וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "זהותנו הלאומית ההיסטורית מקבלת היום ביטוי משמעותי"

6.12.2017 / 12:49

לקראת ההכרזה של נשיא ארה"ב טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, אמר ראש הממשלה כי "הזהות הזו מקבלת ביטויים חשובים בכל יום, אבל במיוחד היום". בכיר בבית הלבן: "זו הכרה במציאות"

צילום מתוך הפייסבוק של בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי "הזהות ההיסטורית הלאומית שלנו מקבלת ביטויים חשובים בכל יום, אבל במיוחד ביום הזה", זאת על רקע כוונת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, ולהודיע על כוונתו להעביר אליה את השגרירות האמריקנית בארץ. בסרטון שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, הוסיף נתניהו: "יהיה לי משהו להוסיף לזה בהמשך היום, בנושא שקשור בירושלים".

בכיר בבית הלבן אמר הלילה כי טראמפ יישא הערב ב-20:00 נאום בנושא. לדברי הבכיר, "אנחנו רואים זאת הכרה במציאות. גם מבחינה היסטורית, זו הבירה של העם היהודי ושל האמונה היהודית מימים ימימה. גם בעת המודרנית, זה מקום מושבה של הממשלה, של כמעט כל משרדי הממשלה ושל בית המשפט העליון".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נואם בועידת הדיפלומטים ה- 6 של הג'רוזלם פוסט, 6 בדצמבר 2017. רויטרס
נתניהו בנאומו בכנס הג'רוזלם פוסט, מוקדם יותר היום/רויטרס
sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

במקביל, בניסיון לרכך את ההתנגדות הפלסטינית למהלך, הנשיא טראמפ צפוי להודיע לראשונה מאז נכנס לתפקידו על תמיכה עקרונית בפתרון שתי המדינות. "עיכוב ההכרה בירושלים כבירת ישראל לא תרם דבר לקידום השלום בשני העשורים האחרונים", אמר הבכיר בממשל בתדריך שכינס הבית הלבן לקראת ההכרזה הצפויה. "הנשיא טראמפ מוכן לתמוך בפתרון שתי המדינות לסכסוך, אם שני הצדדים יסכימו על כך. הוא גם מכיר בכך שהגבולות הספציפיים של הריבונות הישראלית בירושלים ייקבעו במשא ומתן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ, 22 במאי 2017. רויטרס
נתניהו וטראמפ/רויטרס
שגרירות ארצות הברית. AP
שגרירות ארצות הברית בישראל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully