וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בתימן מאיימים: "נפציץ את שדות התעופה ונמליה של סעודיה"

החות'ים הנתמכים בידי טהראן לא נרתעים מאזהרותיה של ריאד, שהתגברו לאחר השיגור לעבר נמל התעופה הבינלאומי בבירה. יורש העצר הסעודי: "זאת תוקפנות צבאית איראנית ישירה"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

המורדים החות'ים בתימן איימו היום (שלישי) לתקוף נמלי תעופה ונמלים ימיים בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות הערביות, בהצהרה שמחריפה עוד יותר את הסיכוי לעימות אזורי בין ריאד לטהראן בעקבות התפתחויות דרמטיות שאירעו באזור בימים האחרונים.

האיום של המורדים השיעים, הנתמכים בידי איראן, נמסר כמה שעות לאחר שיורש העצר של ערב הסעודית והאיש החזק ביותר בממלכה, מוחמד בן סלמאן, האשים את איראן ב"תוקפנות צבאית ישירה" נגדה בשל תמיכתה בחות'ים. בטהראן דחו זאת, ואמרו כי דבריו של הנסיך הצעיר "מנוגדים למציאות".

העליה בסף האיומים בין ערב הסעודית, שמובילה את הקואליציה התומכת בממשלה המודחת בתימן, לבין המורדים החות'ים, החלה לאחר שביום שבת שיגרו החות'ים טיל בליסטי לעבר נמל התעופה הבינלאומי בריאד. הטיל יורט בידי מערכות ההגנה האוויריות של הממלכה, אך היא אמרה כי מדובר בצעד מסוכן וכי היא שומרת לעצמה את הזכות להגיב בזמן ובמקום הנכונים נגד איראן.

לקריאה נוספת בנושא
ערב הסעודית: לבנון הכריזה עלינו מלחמה; נגרום להם לשוב למערות
סעודיה: שיגור הטיל מתימן - צעד מלחמתי של איראן
ערב הסעודית יירטה טיל ששיגרו החות'ים מתימן אל שדה התעופה בבירה

טיל בליסטי ששיגרו החות'ים מצנעא, תימן, אל עבר ריאד, ערב הסעודית, 4 בנובמבר 2017. רויטרס
שיגור הטיל מצנעא לריאד/רויטרס

מהזרוע הפוליטית של החות'ים נמסר כי "כל נמלי התעופה, הנמלים הימיים, מעברי הגבול ואזורים אחרים בעלי חשיבות לערב הסעודית ולאיחוד האמירויות הערביות יהיו מטרה ישירה לכלי הנשק שלנו, וזו זכותנו". על אף ההפצצות הכבדות של הקואליציה הסעודית במהלך השנתיים וחצי האחרונות, החות'ים עדיין מחזיקים בארסנל המאפשר להם לתקוף יעדים בעומק הממלכה.

לאחר שיגור הטיל, הודיעה הקואליציה הסעודית על סגירת כל המעברים האוויריים, הימיים והיבשתיים לתימן, כשהיא מהדקת את המצור שהיא מטילה על המדינה הערבית הענייה מאז תחילת מעורבותה הצבאית במרץ 2015. היא טענה כי תאפשר את המשך הכנסת הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה המתמודדת עם מחסור חמור במזון ועם מגפת כולרה, אבל באו"ם אמרו כי היא מנעה משתי טיסות מתוכננות לנחות אתמול בשטחה של תימן.

"לא נשב ללא מעשה, נחפש צעדים קיצוניים כדי למנוע את הידוק המצור ואת יתר הפעולות שנועדו להרעיב ולהשפיל את העם התימני", הזהירו החות'ים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בכנס כלכלי בריאד, 24 באוקטובר 2017. רויטרס
מעלה את ההימור נגד איראן. יורש העצר הסעודי/רויטרס

לדברי יורש העצר הסעודי, "המעורבות האיראנית באספקת טילים לחות'ים היא תוקפנות צבאית ישירה מצד המשטר האיראני". הוא הוסיף כי "אפשר להחשיב זאת צעד של מלחמה".

תימן היא אחת מהזירות שבהן נלחמים כוחות יריבים הנאמנים לערב הסעודית ולאיראן, הנאבקים זה בזה גם בעיראק, בסוריה ובלבנון. האחרונה נקלעה למשבר פוליטי חמור, עם הודעתו המפתיעה של ראש הממשלה סעד אל-חרירי על כך שהוא מתפטר בשל מעורבותן של איראן ושל חיזבאללה בענייני האזור. בחיזבאללה דחו את דבריו, ואמרו כי אלו הוכתבו על ידי ריאד, ואף רמזו כי הוא עשוי להיות במעצר בית כחלק מגל הטיהורים שעורכת הממלכה נגד נסיכים ושרים החשודים בשחיתות.

בריאד דחו את הטענות הללו, ואמרו כי אל-חרירי, המחזיק באזרחות סעודית, רשאי לצאת מהמדינה כרצונו. היום דווח כי הוא הגיע לביקור קצר באיחוד האמירויות, וראש ממשלת לבנון לשעבר פואד סניורה, חבר הגוש הפוליטי של אל-חרירי, אמר היום כי האחרון מסר לו כי הוא מתכנן לשוב למדינה. נשיא לבנון מישל עאון, בעל ברית של חיזבאללה, אמר כי ימתין לשובו של אל-חרירי בטרם יחליט אם יש לנסות ולהרכיב ממשלה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully