וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק המורים נמשך: מחר שביתה בעשרות תיכונים בצפון ובמשולש

6.12.2017 / 17:45

ארגון המורים העל יסודיים הודיע על השבתת הלימודים מחר בחינוך העל יסודי באצבע הגליל, במחוז חיפה ובאזור המשולש. בנוסף, לא יתקיימו הלימודים ברשתות עתיד, צביה, ורשת תיכוני תל אביב, זאת במסגרת מאבק המורים על שכרם

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

ארגון המורים העל-יסודיים מחריף את מאבקו והודיע על השבתת הלימודים מחר (חמישי) בחטיבות העליונות באצבע הגליל, בחיפה והמשולש, וכן בכמה מרשתות בתי הספר העל יסודיים ברחבי הארץ. השביתה באה במסגרת מחאה הארגון על שכר המורים ותנאי העסקתם. במחאה על תנאי העסקתם ושכרם.

במסגרת השביתה, לא יתקיימו מחר לימודים ביישובים אום אל-פחם, אלוני הבשן, אלונים, באקה אל-גרביה, בוקעאתא, ביר אל-מכסור, בסמת טבעון, גבעת ברנר, ג'לג'וליה, ג'ש (גוש חלב) , ג'ת, גבעת חביבה, דאלית אל-כרמל, דפנה, זמר, חורפיש, חספין, חצור הגלילית, טובא-זנגריה, טייבה, טירה, טירת כרמל, טמרה, יונתן, כפר בלום, כפר ברא, כפר ברטעה, כפר גלים, כפר ימה, כפר מוסמוס, כפר מועאויה, כפר סאלם, כפר קאסם, כפר קרע, מג'דל שמס, מירון, מסעדה, מעלה עירון, נוב, נטור, נשר, סאסא, ע'ג'ר, עיינות, עמיר, עספיא, ערערה, פקיעין (בוקייעה), צפת, קלנסווה, קצרין, קריית טבעון, קריית שמונה, רמת ישי, רמת מגשימים, שדה יעקב, שפרעם, ותל חי.

בנוסף, לא יתקיימו הלימודים ברשתות בתי הספר: עתיד, צביה, ורשת תיכוני תל אביב.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן והמלך עבדאללה: "ההכרה בירושלים תועיל לארגוני הטרור"
הסימנים שצריכים להדאיג את ביטן: לאן הולכת חקירת תיק ראשל"צ
אחרי שהכפיש בפייסבוק: תושב יפצה את ראשת העיר ברבע מיליון שקל

כיתה ריקה בעקבות שביתת מרצים במכללת עמק יזרעאל , 12 במרץ 2017. אגודת הסטודנטים, מערכת וואלה! NEWS
שביתה באצבע הגליל, המשולש ובחיפה/מערכת וואלה! NEWS, אגודת הסטודנטים

היום השבית ארגון המורים את הלימודים בכ-80 בתי ספר בצפון. מהארגון נמסר כי הם שומרים את הזכות לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותם.

לפני יומיים הודיע הארגון על ביטול המבחנים בכל הארץ. אם המצב יימשך, העיצומים החדשים מעמידים בסיכון את בגרויות החורף. מוקדם יותר הודיע הארגון על השבתת בתי ספר באזור הצפון, ביישובים אחרים מהשביתה שתתקיים מחר. העיצומים באים על רקע מאבק הארגון על תנאי העסקת המורים בתיכונים ועל משכורותיהם. מארגון המורים נמסר אתמול כי עדכונים לגבי המשך הצעדים יימסרו בהתאם להתפתחות המשא ומתן בין הארגון והאוצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שביתה בתיכון אהל שם, רמת גן 12 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
חשש לבגריויות החורף בעקבות השביתות/מערכת וואלה! NEWS, -

בלב המחלוקת עומדת שאלת העלאת שכר המורים וחידוש ההסכם הקיבוצי שפג תוקפו בדצמבר בשנה שעברה. המשא ומתן על הסכם חדש החל בינואר השנה. לדברי יו"ר הארגון רן ארז, באוצר התגבשה הסכמה על העלאת שכר המורים החדשים ל-8,000 שקלים, אבל למורים הוותיקים הוצעה העלאה של 60 שקלים. לדבריו, "במשרד האוצר רוצים לממן את המורים החדשים על חשבון המורים הוותיקים".

ברקע המחאה, שיגרו אמש מועצת התלמידים והנוער הארצית ופורום ועדי ההורים היישוביים מכתב חריף לשרי האוצר והחינוך וכתבו בו כי "במידה ועד סוף חופשת חנוכה לא תיפתר הסוגיה, אנו נצטרף למאבק המורים, נשבית את הלימודים ונצא בהפגנת ענק מול קריית הממשלה".

"אין דרך אחרת להגיד את זה", אמר יו"ר מועצת התלמידים הארצית יובל חלביה, "המורים צודקים. לא ייתכן מצב שבו במשך חודשיים מתנהל משא ומתן על שכרם באדישות ובסחבת מיותרת ומתמשכת. אנו קוראים לשרי האוצר והחינוך לגלות מנהיגות ולפתור את המשבר".

"על שר החינוך להציב אולטימטום בישיבת הממשלה הקרובה על מנת להעלות את שכר המורים ולשפר את תנאיהם", הוסיף חלביה. פז כהן, יו"ר פורום ההורים הישוביים, אמר כי "שביתת המורים תיצור צלקות בתעודות הבגרות של תלמידי ישראל. הממשלה וארגון המורים חייבים לגלות את האחריות והבגרות המצופה בהם – לגלות מנהיגות ולהפסיק כל פגיעה בתלמידים באפן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully