וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאות ייסגרו – רק מקרי חירום יטופלו: מדריך לשביתת הרופאים

28.11.2017 / 18:27

ביום רביעי יושבתו למשך יממה כל בתי החולים ומרפאות קופות החולים ברחבי הארץ, במחאה של ההסתדרות הרפואית נגד משרד הבריאות. בתי החולים יופעלו במתכונת של שבת וחג, ומקרים חריגים יידרשו לקבל אישור ועדה

שביתה במרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה באר שבע. 11 באוגוסט 2016. בני בן סימון
שביתה בבית החולים סורוקה בבאר שבע/בני בן סימון

בתי החולים ומרפאות הקהילה ישבתו מחרתיים (רביעי) לשביתת אזהרה בת 24 שעות, מהשעה 7 בבוקר ועד 7 בבוקר למחרת. השביתה מגיעה בהמשך להכרזת ההסתדרות הרפואית בישראל על סכסוך עבודה בשבוע שעבר, לטענתה "במטרה למנוע פגיעה קשה ברופאים על ידי הטלת מגבלות על העסקתם באצטלה של הגברת התחרות בין הקופות, וקריאה למשרד הבריאות להקפיא ולבטל את הנחיות המשרד נגד הרופאים, ולקיים בדחיפות משא ומתן עם ההסתדרות הרפואית".

עוד בוואלה! NEWS:
העיצומים נמשכים: ארגון המורים ישבית מחר את תיכוני רשת אורט
ארגון המורים הכריז שביתה - בבתי ספר שגם כך בחופשה
ארגון המורים: הלימודים בבתי הספר העל יסודיים יושבתו מחר

מדוע הרופאים שובתים?

מההסתדרות הרפואית נמסר כי ההנחיות אליהן מכוונות הדרישות כוללות איסור קליטת רופאי משפחה, ילדים וגינקולוגיה עד תחילת 2018, ודרישה להעביר למשרד הבריאות, בבקשות חריגות לקליטת רופאים אלה, פרטים סודיים על שכר הרופאים, תנאי העסקתם ופרטי מטופלי עבר.

"בחלוף הימים הקבועים בחוק, ומשלא נענו דרישותינו על ידי משרד הבריאות, ולא הוקפאו ובוטלו ההגבלות, אנו מודיעים כי ביום רביעי תתקיים שביתת אזהרה", נמסר מההסתדרות הרפואית. "השביתה תכלול את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ".

חדר ניתוח. רויטרס
השביתה תכלול את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ/רויטרס

מי שובת?

במהלך השביתה יעבדו בתי החולים בתורנות שבת חג, מרפאות החוץ ישבתו, אך יינתנו שירותים חירום בהם שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים.

איך יטופלו מקרים חריגים?

תוקם ועדת חריגים ליום השביתה, שתורכב ממנהל מחלקת הקדמה שיתפקד כיו"ר הוועדה, נציג חדרי ניתוח ונציג הוועד.

בנוסף, יוקמו ועדות חריגים ארצית ועליונה שתשמשנה ערכאות ערר על הוועד המקומית. מתן טיפולי הפריה ייבחן באופן פרטני על ידי ועדת החריגים, שתדון בכל מקרה לגופו, אך באין החלטה אחרת של ועדת החריגים – הם יושבתו. כמו כן, יושבתו כל שירותי השירות רפואי הפרטי. מנהלי בי"ח, רופאי צה"ל, משרד הביטחון, המשטרה ושרות בתי הסוהר לא ישבתו.

האם קופות החולים ישבתו גם הן?

השביתה תכלול גם את מרפאות הקהילה של קופות החולים ולשכות הבריאות. עם זאת, לא ישבתו מכוני הגסטרו לפעולות שלא ניתן לדחות, טיפולי יום, אונקולוגיה וסקירות מערכות מאוחרות לנשים בהיריון. במסגרת השביתה ישבתו הרופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאי בתי הספר, רופאים העובדים במשרד ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים וכן רופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים.

(עדכון ראשון: יום שני 27 בנובמבר, 17:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully