וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפן חדר לנמל התעופה בן גוריון – והטיסות הופסקו לזמן קצר

13.12.2017 / 8:23

למשך רבע שעה נסגר נתב"ג לנחיתות ולהמראות, בשל רחפן שחדר לשטח האווירי. המשטרה וצוותי ביטחון עורכים חיפושים אחר מפעיל הרחפן, ורשות שדות התעופה הבהירה כי "תופעת הרחפנים מהווה סכנה למטוסים"

רחפן DJI ספארק. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
סכנה לביטחון המטוסים. רחפן/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

רחפן חדר סמוך לחצות, לשטח האווירי של נמל התעופה בן גוריון, וגרם לסגירתו לנחיתות והמראות לרבע שעה, כך עדכנה הבוקר (רביעי) רשות שדות התעופה. ברשות הדגישו כי "תופעת הרחפנים במרחב נמל התעופה מהווה סכנה למטוסים". המשטרה וצוותי הביטחון מחפשים אחר מפעיל הרחפן, והודעה הועברה לחוקר הראשי במשרד התחבורה ולרשות התעופה האזרחית.

בחודש שעבר התפרסם דוח מיוחד של מבקר המדינה, בו קבע השופט בדימוס יוסף שפירא כי הממשלה מתעכבת בהיערכות לאיום הרחפנים, וכי עדיין אין מדיניות ברורה בנושא.

הממצאים בדוח מדאיגים: עד סוף 2017 יגיע מספר הרחפנים האזרחיים בישראל לכ-20 אלף. ניתן לרכוש אותם בקלות יחסית באינטרנט ולהפעיל אותם ללא הכשרה מוקדמת, מכל מקום וללא אמצעים מיוחדים. מצב זה מעלה כמה חששות כבדים: כאוס בשמי הארץ ושימוש ברחפנים על ידי גורמי טרור או פשיעה. סגן מפכ"ל המשטרה, ניצב זוהר דביר, אמר בעבר כי "האיום הוא כאן ועכשיו. מגוון תרחישי האיום הוא עצום וחשוב להתייחס לכך במלוא העוצמה והנחישות".

עוד בוואלה! NEWS:
בשל מחלוקת בקואליציה: נדחה בחודש החוק על הגבלת סמכויות המבקר
"סיכון לביטחון המדינה": הממשלה הזניחה את הטיפול באיום הרחפנים
רקטה שוגרה מעזה לישראל; צה"ל תקף מתחם צבאי של חמאס בדרום הרצועה

רחפן. ShutterStock
הרשויות עסוקות בגלגול האחריות מהאחת לשנייה. רחפן/ShutterStock

בצה"ל הגדיר סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף יאיר גולן את האיום כ"בעל יכולות מגוונות" ובחיל האוויר תואר איום הרחפנים כאיום בעל "פוטנציאל נזק הולך וגדל.

הבעיה העיקרית נעוצה בעובדה שאף גוף לא מוכן לקבל את האחריות לטיפול באיום המתעצם. לפי ממצאי הדוח, צה"ל, המשטרה ורשות התעופה האזרחית משליכים את האחריות בנושא הרחפנים זה על זה. עד היום, טרם התקבלה החלטה בקבינט בנושא. בדיון שנערך במועצה לביטחון לאומי (מל"ל) במאי 2015 סוכם כי "אין גוף אחד הרואה את עצמו אחראי לטיפול בנושא".

המשטרה טענה כי האחריות למרחב האווירי של ישראל נתונה בידי צה"ל, בעוד שבצבא טענו כי ככל שמדובר בכלים שאינם חוצי-גבולות – אין אחריות לצה"ל. בשל הוואקום שיוצר מצב זה, קבע המבקר, "גדל הסיכון לפגיעה בביטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully