וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת ממשל טראמפ: נשקל מינוי חוקר מיוחד לפרשות קלינטון

14.11.2017 / 8:09

התובע הכללי הנחה גורמים בכירים לבחון סוגיות שהעלה חבר קונגרס רפובליקני, בהן פרשת המיילים, עסקת אורניום עם רוסיה והדלפות ראש ה-FBI לשעבר. זאת במקביל לחקירה המתנהלת סביב קשרי רוסיה ומקורבי הנשיא

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

התובע הכללי של ארצות הברית, ג'ף סשנז, שוקל למנות חוקר מיוחד שיבדוק את התנהלות "קרן קלינטון", וכן נושאים נוספים שבהם הייתה קשורה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות בשנת 2016 - כך דיווח הלילה (שלישי) הוושינגטון פוסט. לפי הדיווח, סשנז כבר פנה לתובעים בכירים לבדוק כמה מן הנושאים הללו ולדווח לו חזרה על הממצאים.

תחילתו של הסיפור בחודש יולי, אז פנה יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים, רוברט גודלט, ללשכתו של סשנז וביקש ממנו לחקור כמה פרשות, ובהן: הטיפול של ה-FBI בחקירת השימוש של הילרי קלינטון בשרת מיילים פרטי וכן עסקת המכירה של חברה קנדית לייצור אורניום לממשלת רוסיה בעת שהיא כיהנה כשרת החוץ.

אותה עסקה דרשה אישורים של תשע סוכנויות ממשל, כולל מחלקת המדינה. ב-2015 דווח בניו יורק טיימס כי במקביל לקידום העסקה, יו"ר חברת "אורניום 1" תרם 2.35 מיליון דולר לקרן קלינטון.

לקריאה נוספת בנושא
עסקת אורניום וחקירת ה-FBI: בדיקות חדשות נגד קלינטון בקונגרס
טראמפ: "לחקור את עסקת האורניום של משפחת קלינטון עם רוסיה"

הילרי קלינטון בסיאול, קוריאה הדרומית, אוקטובר 2017. רויטרס
פרשת המיילים לא מרפה ממנה. קלינטון/רויטרס

עוד דרש גודלט לחקור ההדלפות משיחותיו של ג'יימס קומי, ראש ה-FBI המפוטר, עם הנשיא דונלד טראמפ, וביקש כי סשנז ימנה לשם כך חוקר מיוחד, במקביל לחקירה של רוברט מולר, שבודק את ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות.

מולר מונה לתפקידו על ידי סגן התובע הכללי, רוד רוזנשטיין, לאחר פיטוריו של קומי. זאת אחרי שסשנז פסל את עצמו מטיפול בחקירת הקשרים עם רוסיה מאחר שלא דיווח על מפגשים שקיים עם שגריר רוסיה לשעבר סרגיי קיסליאק. המהלך הזה הכעיס מאוד את טראמפ, שזעם על סשנז, תקף אותו כמה פעמים בטוויטר, ושקל לפטרו.

הלילה השיב עוזרו של סשנז ליו"ר הוועדה בבית הנבחרים, שדרש את מינויו של החוקר המיוחד הנוסף, וכתב כי "תובעים פדרליים בכירים הונחו לבחון את הסוגיות שעלו במכתבך". עוד נכתב, כי על אותם תובעים יהיה "לדווח ישירות לתובע הכללי ולסגנו ולגבש המלצות אילו מבין הנושאים שנתונים לחקירה צריכים להיפתח, אילו נושאים דורשים משאבים נוספים, ואם נדרש מינוי של חוקר מיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully