצאה תמונה שלו מטייל באחד ממסלולי שביל ישראל. "הוא כתב על ה'אני מאמין' שלו, על מפקדים נערצים ופרות קדושות והיה מודע שזה יהיה ספר קשה לעיכול", סיפר.

בפגישה הודה רובין כי "היו לא מעט קרבות שאני לא גאה בהם, אבל יש גם קרבות שאני גאה בהם ולא תשמעו עליהם - כי לא היו בהם נפגעים". סמריק סיפר שבשיחות איתו הבחין שהוא "מבין שספרו יעורר התנגדות אבל תמיד אמר לי 'בניי שירתו בצבא וזו המורשת שלי. אני רוצה לתת ללוחמים בעתיד את כל מה שיש לי'".

עוד באותו נושא

הצנחן שקורקע מהר מדי: דרכו לצמרת של המפקד המוכשר דורון רובין

לכתבה המלאה
אלוף במיל' דורון רובין בהפגנה נגד השחיתות בפתח תקווה, 5 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
הבין שהספר עלול לעורר התנגדות. רובין/ראובן קסטרו

"בשבת בבוקר קיבלנו את ההודעה על פטירתו", סיפרו סמריק והצוות שעבד עם רובין בשנים האחרונות. "אנחנו עדיין המומים, הכל כל כך טרי. לא חשבנו על זה לרגע בפגישה בחמישי, ובדיעבד אנחנו מבינים שדורון סיכם את המורשת שלו ואמר לנו מה צריך לפרסם ואיך זה צריך להתפרסם. אנחנו נעשה הכל כדי לקדם את ההוצאה לאור של הספר כבר בשבועות הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully