וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הושמדה מנהרת טרור של חמאס מתחת לצינור גז בכרם שלום

14.1.2018 / 8:00

בתדרוך לכתבים אישר דובר צה"ל כי תקיפת חיל האוויר כוונה נגד מנהרה ששימשה את חמאס והגיעה לשטח מצרים. לדבריו, המנהרה שאורכה יותר מקילומטר וחצי עוברת מתחת לצינור גז וסולר ויכולה לשמש להברחת פעילי טרור

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, דו"צ ולע"מ, עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

חיל האוויר השמיד אתמול מנהרת טרור של חמאס בדרום רצעת עזה, שעברה מתחת לכרם שלום בדרכה לשטח ישראל - כך מסר היום (ראשון) דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס. זאת אחרי הודעת צה"ל אמש, שלפיה הותקפה "תשתית טרור" ברפיח ודיווחים פלסטיניים שלפיהם הייתה זו מנהרה נוספת שנחשפה בחודשים האחרונים.

בתדרוך לכתבים, אמר דובר צה"ל כי הייתה "השמדה מוחלטת של מנהרת טרור ייחודית שעוברת מתחת למעבר כרם שלום בדרך למדינת ישראל". לדבריו, מדובר ב"מנהרה שלישית שמסוכלת בחודשיים האחרונים. תקפנו את פתח המנהרה בצד הפלסטיני ברפיח. ומאז כוחות פיקוד דרום והחטיבה הדרומית כוחות הנדסה וכוחות מיוחדים פועלים במעבר כרם שלום".

לקריאה נוספת על המנהרות
צה"ל: חיל האוויר תקף תשתית בגבול עזה; דיווחים על פיצוץ מנהרה

השמדת מנהרת טרור של חמאס בדרום רצועת עזה, 14 בינואר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
הדמיית המנהרה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

תא"ל מנליס הוסיף כי התקיפה הייתה הסיבה להודעת צה"ל אמש על סגירת מעבר כרם שלום בגבול עזה במהלך היום. לדבריו, המנהרה משמשת לצרכי טרור ו"באופן חד משמעי מופעלת על ידי חמאס ועוברת מתחת לאתרים אסטרטגיים".

הוא ציין כי אורך המנהרה הוא יותר מקילומטר וחצי וכי היא עוברת מתחת לצינור המזרים גז וסולר לרצועת עזה וממשיך לכיוון מצרים. הוא הוסיף כי המנהרה חודרת 180 מטרים אל תוך שטח ישראל וכי בחמאס טענו שמדובר ב"במנהרת הברחה של משפחה בדואית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פיצוץ מנהרה ליד כרם שלום, 14 בינואר 2018. דובר צה"ל
פיצוץ המנהרה/דובר צה"ל

עוד אמר מנליס כי המנהרה "יכולה לשמש למגוון פעולות טרור בשטחינו", לרבות פגיעה בצינור ובבני אדם, והוסיף כי טרם התברר למה משמש המשך המנהרה בשטח מצרים. על פי ההערכה המנהרה יכולה לשמש להעברת פעילי טרור לכיוון מצרים למטרת הוצאתו לפועל של פיגוע בכרם שלום ולצורך הברחת אמצעי לחימה אסטרטגיים.

"העובדה שחמאס חופר מנהרה מתחת למעבר הזה, היא מהלך אבסורדי שממחיש את הציניות של ארגון הטרור חמאס. זהו מעבר הסחורות היחיד לעזה", אמר דובר צה"ל. "איתרנו את המנהרה לפני תקופה קצרה, ביצענו תהליך של למידה וחקר - עד שנערכנו להשמדה שלה. יש כמה דרכים לאיתור מנהרות ויש מגוון רחב של סיכול והשמדה. בכל אחת מהפעמים בחרנו שיטה אחרת. כל דבר לפי התאמה של היכולות אל מול המנהרה".

עוד הוסיף מנליס, כי "מדובר במאמץ מודיעיני מבצעי וטכנולוגי. במרכזו ריכוז מאמץ של פיקוד דרום, אוגדת עזה והחטיבה דרומית. אי אפשר להתייחס לדבר הזה כעוד מאותו דבר. מדינת ישראל מחזיקה היום ביכולת המתקדמת בעולם לאיתור וסיכול תת-קרקעי. זה לא קסם".

פיצוץ מנהרה ליד כרם שלום, 14 בינואר 2018. דובר צה"ל
פיצוץ המנהרה/דובר צה"ל
מנהרת טרור של חמאס בדרום רצועת עזה לפני השמדתה, 14 בינואר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
צילום מתוך המנהרה/דובר צה"ל, דובר צה"ל
פיצוץ מנהרה ליד כרם שלום, 14 בינואר 2018. דובר צה"ל
פיצוץ המנהרה/דובר צה"ל

בתוך כך מסר דובר צה"ל נתונים על אודות מעבר כרם שלום והסחורות שנכנסו דרכו לרצועת עזה בשלוש השנים וחצי שחלפו מאז מבצע "צוק איתן". על פי הנתונים בתקופה זו נכנסו לעזה מדי יום 1,500 משאיות סחורות בממוצע ובשנת 2017 הוכנסו לרצועה 570 אלף טון מזון, 7,000 טון ציוד רפואי ו-12 אלף טון מוצרי חקלאות.

יחד עם זאת ציינו בצה"ל כי סגירת המעבר במהלך היום היא "צעד ביטחוני מתחייב לביטחון השוהים באזור" וכי "ההשלכות מסגירת המעבר מוטלות גם הן על ארגון הטרור חמאס שבוחר פעם אחר פעם לפגוע ברווחתם של תושבי עזה". בהודעת דובר צה"ל נמסר עוד כי איתור המנהרה הוא "חלק ממאמץ הגנתי" וכי אין לצבא "כוונה להביא להידרדרות המצב" ברצועת עזה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך על התקיפה וכינה אותה "פעולה מקצועית ומדויקת". לדבריו, "מדובר בהפרת ריבונות ישראלית בוטה. השמדת מערך המנהרות ההתקפיות היא רכיב חיוני במדיניות הפגיעה השיטתית ביכולות האסטרטגיות של חמאס. המסר להנהגת עזה ולתושביה ברור - השקיעו בקדושת החיים ולא במנהרות קבורה".

(עדכון ראשון: 7:45)

ND "תקיפה שיטתית"- נתניהו התייחס להשמדת המנהרה בדרום רצועת עזה: "תשתית טרור מרכזית של החמאס". לשכת העיתונות הממשלתית
צילום מתוך המנהרה/לשכת העיתונות הממשלתית
תקיפת חיל האוויר מנהרת טרור ליד רפיח ברצועת עזה. איחאם חמד, מערכת וואלה! NEWS
פיצוץ המנהרה אמש, לטענת פלסטינים/מערכת וואלה! NEWS, איחאם חמד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully