וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסדר הטיעון עם מיסז'ניקוב: "מתחרט. לא פעלתי מתאוות בצע"

21.11.2017 / 11:56

שר התיירות לשעבר יישלח ל-15 חודשי מאסר בפועל, לאחר שבית המשפט אישר את הסדר הטיעון שחתמה עמו הפרקליטות. בנוסף, הוא נקנס ב-70 אלף שקלים. "הייתי שר חדש והייתי נלהב. פעלתי מחוסר ניסיון", טען מיסז'ניקוב

צלמי וואלה!NEWS

בית משפט השלום בתל אביב אישר הבוקר (שלישי) את הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב. השר לשעבר הודה בעבירה של מרמה והפרת אמונים, ובהתאם להסדר נגזרו עליו 15 חודשי מאסר וקנס של 70 אלף שקלים.

מיסז'ניקוב הודה כי פעל בניגוד עניינים חמור כשהוביל את תמיכת משרד התיירות, בתקציב של כמיליון שקל, בפסטיבל הסטודנטים "פאנג'ויה" באילת ב-2010. במקביל המליץ למארגנים להעסיק בהפקת הפסטיבל את יוליה רוט, שעמה ניהל מערכת יחסים קרובה ומוצנעת.

השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בהארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
"מקבל אחריות ומתחרט". מיסז'ניקוב/ניב אהרונסון

"העבירה שבה הודה הנאשם, אין ספק שהיא אחת העבירות המרכזיות במאבק בשחיתות שלטונית, שבבסיסה ערכים חברתיים של שמירה על אמון הציבור בעובדי ציבור, של טוהר המידות של עובדי ציבור, ושל האינטרס הציבורי עליו מופקד עובד הציבור", אמר השופט צחי עוזיאל. "היא עבירה חמורה, המחייבת בנסיבות שפורטו בכתב האישום, תגובה עונשית הולמת".

עוד הוסיף השופט, שאישר את הסדר הטיעון, כי "בענייננו מדובר בגורם הבכיר ביותר במשרד התיירות, אשר ניצל את רום מעמדו ופעל בניגוד עניינים מהותי ובוטה בנושא שבתחום עיסוקו, במטרה לקדם רווחים כספיים למי שניהלה איתו קשר קרוב ומוצנע. לצד החומרה המתוארת, יש להביא בחשבון את נטילת האחריות של הנאשם, חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות, ואת יתר נסיבותיו האישיות עליהן עמדה ההגנה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מיסז'ניקוב עצמו ביקש את זכות הדיבור ואמר: "אני לוקח אחריות על הטעות בשיקול הדעת ומתחרט על זה. הטעות נעשתה מתוך התלהבות יתר. מתוך כנראה חוסר ניסיון, הייתי שר חדש. מתוך רצון שהפרויקט הזה, שהיה בין הראשונים, יצליח. זו היתה טעות בשיקול הדעת. לא עשיתי כלום בזדון ובמרמה לשם רדיפת בצע. אני רחוק מלהיות איש מושחת. באף מקרה נוסף לא חזרה על עצמה המעידה הזו. אין כאן שום דפוס".

סטס מיסז'ניקוב שר התיירות בכנס ההתאחדות המלונאים, ספטמבר 2012. דרור עינב
אושר הסדר הטיעון. מיסז'ניקוב/דרור עינב

מיסז'ניקוב התייחס גם לחשדות שנותרו מחוץ לכתב האישום - שוחד ושימוש בקוקאין – וכן לעובדה שהפרשה הוזכרה לצד פרשת השחיתות בישראל ביתנו, אף שמדובר בתיקי חקירה נפרדים. "בשלוש השנים האחרונות שמי שורבב לפרשת שחיתות שלטונית גדולה", אמר. "בשמי הודבקו חשדות בעבירות קשות שלעולם לא ביצעתי ושהופרכו סופית על ידי רשויות החוק, אך הדבר פגע קשות במצבי החברתי, הכלכלי והבריאותי של כל בני משפחתי. עברנו גיהינום עלי אדמות ואני לא מאחל דבר כזה אפילו לשונאים הכי גדולים שלי".

עו"ד יובל ששון ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות', המייצג את מיז'סניקוב, מסר לאחר הדיון בבית המשפט היום כי מרשו "לקח את מלוא אחריות על העבירה שביצע לפני כמעט 8 שנים בתחום ניגוד עניינים, בהיותו שר חדש, תוך הפעלת שיקול דעת מוטעה". עו"ד ששון בירך על כך ש"רשויות אכיפת החוק השתכנעו שזאת היתה המעידה היחידה של מיסז'ניקוב, ושהוא לא היה מעורב בשום מעשי שוחד, מרמה ואחרים, שלצערנו הרב הודבקו לו לשווא, ליוו אותו במשך שלוש שנים האחרונות ופגעו קשות בו, במשפחתו ובכל מהלך החיים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully