וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הלשכה נגד המתמחים: "שיפגינו כל ערב, בקומה 16 אני לא שומע"

2.1.2018 / 17:54

עו"ד אפי נוה תועד במסיבה לרגל השנה החדשה, כשהוא מתייחס בביטול להפגנות המתמחים בעריכת דין, על הבחינה עם שיעור העוברים הנמוך אי פעם. "בקומה השנייה יש שכן שאני לא סובל, הוא מתחנן שאתן להם פקטור. אני רוצה שיבואו כל ערב להציק לו"

אתר רשמי

יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, התייחס בביטול למחאתם של המתמחים בעריכת דין נגד בחינת ההסמכה האחרונה, במועד דצמבר - שבה שיעור העוברים בהצלחה היה הנמוך אי פעם, ובפרט להפגנות שערכו המתמחים מול ביתו מאז פרסום תוצאות בחינת ההסמכה.

"לגבי המתמחים שנכשלו", אמר נוה במהלך מסיבה של הלשכה לרגל השנה האזרחית החדשה, "יש לי שכן בקומה השנייה שאני לא סובל אותו. הם מפגינים לו כבר פעמיים מול החלון. אני בקומה 16, כבר לא שומע אותם. הוא אומר לי 'תן להם כבר פקטור! עזוב אותי מהם, הרגו אותי'. אני רוצה שהם יבואו כל ערב להציק לו", אמר נוה.

אפי נווה, יו"ר לשכת עורכי הדין על מחאת המתמחים: "שיבואו להפגין כל ערב". אתר רשמי
"אני בקומה 16, כבר לא שומע אותם". נוה במהלך דבריו במסיבה/אתר רשמי

כאלפיים מתמחים שלחו בשבוע שעבר מכתב חריף בעניין לשרת המשפטים, איילת שקד, ולראש הוועדה הבוחנת, שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון.

במכתב שנשלח על ידי עורך הדין אילן בומבך, נטען כי בבחינה ניתן זמן בלתי סביר לענות על שאלות, וכי היא התמקדה בנושאים שוליים ואזוטריים. העתק מהמכתב נשלח גם ליו"ר הלשכה נוה. המתמחים ביקשו להיפגש עם שקד ואלרון כדי לשטוח את טענותיהם, ומאיימים לפנות לבית המשפט אם לא ייענו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
איילת שקד, כנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
במשרדה השיבו למתמחים בשלילה, משום שאין לה סמכות לתת פקטור. השרה שקד/ראובן קסטרו

במקביל, פנה לשקד יו"ר שדולת המתמחים בכנסת, ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), וביקש כי תפעל "לנרמל" את הציונים על ידי מתן פקטור, שהיה נותן תוספת רוחבית של כמה נקודות, שתעלה את שיעור העוברים. ממשרד המשפטים השיבו בשלילה, משום שלשרה שקד אין סמכות לתת פקטור.

שיעור המעבר בבחינות ההסמכה האחרונות עומד על 34% בלבד. הקשחת הבחינות נחשבת אינטרס מובהק של הלשכה, וזאת כדי להיאבק ב"הצפת" מקצוע עריכת דין - שפוגעת ביוקרתם ובפרנסתם של אלו שכבר עוסק בו.

לשכת עורכי הדין: "הדברים נאמרו בהומור"

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה לדבריו של נוה נגד המתמחים: "מדובר במסיבת סוף שנה של הלשכה שבה עסקנו בעיקר בחגיגות. הדברים נאמרו באופן הומוריסטי וטוב יהיה אם יישארו בקונטקסט הזה ולא ינסו להשתמש בהם כדי להמשיך ולהטיל רפש בלשכה.

"חבל שאין התייחסות בתקשורת לאותם מתמחים שמתיימרים להיות עורכי דין אשר משתמשים בקללות ודברי נאצה בסמסים, במיילים, בהפגנות בלתי מרוסנות וכיוצא בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully