וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום של בנט: שינוי מעמד לאוניברסיטת אריאל או הקפאת החקיקה

10.1.2018 / 18:42

בבית היהודי פנו לליכוד ולראש הממשלה נתניהו ואיימו לא לאשר חוקים בישיבת ועדת שרים לחקיקה בשבוע הבא עד לקידום החוק להכפפת האוניברסיטה למועצה להשכלה גבוהה. בתוך כך הודיעה השרה שקד כי הוועדה לא תדון בהצעות האופוזיציה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט העביר הערב (רביעי) מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו אם הליכוד ימשיך לתקוע את "חוק אוניברסיטת אריאל" לא יאושר אף חוק בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון. בנט ביקש מנתניהו לפתור את הבעיה בשבוע שעבר, אך הדבר לא הניב כל תוצאה. בבית היהודי קראו לנתניהו "לשחרר" את החוק עד יום ראשון.

החוק שבנט מבקש לקדם מורה על ביטול המועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון (מל"ג יו"ש), והכפפת אוניברסיטת אריאל שמעבר לקו הירוק, למועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) של ירושלים. הצעת החוק אושרה בקריאה טרומית אך יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (הליכוד) מעכב אותה בזדון בשל ויכוח עם יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי על הצעת החוק להורדת חזקת גיל הרך.

ישיבת סייעת הבית היהודי 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
בנט בישיבת סיעה עם ח"כ מועלם-רפאלי והשרה שקד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

קיש צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"שימוש ציני של השר בנט באוניברסיטת אריאל. שלוש שנים הוא לא עשה דבר למענה. מציע לו שאת הזמן שהוא חוסך בוועדת השרים, ישקיע בקידום מהפכת הקוד האתי שלו".

קודם הודיע קיש כי הוא לא יקדם את החוק של מועלם עד להסכמה בנושא. בשבוע שעבר ביטלה שרת המשפטים איילת שקד את הוועדה בשל ויכוח זה ובליכוד הבהירו בתגובה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת ראשי הקואליציה באופן חד משמעי שהוא תומך בחוק אוניברסיטת אריאל ויפעל להעברתו בהקדם. ראש הממשלה העיר שהוויכוח מיותר מפני שבעוד שבוע ייכנס מיקי זוהר לתפקיד במקום קיש ויעביר את החוק ועל כן כל הניסיון לייצר עימות בנושא בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה הוא מלאכותי, מיותר ונועד לקושש כותרות".

עוד באותו נושא

עוד סדקים בקואליציה: בוטלו הדיונים בוועדת השרים לחקיקה

לכתבה המלאה
יואב קיש, הליכוד, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
"בנט עושה שימוש ציני באוניברסיטת אריאל". קיש/ניב אהרונסון

בתוך כך, בעקבות ניסיון האופוזיציה להקדים את ההצבעה על החוק לאישור הסמכתו של ח"כ יעקב ליצמן כסגן שר במעמד שר במשרד הבריאות בזמן הלווייתו של תושב חוות גלעד שנרצח אמש הודיעו היום השרים יריב לוין ואיילת שקד כי ועדת השרים לענייני חקיקה לא תדון בהצעות חוק של סיעות האופוזיציה בתקופה הקרובה.

לדברי השרה שקד, העומדת בראש הוועדה, חברי האופוזיציה "יכלו לפעול ביתר אנושיות" והתנהלותם היום היא בגדר "הקש ששבר את גב הגמל. זאת, לאחר ביזוי הכנסת בשבועיים האחרונים בזמן שחברי האופוזיציה רצו לעתור לבג"ץ נגד חוקים שהכנסת אישרה".

שקד הוסיפה כי על האופוזיציה "להחליט האם היא הולכת על מסלול של חקיקה או למסלול עוקף כנסת. אי אפשר לקבל מצב שמפלגה ביד אחת מגישה עתירות נגד הליכי חקיקה בכנסת ומצד שני מבקשת לקדם חוקים בכנסת". השר לוין הוסיף כי "חברי האופוזיציה ממשיכים להתנהל כאחרוני העסקנים כאשר הם יושבים בכנסת ומבקשים לשים את בג"ץ מעל הכרעת העם. אני מקווה שהצעד שאנו נוקטים בו היום יגרום להם לשוב לדרך הגיונית ומכבדת של התנהלות בכנסת".

יריב לוין במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
גינה את התנהגות האופוזיציה. השר לוין במליאת הכנסת, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון כינה את הודעתם של השניים "ניצול ציני של אירוע טרור טרגי למטרותיה הפוליטיים של הקואליציה. השרה שקד הודיעה כבר לפני שבועיים שיש בכוונתה למנוע כל דיון בהצעות חוק של האופוזיציה ללא קשר להצבעה היום. זה לא מרתיע ולא מפחיד אותנו".

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד מסר: "מי שקבע מתי יהיו הדיון וההצבעה עליו היתה הקואליציה, בידיעה ברורה שכמה מחבריה נמצאים בהלוויה של רזיאל שבח ז"ל. לא הייתה לה שום בעיה להזיז את הדיון לזמן אחר. האופוזיציה תכננה מראש דיון קצר, ובכל מקרה ההצבעה היתה בשעה שבה הח"כים לא היו מספיקים לחזור. אני מציע לחברי הקואליציה להתבייש בחוקים הרעים שהם מעבירים לצרכים פוליטיים, במקום לבקר אותנו על דברים שהם עצמם אחראים להם".

מטרת האופוזיציה הייתה "להביך" את הקואליציה שבאותה שעה טרם גייסה רוב להצבעה. חברי כנסת מהקואליציה - וכן ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הפועלת כסיעת יחיד - משכו זמן על דוכן הנאומים, מה שאפשר לקואליציה להשיג את הרוב הדרוש להצבעה.

כך אישרה מליאת הכנסת את החוק בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 62 תומכים מול 38 מתנגדים. בהמשך הצביעו שרי הממשלה על אישור מינויו של ליצמן וזה הועבר לאישור המליאה, שהצביעה בעד השבת סמכותו במשרד הבריאות.

(עדכון ראשון: 17:29)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עם מרכז האופוזיציה יואל חסון במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק המרכולים, 9 בינואר 2018. מערכת וואלה!
מחה על "ניצול ציני של אירוע טרור". ח"כ חסון במליאה, שלשום/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully