וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך צ'ארלס: "היהודים מאירופה גורמים לצרות הגדולות ביותר"

במכתב שכתב לאחד ממכריו פני כ-30 שנה, ונחשף רק עכשיו, אמר יורש העצר הבריטי כי "איך אפשר למגר את הטרור ללא חיסול הסיבות אליו?". להגנתו, טען דוברו כי אלו היה עמדות הגורמים הערביים שפגש במהלך סיור במזרח התיכון

מערכת וואלה!

הנסיך צ'ארלס האשים את "זרם היהודים הזרים" במשברים במזרח התיכון וקרא לארצות הברית "להשתלט על הלובי היהודי" – כך עולה ממכתב שכתב ב-1986 ופורסם היום (ראשון) בדיילי מייל. במכתב ששלח לחברו לורנס ואן דר פוסט, הנסיך טען כי הגירת יהודי אירופה באמצע המאה שעברה "סייעה ליצירת בעיות רבות" במזרח התיכון.

"אני עכשיו מעריך כי ערבים ויהודים הם כולם עמים שמיים במקור, וזהו זרם הזרים, יהודי אירופה (במיוחד מפולין, הם אומרים), שגרם לצרות הגדולות ביותר", כתב. "אני יודע שיש הרבה נושאים מורכבים, אבל איך אפשר למגר את הטרור ללא חיסול הסיבות אליו?". עוד כתב צ'ארלס, כי "יש כמה נשיאים אמריקנים שיהיה להם את האומץ לקום ולעמוד מול הלובי היהודי בארצות הברית? אני בטח אהיה נאיבי, אני מניח".

עוד ידיעות מהעולם
אחרי שהובסה בסוריה, סעודיה שוברת כלים כדי לא לאבד את לבנון‎
ראש ממשלת ספרד הגיע לקטלוניה: "להשיב את היציבות והנורמליות"

הנסיך צ'ארלס, נובמבר 2017. רויטרס
נפל בלשונו. הנסיך צ'ארלס/רויטרס

המכתב נמצא בארכיון ציבורי, והוא נכתב ב-24 בנובמבר 1986, אחרי ביקור רשמי של הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה בערב הסעודית, בבחריין ובקטאר. יורש העצר הבריטי כתב עוד כי הביקור היה "מרתק" והוא למד "המון על המזרח התיכון ועל העמדה של העולם הערבי".

דובר מטעמו של צ'ארלס אמר כי הדברים שנכתבו במכתב אינם משקפים את עמדותיו, כי אם את אלו שהוא פגש באותו ביקור. לדבריו, "הוא חלק את הטיעונים הללו בשיחה פרטית עם מכר ותיק בניסיון לשפר את הבנתו לגבי הנושא שתמיד היה בעיניו סוגיה מורכבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully