וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם בדיון על שכר השוטרים: מתנצל על דברי בנושא החמגשיות

15.1.2018 / 10:00

ועדת הפנים של הכנסת דנה בהצמדת שכר השוטרים לזה של חיילי הקבע והיו"ר אמסלם ניצל את ההזדמנות כדי ליישר את ההדורים לאחר הסערה שעורר באוקטובר בנושא הסנדוויצ'ים לשוטרים ופורסמה לראשונה בוואלה! NEWS. המפכ"ל: "חשוב ששכר השוטרים יהיה מנותק מדיונים פוליטיים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר היום (שני) בדיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא הצמדת שכר השוטרים לזה של משרתי הקבע כי "חשוב ששכרם יהיה מנותק מדיונים פוליטיים". לדבריו, השכר שישולם לשוטרים לעולם לא יהלום את מה שמגיע להם. "השוטרים עובדים כשכולם חוגגים", אמר אלשיך וציין כי אנשי הארגון שבראשו הוא עומד עובדים בשבתות ובחגים. "בכל סוף שבוע אירגוני הביטחון מורידים פעילות ואנחנו במשטרה מעלים פעילות", הוסיף אלשיך. "לפני כמה זמן פגשתי שוטר שסיפר לי כי במשך שש שנים הוא לא חגג את ראש השנה בביתו. כי הוא חיוני למערכת בכל שנה בחג". אלשיך בירך על הדיון בנושא ועל כך ש"אין יותר אמירה שהכסף לא מגיע להם, והוויכוח הוא רק מניין לגייס את הכסף".

יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) אמר כי המשטרה יקרה לליבו וכי הארגון כיום שונה מזה שהיה לפני 40 ו-50 שנה. "לשוטרים ולסוהרים מגיעות אותן זכויות", הוסיף. "לעתים אני לא יודע מי נמצא היום יותר בסיכון".

אמסלם אף התייחס בפתח דבריו לסערה שהתחוללה בפעם האחרונה שבה הגיע המפכ"ל לדיון בוועדה, בנושא הוצאות המשטרה, כשהעלה את נושא התשלום על ארוחות ואמר כי "שוטרים צריכים להביא סנדוויצ'ים מהבית". לדבריו, כוונתו הייתה שכשישנו צורך מבצעי הוא "לא מצפה ששוטר יעזוב את העמדה כדי לקנות שווארמה" והדגיש שהתייחס באותו דיון למשרתים במטה הארצי של המשטרה. אמסלם הוסיף כי "לא צריך לגזול מהשוטרים את החמגשיות".

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ויו"ר הקואליציה דודי אמסלם במהלך ועדת הפנים והגנת הסביבה, כנסת, ירושלים  15 בינואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
יישרו את ההדורים. אמסלם ואלשיך בדיון היום/מערכת וואלה! NEWS, -

בית הדין לעבודה קבע לאחרונה כי על המדינה לקיים את החלטת הממשלה משנת 1979 להצמיד את שכר השוטרים לשכר משרתי הקבע בצה"ל אך זו לא יושמה בפועל עד כה. הדיון התקיים לבקשתו של ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני) לאחר שחלף תאריך היעד להגשת המלצות צוות מקצועי בנושא יישום ההחלטה, בנובמבר האחרון. בר לב אמר בדיון הבוקר כי "לא ייתכן ששכר השוטרים יידון כל הזמן. הוא צריך להתעדכן באופן אוטומטי".

ניצב גילה רזיאל, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, אמרה כי "הוגנות היא כלל בסיסי וראשון מול עובד. אבל פה אין הוגנות כלפי השוטרים". אביגיל שרריה מנכ"לית אירגון נשות השוטרים הוסיפה כי אנשי הארגון הם סוג ב' עיני האוצר וביקשה "לזעוק את זעקת השוטרים". לדבריה, ישנם גמלאים של הארגון ש"לא יזכו ליהנות מהכסף שמגיע להם".

דוברת נוספת בדיון, שבעלה משרת במשטרה, אמרה כי יש "תסיסה" וכי השוטרים "ממורמרים". לדבריה, "לא רחוק היום שבו השוטרים יניחו את התעודות וילכו. נמאס שהשוטרים הפכו לשק החבטות של הפוליטיקאים. בלי השוטרים שמכוונים תנועה בכבישים ורודפים אחרי עבריינים, אין לנו זכות קיום".

חברי סיעתו של אמסלם ח"כ אורן חזן וח"כ נאוה בוקר איימו שלא להצביע עם הקואליציה בוועדת הכספים עד שלא יימצא פתרון לנושא. "האצבע שלי תעשה לכם הרבה בעיות בוועדה", אמר חזן. "אם לא תביאו פתרון לשוטרים לא יהיה תקציב מדינה", הצטרפה בוקר לאיום.

(עדכון ראשון: 9:20)

עוד באותו נושא

ח"כ אמסלם נגד המשטרה: "למה שוטר מקבל חמגשית? שיביאו סנדוויצ'ים"

לכתבה המלאה
צוותי בזק בסיוע שוטרים פועלים לניסור עץ שקרס על עמוד תקשורת בחדרה, 5 בינואר 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
שוטר מסייע בפינוי עץ שקרס בחדרה בסערה בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully