וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד פעילי חרם נגד ישראל: נציגה רשמית של פייסבוק תשתתף בכנס פרו-פלסטיני

16.1.2018 / 17:18

נציגה של ענקית הטכנולוגיה צפויה להשתתף השבוע בכנס אקטיביזם דיגיטלי פלסטיני בגדה, לצד בכירים בארגוני BDS וארגוני זכויות אדם פלסטינים שפועלים נגד ישראל בשנים האחרונות. באירוע ינאמו גם נציגים מארגון שתומך באסירים פלסטיניים והאשים את ישראל בפשעי מלחמה

נציגה רשמית של "פייסבוק" העולמית צפויה להשתתף בכנס אקטיביזם דיגיטלי פלסטיני שיתקיים בעיר אל-בירה שמצפון לירושלים השבוע, לצד בכירים בארגוני BDS וארגוני זכויות אדם פלסטיניים שפועלים נגד ישראל בשנים האחרונות בזירת החרם והלוחמה המשפטית. הכנס, שמאורגן על ידי מרכז ערבי-פלסטיני לפיתוח הרשת החברתית בשם "חמלה", נועד לשפר את השימוש הפלסטיני בכלים דיגיטליים ולדון ב"הפרות ישראליות של זכויות אדם דיגיטליות של פלסטינים", והוא כולל גם סדנאות בנושאים כמו שימוש נכון בטלפונים סלולריים לצילום עדויות, שימוש יעיל בווידיאו-בלוג וקמפיינים למימון המונים.

בכנס משתתפים, בין היתר, בכירים בארגונים אל-חאק, אל-דמיר, אמנסטי אינטרנשיונל, אוקספם ו-human rights watch – שקראו בשנים האחרונות לחרם כלכלי על ישראל, פעלו להוצאת צווי מעצר של קצינים ובכירים ישראלים בחו"ל והובילו מהלכים להעמדת ישראל לדין בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג על פשעי מלחמה. בכנס משתתפים גם מומחים בתחום המדיה הדיגיטלית, בהם אייבין קלהר, מנהלת מדיניות מוצר בחברת "פייסבוק". היא צפויה להשתתף באחד הפאנלים בכנס ולדבר על "מדיניות התוכן של החברה באזורי סכסוך", כך לפי אתר הכנס.

עוד בוואלה! NEWS:
החגיגות בבלפור היו מוקדמות: זה מה שעלול לקרות ביום שאחרי אבו מאזן
"הם הורגים אותנו": הסרטון הדרמטי של הטייס המורד בוונצואלה
שוטרים פרצו לדירה בגלל בכי תינוק - ומצאו את חברם ללא רוח חיים

מפגיני BDS  בכיכר הבימה, תל אביב, 23 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
נציגת פייסבוק צפויה לדבר על "מדיניות התוכן של החברה באזורי סכסוך". הפגנה של פעילי BDS בתל אביב, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

מדובר בפורום דיגיטלי שמתקיים זו השנה השנייה, אותו מארגן מרכז בשם "חמלה" שיושב בחיפה, שמטרתו, כך לפי האתר שלו, "לאפשר לחברה האזרחית הערבית והפלסטינית להשתמש בצורה יעילה בכלים דיגיטליים דרך התמקצעות, הגנה על זכויות דיגיטליות ובניה של קמפיינים משמעותיים ברשתות החברתיות". נאדים נאשיף, מנכ"ל הארגון, אמר בהודעה לעיתונות שמבשרת על הכנס כי "האירועים האחרונים בעולם ואלה הקרובים ביותר בפלסטין הבהירו שאנחנו צריכים להיות יוזמים יותר במאבק ובהגנה על זכויותינו וזכויותינו הדיגיטליות".

אחד ממשתתפי הכנס הוא עומאר שאכר, מנהל תחום ישראל פלסטין בארגון human rights watch, שיעניק הרצאה על "הפרת זכויות אדם דיגיטליות של פלסטינים – מי אחראי?". בתחילת השנה, דחה משרד הפנים בקשה להעניק לשאכר אשרת עבודה בטענה כי ארגון HRW, שפרסם שורה של דוחות ביקורתיים נגד ישראל בשנים האחרונות והאשים את צה"ל בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע "צוק איתן", "מפיץ תעמולה פלסטינית עטופה תחת דגל זכויות האדם". שאכר אמר לקראת הכנס כי "בשנים האחרונות ראינו את כל הרשויות בשטח - ישראל, הרשות הפלסטינית וחמאס - מעכבות פלסטינים על בסיס עמדותיהם ברשתות החברתיות ומשתמשים במרחב הדיגיטלי כדי להגביל זכויות. פורום זה מספק מרחב הכרחי להתמודדות עם האתגרים הדחופים הללו".

הפעילות הדיגיטלית של ישראל לשנת 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
המודעה המבשרת על הכנס/מערכת וואלה! NEWS, -

בכנס נואמים גם נציגים מארגון אל-דמיר, שתומך באסירים פלסטיניים ובמאבקי שביתת רעב ובשנים האחרונות, והאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה, וארגון אל-חאק - המוביל מאבקי לוחמה משפטית ופניות נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג. אל-חאק פעלו בשנים האחרונות גם להוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים בחו"ל והובילו את הקריאה לחרם על חברת "אורנג'", שהוביל בסופו של דבר ליציאת החברה מישראל.

בין דוברי הכנס יש גם נציג של PNGO - ארגון הגג של הארגונים הלא ממשלתיים הפלסטיניים, שתומך בחרם על ישראל ועל חברות שעובדות מעבר לקו הירוק ועם צה"ל ומתנגד לכל נורמליזציה של יחסים עם ישראל. גם ארגון אוקספם - הנאבק בעוני בעולם - מיוצג על ידי נציג בכנס. אוקספם הוא הארגון שממנו החליטה השחקנית סקרלט ג'והנסן לפרוש לאחר שמונתה לפרזנטורית של חברת "סודה סטרים", שיש לה מפעל מעבר לקו הירוק, בעקבות לחץ של פעילי BDS.

הזירה הדיגיטלית היא אחת מהזירות המרכזיות של המאבק הישראלי בתנועות החרם והדה-לגיטימציה בשנים האחרונות. במשרד לנושאים אסטרטגיים, בראשות השר גלעד ארדן, מתייחסים לנושא כ"מלחמה תודעתית", ומשקיעים משאבים רבים בפעילויות דיגיטליות ולהפצת המסרים של ישראל במרחב הוירטואלי. בשנה שעברה המשרד השיק אתר4IL - שכולל שיתוף פעולה עם עשרות ארגונים יהודים ופרו ישראלים בעולם – שמטרתו לספק כלים, מסרים וערכות הסברה למאבק בפעילי חרם ודה לגיטימציה ברשת. לאחרונה המשרד הקים גוף ממשלתי חיצוני – חברה פרטית לתועלת הציבור שממומנת על ידי הממשלה ועל ידי פילנטרופים יהודים – שמטרתה להגביר את הפעילות הפרו ישראלית נגד תנועת החרם, בין היתר ברשתות החברתיות וקמפיינים ברשת. הממשלה צפויה להעביר 128 מיליון שקלים לטובת הקמת החברה, וארגונים יהודיים יעבירו עוד 128 מיליון שקלים.

מפייסבוק נמסר: "נציגינו מדברים עם עמותות, אקדמאים, ממשלות וקהילות ברחבי העולם כדי להסביר את המדיניות הגלובלית של פייסבוק וכיצד היא נאכפת ברחבי העולם. אנחנו לא תומכים באירוע הספציפי הזה אלא משתמשים בהזדמנות זו כדי לספר למשתמשים מה מותר ומה אסור בפלטפורמה שלנו. חשוב להבהיר כי אין לפייסבוק מדיניות מיוחדת עבור אזורים שונים אלא מדיניות אחת לכל העולם".

ח"כ רויטל סויד, יו"ר השדולה למרחב הוירטואלי, מסרה: "תתכבד פייסבוק ותחליט האם היא מיישמת את כללי הקהילה של עצמה או נוהגת בצביעות. הקולות שפייסבוק משמיעה סותרים את עצמם: מחד, קול המתהדר בכללי 'קהילה' שלא מאפשרים פרסום תכני שינאה והסתה, ומאידך קול המשתף פעולה עם ארגונים שקוראים לחרם על מדינת ישראל, תומכים באסירים פלסטינים ומאשימים אותה בפשעי מלחמה".

חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו) הגיב על הפרסום ואמרה כי "השתתפותה של בכירה בפייסבוק העולמית באירוע כזה, שכולו עוסק בהעצמת הסכסוך, מיותר לחלוטין. ישראל סובלת מהסתה יומיומית של תנועת ה-BDS שאינה בוחלת בשום אמצעים.

"פייסבוק צריכה להבין כי השתתפות בכירה שלה באירוע תאפשר לארגונים שאינם מכירים בקיומנו כלים שיגבירו את השנאה שגם ככה מלובה מדי יום ברשתות, במקום לצמצם כלים, הם נותנים כלים נוספים לארגונים שעושים דה-לגיטימציה לישראל", הוסיפה בן ארי.

(עדכון ראשון 14:50)

  • עוד באותו נושא:
  • BDS
  • חרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully