וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: החוקים האחרונים שמקדמת הממשלה פוגעים בשלטון החוק

7.11.2017 / 19:31

באירוע פרידה מנשיאת העליון נאור, אמר מנדלבליט כי ועדת השרים אישרה את החוק האוסר על המלצות המשטרה על אף התנגדותו הנחרצת. "ההצעות מבקשות לשנות את האיזון העדין שבין גופי השלטון השונים"

צילום: רוני כנפו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הזהיר היום (שלישי) כי שורת הצעות החוק שמקדמת הממשלה לאחרונה עלולות להוביל לפגיעה בשלטון החוק. בטקס פרידה מנשיאת העליון היוצאת מרים נאור, שהתקיים בבנייני האומה בירושלים, התייחס מנדלבליט במרומז לחוק הצרפתי, וכן לחוק האוסר על המשטרה להגיש המלצות בתום חקירה, שאושר בראשון בוועדת השרים. באירוע השתתפה גם שרת המשפטים איילת שקד.

"לאחרונה הבעתי את התנגדותי הנחרצת לכמה הצעות חוק שסברתי שיש בהן כדי להוביל לפגיעה קשה בעקרונות יסוד אלו", אמר היועץ המשפטי לממשלה. "אף על פי כן, חלק מן ההצעות נידונו ואושרו אך שלשום בוועדת השרים לענייני חקיקה, על אף שהבעתי התנגדותי הנחרצת להן".

לדברי מנדלבליט, "הצעות חוק אלה, וכן הצעות חוק נוספות שהועלו לאחרונה, מבקשות לשנות את האיזון העדין שבין גופי השלטון השונים, ועל כן יש לנהוג בהן בזהירות ותוך הקפדה יתרה שלא תיפגע ההגנה על שלטון החוק, ושלא חלילה יצא שכרנו בהפסדנו, ואינטרס הציבור כולו ייפגע".

לקריאה נוספת בנושא
חרף התנגדות הצמרת המשפטית: השרים אישרו את חוק ההמלצות
מנדלבליט מתנגד למניעת חקירת ראש ממשלה מכהן: "הצעה אבסורדית"

היועמ"ש אביחי מנדלבליט במהלך אירוע הפרידה של לשכת עוה"ד ממרים נאור, בנייני האומה, ירושלים 7 בנובמבר 2017. רוני כנפו, מערכת וואלה! NEWS
מזהיר מפגיעה בשלטון החוק. מנדלבליט, הערב/מערכת וואלה! NEWS, רוני כנפו

מנדלבליט הביע התנגדות נחרצת לשורת החוקים השנויים במחלוקת שמקדמים בקואליציה בתקופה האחרונה, ברקע חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעוד שהחוק הצרפתי, האוסר על חקירת ראשי ממשלה ירד מהפרק לזמן הקרוב, השרים אישרו בראשון את החוק האוסר על המשטרה להגיש את המלצותיה או לסכם את החקירה בסיומה. עם זאת, חברי הוועדה סיכמו כי החוק יקודם בכפוף להסכמת משרד המשפטים והמשרד לביטחון פנים.

במהלך הדיון בוועדה שב פרקליט המדינה שי ניצן על התנגדותו לחוק, כפי שהוגש במתכונתו הנוכחית. "אנחנו חושבים שהוא מזיק ממש", אמר. "אי אפשר לסתום פיות או להכריח אנשים במשטרה מה לחשוב כמו ברוסיה הקומוניסטית. צריך להפריד בין שאלת סיכום החקירה, לבין פרסום הסיכום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully