וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים הכריז שביתה - בבתי ספר שגם כך בחופשה

23.11.2017 / 19:44

כחלק מהעיצומים על רקע המחלוקת עם משרד האוצר סביב העלאת שכר המורים, הודיע הארגון על השבתת בתי הספר העל-יסודיים של הרשת ביום שישי - שבו התלמידים לא נדרשים להגיע לבית ספר, בשל אירוע של התנועה

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

ארגון המורים הודיע הערב (חמישי) על שביתה ברשת "בני עקיבא" מחר, על אף שזו ממילא לא מקיימת לימודים בשל אירוע שנקבע מראש. ארגון המורים הודיע כי הלימודים יושבתו בחינוך העל-יסודי בכיתות י' עד י"ב בבתי הספר ובישיבות התיכוניות שבבעלות הרשת. אלא שממילא לא מתקיימים לימודים באופן גורף ברשת, עקב "שבת ארגון" – אירוע המציין את מעבר חניכי "בני עקיבא" לשכבת גיל חדשה. בהודעה שהפיצה התנועה לציבור הלומדים נמסר להורים ולתלמידים כי הם בעיצומו של "חודש הארגון" בתנועה (ששיאו הוא סוף השבוע של "שבת ארגון", ד"י) ולשם כך, במהלך השבוע יהיו ימים שבהם לא יתקיימו לימודים כמו יום שישי וראשון הקרוב.

המורים מחאו על הודעת הארגון שהודיע בעמוד הפייסבוק שלו על שביתה ברשת, מה שלא יצדיק את ניכוי היום משכרם. "בהרבה ישיבות ואולפנות לא לומדים בכלל בימי שישי כל השנה, לא רק מחר", כתב אחד המורים. מורה נוסף כתב: "גם היום לא התקיימו לימודים עקב פעילות 'לילה לבן' לקראת שבת ארגון בעיר פתח תקווה". ואילו מורה שלישי ציין: "מצחיק. מחר ממילא יש חופשה ברשת בני עקיבא לרגל שבת ארגון, היום החניכים בלילה לבן, לכן לא תהיה הצדקה לניכוי היום מהשכר".

בשבוע האחרון הודיע ארגון המורים על שביתות נקודתיות בערים שונות, ואילו ההודעה שיצאה הערב התייחסה להשבתת הרשת כולה. זאת, על רקע המחלוקת עם משרד האוצר על העלאת שכר המורים וחידוש ההסכם הקיבוצי שפג תוקפו בדצמבר בשנה שעברה, ומאז לא חודש. האוצר הודיע כי יסכים להעלאת שכר המורים החדשים ל-8,000 שקל והם מתעקשים על העלאה גם למורים הוותיקים.

שביתה בתיכון אהל שם, רמת גן 12 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
תיכון אהל שם ברמת גן במהלך שביתת ארגון המורים, החודש/מערכת וואלה! NEWS, -

ארגון "יציגים" המאגד עובדי הוראה כינה את הודעת ארגון המורים "הפייק של השביתה". מטעם הארגון נמסר עוד כי "פעם נוספת ארגון המורים בראשות רן ארז מוכיח עד כמה הוא מנותק ועד כמה הגרלת השביתה היומית שלו אינה למען עובדי ההוראה אלא למען כותרות בתקשורת לרגל מערכת הבחירות לראשות הארגון בה רן ארז מתמודד מול רן ארז". לטענתם, "רק אתמול הצטלם שר החינוך לרגל שבת הארגון של רשת בני עקיבא שבעקבותיה תלמידי הרשת לא מגיעים ללימודים סדירים בימים שישי וראשון במרבית מוסדות החינוך על איזה שביתה בדיוק ארגון המורים מודיע?".

במשרד החינוך אישרו כי לא יתקיימו לימודים באופן גורף ברשת "בני עקיבא".

מארגון המורים נמסר: במידה ויתברר ואכן מחר לא מתקיימים לימודים ברשת בני עקיבא, יקיימו שביתה ביום אחר.

עוד באותו נושא

ארגון המורים משבית היום את הלימודים בתיכונים

לכתבה המלאה
התכתבויותשל מורים שאומרים שממילא לא מתקיימים לימודים מחר ברשת בני עקיבא בעקבות שבת ארגטן. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
התכתבות ווטסאפ בין מורים לאחר ההודעה על השבתת רשת "בני עקיבא"/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully