וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד המלוכלך של א-רקה: ההסכם שאפשר למאות לוחמי דאעש להימלט

הסכם שנחתם בין ארגון "המדינה האסלאמית" למדינות הקואליציה בראשות ארצות הברית, איפשר למאות מלוחמי הארגון ובני משפחותיהם להימלט מהעיר הסורית, כך חשף ה-BBC. "קצין מערבי נכח במשא ומתן אך לא לקח בו חלק פעיל", אמר דובר הקואליציה

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

מאות לוחמים של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בא-רקה שבסוריה נמלטו מהעיר בחסות הסכם סודי אשר נחתם עם הקואליציה בהובלת ארצות הברית - כך חשף אמש (שני) ה-BBC הבריטי. הלוחמים ובני משפחותיהם, כולל מפקדים בכירים ולוחמים זרים, הוסעו למקום מבטחים יחד עם כמויות רבות של כלי נשק ותחמושת. מדינות הקואליציה ובראשותן ארצות הברית סירבו להודות בחתימת הסכם עם דאעש אך אישרו את דבר קיומו לאחר שעומתו עם הפרטים.

ה-BBC שוחח עם עשרות אנשים שנסעו בשיירות אשר הובילו את לוחמי דאעש מאזור הלחימה בא-רקה, וכן עם כמה נהגים אשר דיברו על הפחד שאחז בהם עת נכנסו לעיר ופגשו לראשונה בלוחמים, במה שכינו "מסע לגיהנום וחזרה".

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: ארה"ב שיטחה את א-רקה כמו שהחריבה את דרזדן ב-1945
סיבוב ניצחון בכיכר הטרור: תיעוד מהאוויר מבירת דאעש המשוחררת

הריסות בעיר א-רקה, סוריה, 18 באוקטובר 2017. רויטרס
הריסות בעיר א-רקה בעקבות הלחימה בדאעש/רויטרס

"היינו אמורים להיכנס יחד עם הכוחות הדמוקרטיים הסוריים, אך לבסוף נכנסנו לבד", סיפר אחד מנהגי השיירה והוסיף כי לוחמי דאעש מילכדו את המשאיות, למקרה שמשהו בעסקה ישתבש: "אפילו הנשים והילדים חגרו על עצמם חגורות נפץ".

נהג נוסף אמר כי השיירה מנתה יותר מ-50 משאיות, 13 אוטובוסים וכמאה כלי רכב של הארגון עצמו. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים שנתמכו בידי ארצות הברית, אסרו על הנפת דגלי דאעש מעל הרכבים, זאת כיוון שלא רצו שהשיירה תיראה כמו ניצחון של ארגון המדינה האסלאמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לוחמי הכוחות הדמוקרטים הסורים מסמנים את האות V כאשר השיירה עוברת בעין עיסא, סוריה 17 באוקטובר 2017. רויטרס
הכוחות הסוריים הדמוקרטיים בא-רקה/רויטרס

בחודש מאי תיאר שר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס, את הלחימה בדאעש כ"מלחמת השמדה". כמו כן אמר כי לוחמים זרים לא יורשו לחזור למדינותיהם: "לא נאפשר ללוחמים זרים לחזור לצפון אפריקה, לאירופה, לאמריקה, לאסיה ולאפריקה", הצהיר. חרף דבריו של מאטיס, נהגים שלקחו חלק בשיירה סיפרו כי הצטרפו אליה לוחמים זרים רבים, מצרפת, טורקיה, אזרבייג'אן פקיסטן, תימן, סין, תוניסיה ומדינות נוספות.

הכוחות הדמוקרטיים הסוריים הכחישו את קיום ההסכם עם דאעש, אך בקואליציה אישרו את טענות ה-BBC. דובר הקואליציה, קולונל ראיין דילן, הצהיר כי על אף שגורם צבאי מערבי אכן היה נוכח במשא ומתן, הוא לא לקח בו חלק פעיל. הוא טען עוד כי רק ארבעה לוחמים זרים עזבו את א-רקה ושהם נעצרו על ידי הכוחות הסוריים לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully