וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

397.3 מיליארד שקל: הממשלה אישרה פה אחד את תקציב המדינה

12.1.2018 / 8:17

בדיונים שנמשכו שעות ארוכות, שבהם ניסו השרים לצמצם את הקיצוצים במשרדיהם, הוחלט על תוספות תקציביות משמעותיות למשרדים החברתיים. במסגרת הסכם חריג, השרים התחייבו שאף סיעה או ח"כ לא יעלו דרישות תקציביות נוספות מעבר למה שסוכם

צילום מסך

שרי הממשלה אישרו היום (שישי) פה אחד את תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנת 2019 לאחר ישיבה מרתונית שנמשכה מאז שעות הבוקר אתמול.

במסגרת התקציב - שאושר בממשלה כשנה לפני המועד הנדרש - נכללות רפורמות שונות אותן מקדם שר האוצר משה כחלון ושרים נוספים בממשלה, בהן תכנית נטו משפחה, הרפורמה בסיעוד ובצהרונים, קיצור החופשות וקיצור שבוע העבודה, יצוא מוצרי קנאביס לחו"ל, והגדלת היצע הדיור, והוא כולל תוספות תקציביות משמעותיות למשרדים החברתיים.

התקציב יעמוד על 397.3 מיליארד שקלים, תקציב החינוך יעמוד על כ-60 מיליארד ש"ח תקציב הבריאות יעמוד על כ-38 מיליארד ש"ח, תקציב הרווחה וניצולי השואה יעמוד על כ-13 מיליארד שקל, קצבאות הנכות יעמדו על כ-2 מיליארד שקל ותקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-63 מיליארד שקל.

עוד בוואלה! NEWS:
לגברים בלבד? המועדון הביטחוני הסגור של יו"ר העבודה אבי גבאי
"אתה נוכל ושקרן": קרבות החרדים מאחורי חוק המרכולים נחשפים
בצל החשש ממהומות בתפילות: בצה"ל מנהלים מצוד מתוח אחרי המחבל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, ישיבת ממשלה מספר 128, תקציב המדינה לשנת 2019, 10 בינואר 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
הרפורומות אותן מקדם כחלון אושרו. נתניהו ושר האוצר/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

לוואלה! NEWS נודע כי בסוף המשא ומתן על התקציב חתמו ראשי סיעות הקואליציה על "הסכם קואליציוני" חריג שנועד למנוע סחטנות של חברי כנסת וסיעות בהמשך אישור התקציב בכנסת. ההסכם, שגובש על ידי השר יריב לוין, קובע כי הסיעות "יפעלו במשותף לאישור התקציב וחוק ההסדרים בכל שלוש הקריאות וכן בכל ההצבעות שיידרשו לכך בוועדות הכנסת" והתחייבות שאף סיעה או חבר כנסת מהסיעות לא יעלו דרישות תקציביות נוספות מעבר למה שסוכם.

עוד נקבע כי במסגרת התקציב "עוגנו כל ההתחייבויות ביחס לתקציבים", כך שאם יהיו דרישות נוספות הן יבואו על חשבון התקציבים הקואליציוניים של הסיעה. "כל דרישה כאמור תשולם על חשבון התקציבים שנקבעו בהסכמים הקואליציוניים עם הסיעה אליה משתייך אותו חבר כנסת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פתלי בנט ישיבת ממשלה 19 בנובמבר 2017. אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
תקציב משרד החינוך יהיה השני בגודלו. בנט/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

נתניהו בירך על ואמר כי "הממשלה אישרה תקציב מצוין שמבטא את המדיניות העקבית והאחראית. תקציב ששומר על צמיחה וחוסן כלכלי, ומצד שני דואג לצרכים החברתיים. הממשלה שלנו תמשיך לעבוד לטובת מדינת ישראל עוד הרבה זמן, עד סוף הקדנציה".

כחלון אמר לאחר אישור התקציב כי הוא "תקציב חברתי שממוקד בהצמחת המשק הישראלי וחיזוק הכלכלה. הצמיחה מאפשרת לנו להביא את הבשורות החברתיות בתקציב. שר אוצר הוא לא גזבר, תפקידו להצמיח את המשק ולנתב את פירות הצמיחה למקומות הנכונים ולאוכלוסיות שנשכחו יותר מדי שנים. התקציב הזה ממשיך את המהפכה החברתית וקובע סדר חלוקתי חדש".

אתמול התקיימו בלשכת ראש הממשלה דיונים קדחתניים עם השרים והשותפים הקואליציוניים. מרבית הפערים נסגרו מראש: הבוקר הודיעו שר האוצר ושר הביטחון אביגדור ליברמן על הסכמות - הקדמה בשנה של תוספת של 600 מיליון שקל לפנסיות, תוספת 150 מיליון שקלים לחיזוק המיגון בצפון והקמת ועדה שתדון בדרישתו לתוספת 4.5 מיליארד שקל לביטחון.

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ושר החקלאות אורי אריאל 29 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
תוספת גדולה למשרד החקלאות. אריאל/ראובן קסטרו

גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בישר אתמול על תוספת של 2.5 מיליארד ש"ח לתקציב החינוך, מה שמביא את תקציבו לקרוב לכ-60 מיליארד שקלים והופך אותו לתקציב השני בגודלו במדינה.

שר החקלאות אורי אריאל הודיע כי הגיע לסיכום עם כחלון על התקציב הגבוה ביותר למשרד החקלאות מאז הווסדו – 1.836 מיליוני שקלים, שכולל תקצוב של תוספת עובדים זרים לחקלאות ותוספת למאבק בטרור החקלאי. גם שר המדע אופיר אקוניס הגיע לסיכומים עם משרד האוצר. לפי הסיכום, תקציב משרד המדע לשיא של כל הזמנים: 559 מיליון שקלים, גידול של 12%.

במהלך הלילה ניהלו פקידי האוצר משא ומתן ארוך עם חלק מהשרים, שהניבו בסופו של דבר הסכמות עם שרת התרבות והספורט מירי רגב, שהתנגדה נחרצות לרפורמה בטוטו, שר העבודה והרווחה חיים כץ שדרש תוספת תקציבית למשרדו.

מירי רגב וגלעד ארדן, ישיבת ממשלה מספר 128, תקציב המדינה לשנת 2019, 10 בינואר 2018. אלכס קולמויסקי, ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
השרים בישיבת התקציב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולמויסקי, ידיעות אחרונות

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי לא הגיע לישיבת התקציב, בשל מחלוקות עמוקות עם האוצר על תקציבים לפריפריה ולרשויות המקומיות אך הגיע להסכמות מבלי שנכח בישיבה.

המשוכה הבאה של התקציב תהיה בכנסת, כשהכוונה היא לאשר אותו בקריאה שלישית עד סוף מושב החורף בסוף מרץ. לפי ההערכה במערכת הפוליטית, אישור התקציב עשוי להבטיח את יציבות הקואליציה בשנה הקרובה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בפתח ישיבת התקציב כי "הממשלה באה לעבוד והיא תמשיך לעבוד ביחד עד סוף הקדנציה שלה".

קיצור החופשות בבתי הספר

במסגרת התקציב אושרה תכנית "נטו חופשות" לקיצור החופשות בבתי הספר- התוכנית נועדה לצמצם את הפער בין ימי חופשת ההורים לבין ימי חופשות התלמידים. במסגרת התכנית בימי חופשות חנוכה ופסח ייהנו התלמידים מחמישה ימי פעילות חינוכית. התכנית החדשה היא תוכנית משלימה למהלך כולל שמובילים משרדי האוצר והחינוך במטרה להקל על נטל תשלומי ההורים, וכדי להרחיב את הסל החינוכי שמעניק המשרד גם בשעות הבלתי פורמליות.

סבסוד צהרונים

במסגרת תכנית "נטו משפחה" הוחלט על סבסוד צהרונים ברחבי הארץ. הממשלה אישרה את הארכת התכנית עד סוף שנת הלימודים התשע"ט. המסגרות מספקות העשרה לימודית ופעילות העשרה חברתית וחינוכית, מתן סיוע בהכנת שיעורי בית וארוחה חמה ומזינה.

קיצור שבוע העבודה במשק

שבוע העבודה יקוצר ל-42 שעות, זאת בכדי לשפר את האיזון בין עבודה לשעות הפנאי של העובד בחיק משפחתו. על פי ההסכמות, קיצור שבוע העבודה יבוצע ללא הפחתה בשכר, וממועד כניסת השינוי לתוקף, שכר השעה יחושב על בסיס של 182 שעות לחודש עבודה, במקום 186 כיום. משמעות המהלך היא העלאת התעריף השעתי לעובדים, והגדלת ערך השעה לעובדים המשתכרים משכר המינימום.

הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה

מטרת הרפורמה היא לצמצם בצורה משמעותית את הרגולציה בשוק הטלוויזיה כך שזו תתמוך בתחרות בשוק ותוביל להורדת מחירים לצרכן. הרגולציה על שוק הטלוויזיה מחולקת כיום בין מועצת הכבלים והלוויין, המפקחת על חברות הכבלים והלוויין ומועצת הרשות השנייה המפקחת על שידורי הערוצים המסחריים. כיום, הוראות המועצות נשענות על חקיקה ארכאית המטילה רגולציה הדוקה על שוק זה. עם השינויים הטכנולוגיים ופתיחת השוק לתחרות, נדרש להתאים את הרגולציה כך שזו תאפשר כניסת שחקנים לשוק תוך יצירת מגרש המשחקים מאוזן כך שכל השחקנים יוכלו להתחרות.

תכנית סיעוד לאומית

במטרה לשפר ולייעל את שירותי הסיעוד הניתנים לקשישים אישרה הממשלה את תכנית הסיעוד הלאומית. התכנית תיכנס לתוקף כבר במהלך שנת 2018 ותכלול הגדלה משמעותית של שעות הסיעוד הניתנות לקשישים בביתם, הכנסת טיפולי שיניים לקשישים במסגרת סל הבריאות, הגברת המעורבות של קופות החולים בשיקום וטיפול הקשישים הסיעודיים בביתם והקלת נטל הבירוקרטיה.

צמצום מספר משרדי הממשלה

במטרה לתמוך במאמצי הממשלה בביצוע התאמות לשם התכנסות למסגרות התקציב לשנת 2019 ולשם עמידה במסגרות הפיסקאליות, הוחלט כי מיום כינונה של הממשלה הבאה יצומצם מספר משרדי הממשלה ל- 17 משרדים.

רפורמות במערכת הבריאות

במשרד הבריאות תיושם הרפורמה בסיעוד להרחבת שעות סיעוד ושינוי מערך הסיעוד לטובת האוכלוסייה המתבגרת. עוד יאפשר התקציב תכנית בינוי ופיתוח בבתי החולים הפסיכיאטריים, הרחבת סל התרופות ותוספת מיטות במערכת האשפוז, טיפולי שיניים לקשישים, ומאות מיליני שקלים לשיפוץ חדרי מיון ובתי חולים, כמו גם גידול במספר מכשירי ה-PETCT. סגן השר יעקב ליצמן אמר כי "מערכת הבריאות מקבלת תנופת חיזוק משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully